במהלך השנים שאנחנו מבלים בקמפוס, כולנו לומדים ומתפתחים, פוגשים עמיתים, מרצים ונותני שירותים שונים, וכל אחד מהם מהווה שותף בדרך אל התואר.
אם נצליח להתלכד בקבוצות ובקהילות תומכות, נוכל לעזור זה לזה ולהיות אפקטיביים יותר.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
עבודת צוות סטודנטיאלית
עבודת צוות סטודנטיאלית
עבודת צוות סטודנטיאלית
(צילום: shutterstock)
העולם החדש בהחלט מזמין אותנו לערבוב ולפריצת גבולות, ואין כמו עבודת צוות לשדרוג הלמידה ולשיפור התוצאות.
ב"ביחד" יש עוצמה בלתי רגילה, שנותנת כלים ומענים לכל סטודנט וסטודנט: לעיתים זאת התמיכה כשמתעורר קושי, מדי פעם זו היכולת לחלוק עצה מקצועית ולפעמים אנחנו פשוט זוכים בקיצור תהליכים בניהול המשימות שלנו.
אז קבלו כמה טיפים לעבודה נכונה בקהילות ברחבי הקמפוס.
לשמור על מינונים בקבוצות הווטסאפ
התאגדויות סטודנטים לפי קבוצות ייעודיות (לפי קורס, שנת לימודים ועוד), הן כלי שיכול להיות מצוין לתמיכה ועזרה מקצועית. יחד עם זאת, כל קבוצה כזאת יכולה להיות גם זללן זמן רציני. אז להיות בקבוצה זה מאסט, אבל אפשר ורצוי לקבוע לעצמכם כללים אישיים להתנהלות בתוכה.
אל תחששו לכתוב למישהו אם הוא מציף בתמונות ובבדיחות. אפשר לבקש בנימוס בקבוצה ואפשר לכתוב גם בפרטי. בכלל, חשוב לדעת לנהל קשר אישי מול קבוצתי. שאלות אישיות - לפרטי. אם יש אנשים שאתם מחוברים אליהם יותר, שמרו את הטלפונים בנייד. השאר יישארו עמיתים רק לקבוצה.
2 צפייה בגלריה
מיומנויות של עבודה עם חוזקות, פרגון ועזרה הדדית
מיומנויות של עבודה עם חוזקות, פרגון ועזרה הדדית
מיומנויות של עבודה עם חוזקות, פרגון ועזרה הדדית
(צילום: shutterstock)
למצוא את הפרטנרים
יש כאלה שחוויית הלימודים מחליקה להם בקלילות, ויש כאלה שעבורם מדובר באירוע אינטנסיבי, מלחיץ ותובעני. וכמו שלא טוב היות האדם לבדו באופן כללי, בקמפוס - על אחת כמה וכמה. בנייה של קבוצה שמורכבת מסטודנטים שלומדים באותו מסלול בהחלט עשויה לשפר את החוויה - הלימודית והחברתית גם יחד. ומכאן קצרה הדרך גם לשיפור הביצועים.
להתחבר לקבוצות למידה
אחד הדברים הנפלאים כיום באקדמיה, זה הכנת עבודות חקר בזוגות או בקבוצות קטנות. זהו אחד הכלים המשמעותיים של הסטודנטים בדרך ללמידה. מדובר בשיטת הוראה והערכה שמפתחת את החשיבה המשותפת ואת עבודת הצוות ומלמדת על הדרך המון מיומנויות של עבודה עם חוזקות, פרגון ועזרה הדדית.
אחת הדרכים הטובות לעבודה משותפת, בעיקר בימי קורונה, היא עבודה על קבצים משותפים כדוגמת גוגל דוקס, מצגות גוגל סלייד וכו'. כמעט לכל צורך ניתן לתת מענה על ידי יצירת קובץ משותף שיקל על ריכוז המידע. אם זה מידע אישי והפניות לסטאז', בחירת נושאים לעבודות או כל דבר שעולה על דעתכם.
לשתף את המרצים
המרצים היום הרבה יותר מודעים ומנהלים תקשורת פתוחה וזורמת עם הסטודנטים. אם אתם מזהים קשיים שחוזרים על עצמם, שתפו את המרצים. לעיתים זה יתקבל ממש בחיוב לבקש מהמרצה להצטרף לקבוצה שלכם ולתת בה מענים לדילמות. יש מרצים שייבחרו להשיב בחיוב ויש שלא. קבלו בהבנה כל גישה. אם תסבירו את עצמכם היטב למה זה נדרש ותתנו דוגמאות, מניסיוני זה פשוט עובד.
להיות מעורבים ופרואקטיביים
נכון שבאתם ללמוד תואר כזה או אחר, אך כדי שיהיה לכם כיף יותר ותפיקו עוד מיומנויות וחיבורים בין עולמות, כדאי שתתחברו לצדדים נוספים שיש לקמפוס להציע. אם מקיימים יום השפה העברית, לכו. למה לא? אז מה אם אתם לומדים הנדסת חשמל?
אין ספק שמפגש כזה יעורר אתכם לחשיבה יצירתית ויעודד את גמישות המחשבה שלכם. ההצלחה כיום במקומות העבודה נשענת על חיבור בין עולמות תוכן שונים, לכן אל תפסלו דברים שרחוקים מהעולם שלכם.
עדנה קורן, סטודנטית לחינוך ומנכ"לית אודם, חברה לפיתוח עובדים ומנהלים.