עוד לפני שיצאנוו לדרך, לא יכולנו שלא להתעכב לרגע על שם המסעדה. כל תושבי האזור מכירים את קולנוע סבוי המיתולוגי ששכן במרכז חולון. יש לשם הזה משמעות נוסטלגית והיסטורית והוא מעלה הרבה זיכרונות נעימים. כפיר בורג (40) מנהל המסעדה ותושב בת ים, מסביר שזו בדיוק הייתה הכוונה. המקום הוקם מתוך אהבה וגעגוע לטוב ולאחר של פעם, ומשלב כיום בין זיכרון נוסטלגי לקולנוע ו'קפה סבוי' של שנות ה-70 לחדשנות וטעמי שנות האלפיים שמשתלבים גם בעיצוב המקום והתפריט. אם מדברים על התפריט, הרי זו בדיוק המטרה שלשמה הגענו. "מפגש סבוי" נפתח לפני כשנה במתחם הסיירים בחולון.
3 צפייה בגלריה
מסעדת מפגש סבוי
מסעדת מפגש סבוי
מסעדת מפגש סבוי
(צילום: דוד מויאל )
המסעדה נמצאת ליד ובבעלות אולמי "סליה" שפועלים כבר 11 שנה. אחת המנות בתפריט אף נקראת על שמה, בניסוח שאי אפשר להתעלם ממנו: "קבב עיראקי של "סליה" למבינים בלבד! את המקום מנהל באהבה כפיר בורג, בעל ניסיון של למעלה מ-20 שנה בעולם המסעדנות. "מאז שהייתי בן 18 אני בעולם המסעדות", מספר בורג ומדגיש: "אני חי את התחום הזה מהבוקר ועד הלילה". בעברו ניהל שנים רבות מסעדה מוכרת ברמת גן, אבל לאחרונה החליט לאחד כוחות עם שני חבריו, יוסי כתב ויניב חרמון, בעלי אולם האירועים "סליה". את ההחלטה הוא מסביר בשילוב המושלם שאולם האירועים והמסעדה יוצרים יחד: "החלטנו לחבור ולאחד את הניסיון הרב שיש לכולנו בעולם הזה, ויחד יצרנו איחוד כוחות מנצח ואיכותי". "מפגש סבוי" היא מסעדת בשרים ישראלית שמתמחה ביישון בשרים ומציעה גם תפריט עשיר של סלטים טריים ובשר איכותי, הכול מייצור עצמי. שאלנו את כפיר על איזה מנה הוא ממליץ, והוא ענה: "כל המנות שלנו מצוינות, במיוחד בגלל שאנחנו מקפידים מאוד על ייצור עצמי ומוצרים טריים", אבל אנחנו לא ויתרנו, והתעקשנו שבכל זאת ימליץ על המנה האהובה עליו, עד שנכנע וסיפר: "המנה שאני הכי אוהב וממליץ עליה היא סטייק אנטריקוט שמיושן אצלנו במקום".
3 צפייה בגלריה
מסעדת מפגש סבוי
מסעדת מפגש סבוי
מסעדת מפגש סבוי
(צילום: דוד מויאל )
איזה מנות תמצאו ב"מפגש סבוי"? אי אפשר לפספס את "הבוצ'ר", מגש ענק של נתחים לסועד הרעב וחובב הבשרים האיכותיים. בגזרת מנות הבשר האחרות גילינו שלל שמות מקוריים ומעוררי תיאבון. כמו למשל: "שלא יערבבו אתכם – מעורב מהסרטים", שניצל "דפוק", נקניקיות "מרגיזות" (מרגז עגל חלב בעבודת יד, טחינה וירקות פחם), פרגיות חתוכות כמו סוכריות, חלאוויאת של "שוק התקווה" (שקדי עגל), שיפוד פילה בקר "של הגבוה" ושיפוד כבד אווז "של הביוקר". עוד מנה שגרמה לנו לחייך (וגם לקרקורי בטן) היא מנת "שיפודי ביצי הודו", שאליה התווספה פנייה לסועד: 'שאל את המלצר, מה בא קודם: הביצה או התרנגולת?'. גם בגזרת הקינוחים לא יצאנו מאוכזבים, ומצאנו מנת "פחזניות מושלמות", קרם ברולה ועוגת שוקולד חמה פרווה.
באנו רעבים, אבל מצאנו לא רק מנות טובות אלא גם אווירה שעושה חשק להישאר, לשתות וליהנות מהמוזיקה, כולל צ'ייסרים על חשבון הבית להשלמת האווירה. "יש אצלנו שילוב של אוכל טוב וטרי ברמה הכי גבוהה, שירות טוב ואווירה מדהימה", מספר כפיר ומוסיף: "כל ערב אנחנו מגישים צ'ייסרים של ערק על חשבון הבית, יש מוזיקה טובה. זה מקום שתוכנן גם לבילוי ולא רק לאכול. כשתכננו אותו חשבנו על מקום שאנשים ייהנו לצאת אליו בערב, לשבת עם החברים, לשתות וליהנות ממוזיקה, וכמובן לאכול טוב מהמנות המיוחדות שלנו".
3 צפייה בגלריה
המנות במסעדה
המנות במסעדה
המנות במסעדה
(צילום: דוד מויאל )
"מפגש סבוי" הוא מקום טוב להגיע אליו רעבים (ולצאת שבעים), לבילוי של ערב מהנה וגם לאירועים. "יש לנו חדר וי איי פי שיכול להכיל עד 35 אנשים ומיועד לאירועים קטנים", מספר כפיר, ומסביר שיש פתרון גם לאירועים גדולים יותר, של עד 80 איש, "יש לנו כמובן גם אפשרות לערוך אירועים כאלה בשטח המסעדה כולה, שאותה אפשר לסגור לצורך האירוע. הכל לפי הצרכים והרצון של הלקוחות. המסעדה שלנו היא מקום המושלם לאירועי בר מצווה קטנים, ימי הולדת ואירועים משפחתיים". "המסעדה עובדת כבר שנה באווירה מדהימה, כל מי שמגיע אלינו מחמיא על השירות והאוכל הטוב, אנחנו מזמינים את כולם להגיע וליהנות", סיכם כפיר לפני שנפרד מאתנו, ואחרי בדיקת התפריט המנות הטריות שמיוצרות במקום, וכמובן צ'ייסרים של עראק, אין לנו ספק שהוא צודק.
כתובת: מתחם הסיירים, רחוב המרכבה 40 בחולון. שעות פתיחה: ימים א'-ה' בין השעות 11:30-23:00 במוצאי שבת משעה אחרי צאת השבת. כשרות: המקום כשר בהשגחת הרבנות חולון

מוגש מטעם מסעדת סבוי