הרב יצחק היגרי (50) מרחובות, נשוי ואב לחמישה ילדים, שימש במשך שנים רבות כמנהל מחלקת נישואין ברבנות בעיר רחובות, שם ניסה להרגיע זוגות צעירים ונסערים רגע לפני היום הגדול בחייהם. "תמיד השתדלתי לצאת מהקיבעון ולתת פתרון לכל בעיה שצצה. הרגשתי שליחות להנגיש את היהדות לכולם בדרכי נועם. עם הזמן הרגשתי רצון לצאת מהפרוצדורה לפרקטיקה, הרי פגשתי כל כך הרבה זוגות, רובם לא דתיים, והבנתי שגם הם מתעניינים ביהדות שיש בה המון ערכים ששומרים עלינו גם בחיי הזוגיות אבל גם בחיי היום יום".

1 צפייה בגלריה
הרב יצחק היגרי
הרב יצחק היגרי
הרב יצחק היגרי

הרב היגרי החל לחתן בהתנדבות ותוך זמן קצר הפך למבוקש מאוד באזור. "אני נפגש עם הזוגות פנים מול פנים, יושבים על כוס קפה, מעלים את כל החששות והשאלות. אני מתעניין בהם, מקבל מידע כדי שאוכל להשתמש בו בטקס. אנשים היום רוצים שטקס החופה יתאים להם, לאופי ולחיבור ביניהם, הם רוצים להביא מעצמם לטקס. לפעמים יש סבא מנוח שרוצים להזכיר או חבר קרוב שהכיר ביניהם, לפעמים סתם לשעשע את הקהל בסיפור ההכרות או הקשר שלהם.
"חשוב לנו שגם הקהל יתעניין, שלא יהיה רק צופה אלא חלק מהטקס, זה אולי קצת צהוב וקצת מצחיק, אבל היהדות לא חד צדדית בסופו של דבר זה אירוע כל כך מרגש, כולם צריכים להרגיש בו בנח ולא יזיק גם לצחוק קצת. זה כמובן לא מופע סטנדאפ, אבל זה כן טקס שמעלה לכולם חיוך על הפנים".
הטבעות נעלמו
הגישה הייחודית של הרב היגרי באה לידי ביטוי גם בטקס עצמו "אני תמיד מחזיק ברכב כתובות ספייר בכל מיני נוסחים, כי תמיד מישהו שוכח משהו. היה לי מקרה ממש יוצא דופן שבחופה עצמה לא נמצאו הטבעות, זה לא שלב הכתובה אלא הטקס שמול כל האורחים. התברר שאימו של החתן שכחה אותן על השולחן במטבח ואני הייתי חייב למצוא פתרון הלכתי ומהר. תוך רגע כל הנשים בקהל הציעו טבעות, אך זה כמובן לא מתאים לקדש כלה בטבעת של אחרת אז ביקשתי מאבי החתן שיעניק לבנו את טבעת הנישואים שלו, שהיא הרי טבעת רשות והחתן יכול לקדש בה. אבל כמובן שהיא היתה פי שניים מגודל האצבע של הכלה אז המלצתי להם ללכת להקטין אותה כי זו טבעת מיוחדת במינה.
"תמיד יש בעיות ומכשולים, החוכמה לדעת איך להתמודד איתם באווירה טובה וגם למצוא פתרון שמקובל על הזוג לכל בעיה הלכתית".
להוריד לחץ
עם כזו אווירה טובה אין זה פלא שהרב היגרי חיתן את אחיו הצעיר וגם את בתו הגדולה. "החתן שלי התעקש שאחתן אותם, אבל גם איתם היה חשוב לי להיפגש לתיאום ציפיות, אני חושב שזה מוריד מהלחץ ומאפשר לזוג לקיים את הטקס בצורה הטובה ביותר.
"בזמנו כשאני התחתנתי לא היו דברים כאלו, לכן אני אומר לכל זוג לא לוותר על זה, זה הרגע שלכם ומגיע לכם לחוות אותו בצורה שנכונה לכם.
"אחרי כל כך הרבה זוגות לשמחתי אני פוגש בכל מקום זוגות שחיתנתי, לפעמים כבר עם ילדים. לא מזמן ראיתי זוג כזה ומיד האישה צעקה לבעלה 'הנה! זה הוא האשם!'".