נרשמתם ללימודים, שילמתם מקדמה, קיבלתם מערכת לימודים צפופה וגם מצאתם עבודה שתממן, לפחות חלקית, את כל התענוג המורכב הזה.
עכשיו רק נשאר לכם לתכנן איך תסתדרו עם כל המטלות בדרך אל התואר.
קראו גם:
2 צפייה בגלריה
ניהול זמן בדרך אל התואר
ניהול זמן בדרך אל התואר
ניהול זמן בדרך אל התואר
(צילום: shutterstock)
לפני כשנה הפכתי לסטודנטית לחינוך ובקרוב אתחיל את השנה השנייה. בינתיים אני ממשיכה לג'נגל בין הבית, המשפחה והעבודה כמנכ"לית החברה שהקמתי, שעוסקת בין היתר בפיתוח כלים ובהנחיית סדנאות לניהול עצמי במגבלות זמן.
אז הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להתגבר על המלכודות האישיות, לפתח מיומנויות של ניהול זמן ולצלוח ביעילות את המטלות שמכין לכם הסמסטר הקרוב.
הכל מתחיל בתכנון
כשיש לנו הרבה מאוד משימות, אנחנו צריכים לעשות תכנון מדויק ולהקצות זמן ביומן לביצוע כל משימה. תכנון יפקס אותנו, ויגרום לנו להתחייב ולפעול לעמידה ביעד שהגדרנו לעצמנו. באופן כללי קביעת יעדים מעודדת מוטיבציה, וזה פועל גם בקביעת חלונות זמן למשימות.
וממשיך במשמעת עצמית
חשוב לזכור שגם אם תכננו, עדיין האתגר המרכזי יהיה לעמוד בתכנון באמצעות משמעת עצמית, בלי להיגרר לתירוצים ובלי למצוא סיבות למה מה שקבענו לא אפשרי או לא ריאלי. גם אם לא בא לכם, והקול הפנימי מעודד אתכם לעשות לעצמכם הנחות, הישארו נאמנים למילה שלכם.
זכרו: אם השקעתם מחשבה ותכננתם לעשות משהו, אי עמידה בתכנון זה ב-80 אחוז מהמקרים רק תירוץ.
2 צפייה בגלריה
מתחילים את העבודה מיד כשמקבלים אותה, מפרקים אותה למשימות קטנות ומכניסים זמן ביומן לכל משימה
מתחילים את העבודה מיד כשמקבלים אותה, מפרקים אותה למשימות קטנות ומכניסים זמן ביומן לכל משימה
מתחילים את העבודה מיד כשמקבלים אותה, מפרקים אותה למשימות קטנות ומכניסים זמן ביומן לכל משימה
(צילום: shutterstock)
הכירו את מלכודות הזמן
מלכודות זמן הן כל ההרגלים הרעים שלנו, שמרחיקים אותנו מניהול זמן מיטבי ומעמידה ביעדים. המלכודות שונות מאדם לאדם ומאוד מתעתעות: יש התמכרות לרשתות חברתיות וצורך להיות כל הזמן בעניינים ; יש "לא נעים" חברתי שגורם להיגרר לכל שיחת חולין עם חבר ; יש כאלו שסובלים מהתפזרות משימות או היגררות: הם מתחילים משימה בהתלהבות ואז זונחים אותה ומתחילים אחרת ; ויש כאלו שהפרפקציוניזם הורג אותם וזולל להם זמן יקר.
אז תתחילו בזה שתזהו מהו שודד הזמן העיקרי שלכם וחפשו את הכלי המתאים שייתן לו מענה. למשל: אם קבעתם לסיים עבודה בתאריך מסוים, חלקו את העבודה לפרקי משנה ותכננו את סיום העבודה בשלבים. כך תקטינו את הנטייה לדחות הגשות לרגע האחרון.
השתמשו בסביבה כגורם מניע ומסייע
כשאנחנו מתחייבים מול מישהו שנעשה משהו, הסיכוי שנעמוד במילה שלנו הוא גדול יותר. אז כדאי להשתמש בתובנה הזאת גם לניהול זמן מיטבי. קבעו עם חברים לעבוד על מטלה ביחד בקובץ משותף ברשת. קבעו עם מישהו להיפגש בבית אחד, וכל אחד יעבוד על העבודה הסמינריונית שלו. התחייבו בפני בני זוג או משפחה על תאריכי סיום כדי לבלות ביחד. עכשיו רק נותר לכם לנצל את ההתחייבות כדי לעמוד בזמנים.
המנעו מדחיינות
בלימודים (כמו בדיאטת) יש איזו נטייה כזאת, לדחות כמעט כל דבר למחר, לאחר כך, לסוף החודש, לסוף הסמסטר. זה לא באמת עוזר וזה ברור לכולנו. זה כמו לשלם בתשלומים ולחשוב שהכסף לא יירד לנו מחשבון הבנק.
הרעיון הוא להחליט שהשנה תקדישו זמן למידה בשוטף ללא דחיות: מתחילים את העבודה מיד כשמקבלים אותה. מפרקים אותה למשימות קטנות. ואז גם מכניסים זמן ביומן לכל משימה. בדרך הזאת גדל הסיכוי שתגיעו לסוף הסמסטר מרוצים יותר ועם הרבה יותר אנרגיה.
מאמרים מקצועיים באתר אודם. הצטרפו אלינו לפייסבוק