עיצוב מודרני עם הרבה אופן ספייס, נגיעות עיצוב אדומות, פסנתר כנף לבן, מטבח חדש ומרהיב, חצר ירוקה מקסימה, נוף של בריכת שחייה גדולה, הרבה גמדים, תא טלפון בגודל מלא, שולחן פטריה, קיר גרפיטי. לא מדובר בסט של סרט אלא ב"רד ספוט", סטודיו לצילום של הצלמת שלי גרינברג ברחובות שנראה כלקוח מעולם האגדות. "כל מי שמגיע לפה אומר שיש כאן אנרגיה אחרת, ממש ניתוק מהעולם שבחוץ" היא מחייכת באושר. גרינברג, שגדלה כבת יחידה לאם יחידנית ולמדה ממנה אופטימיות ועצמאות מהי, עברה לדירת החלומות שלה (שבתוכה ממוקם הסטודיו) בעיר רחובות למרבה המזל, שבוע בדיוק לפני שהקורונה התפרצה. "את דירת הגן הזו ראיתי שנתיים לפני שעברתי אליה, חלמתי עליה ובדמיוני ראיתי איך אני מעצבת אותה ואת הסטודיו שלי. התוצאה עלתה על כל הציפיות שלי ולראייה קריאות ההתפעלות של כל מי שנכנס בדלת. המקום הזה הוא בדיוק אני. האנרגיה פה היא משהו אחר, אי אפשר להעביר אותה בתמונות. האנרגיה הזו מחזירה לפה אנשים". המוטו שלי בחיים: "חולמת - מגשימה". למקום שלי קראתי "רד ספוט" - גם כי אני ממותגת בצבע האדום. וגם כי "הכתם האדום הגדול" הוא סופה שמתחוללת בתוך כוכב צדק דווקא כשמזג האויר יציב. תכונה שמאפיינת הן אותי והן את הסטודיו שלי. בגלל הרגישות לאדום בכדורגל, כשנפתח הסטודיו, הזמנתי את אוהדי מכבי ועשינו צילומים בצהוב על אדום למטרות שלום עולמי".
3 צפייה בגלריה
הסטודיו של שלי
הסטודיו של שלי
הסטודיו של שלי
(צילום: שלי גרינברג )


"אין אצלי בנאלי"

גרינברג החלה את דרכה המקצועית כמעצבת גרפית במשרדי פרסום ולפני 15 שנה היא בחרה בדרך עצמאית בתחום העיצוב הגרפי, דרך עבודתה היא נחשפה לעולם הצילום למרות שגם בתור ילדה היא ידעה ואהבה לצלם. "כילדה הסתובבתי תמיד עם מצלמה, אבל רק בשלב מאוחר יותר בחיים הבנתי שאני רוצה להפוך למקצוע את הזיקה שלי לצילום", כמו כולנו גם גרינברג צילמה לא מעט עם האייפון שלה והעלתה את הצילומים לרשתות החברתיות, אבל בניגוד לרובנו היא גם קיבלה הצעות לצלם בוק מקצועי לשתי נערות בת מצווה "הסברתי שאני מצלמת עם האייפון, וההורים אמרו 'אין בעיה', אז זרמתי וצילמתי עם האייפון ויצא מהמם". בהמשך, התגובות הנלהבות לא פסקו, ולאט לאט הבינה גרינברג שהיא כבר לא חובבנית אלא מקצוענית "עדיין המשכתי לעבוד כמעצבת גרפית אבל יותר ויותר נגסתי בעולם הצילום כמו צילום קטלוגים, ריטושים, בוקים, כך נהנתי משני העולמות". באותה תקופה היא התגוררה בנס ציונה והחלום שלה היה לפתוח סטודיו לצילום להשכרה לצלמים "עדיין לא היה לי את הביטחון להגיד "אני צלמת". הרעיון הלך והתבשל וכאמור רגע לפני מגפת הקורנה היא עברה לבית חלומותיה ברחובות, שם היא גם פתחה את הסטודיו שלה "כשפתחתי את הסטודיו לא הבנתי מה זה סטודיו לצילום, מה צריך עבורו - רקעים, פלאשים, לא הבנתי בזה כלום, לכן לקחתי מספר שיעורים עם מורה לצילום כדי להבין איך מצלמים בסטודיו. מהר מאוד התמקצעתי והפכתי למאוד טובה כי אני אמנית ומה שנשאר לי זה להתמקצע בחלק הטכני וכמובן להאמין בעצמי. תוך חצי שנה יכולתי כבר להעיד על עצמי שאני ברמה מאוד גבוהה".
3 צפייה בגלריה
מבט אל החצר
מבט אל החצר
מבט אל החצר
(צילום: שלי גרינברג)
גרינברג מציעה בסטודיו שלה: צילומי נשיות - "זה בעיני צילום אומנותי לכל דבר, אני קוראת לסשן "מהורהרת נפשיט" זהו סשן בעירום מרומז עבור נשים בלבד, אנחנו מדברות על הכל וזו הדרך הכי טובה שלה להיראות מולי ולהרגיש איתי בנוח. מגיעות נשים מכל הסוגים, ביניהן גם כאלו שמרגישות פחות סקסיות ומבקשות ממני לעזור להן להחזיר את התחושה דרך הצילום, נשים שעברו חוויות לא טובות עם הגוף שלהן והן עכשיו רוצות לאהוב אותו שוב". צילומי בת/בר מצווה/צילומי ילדים - "כיף לי לעבוד עם האנרגיה הקסומה שיש לילדים וילדות. יש לי את הסטודיו והחצר השמחה והצבעונית שלי והם מאוד מתחברים לזה ומיד מרגישים בנוח, ובסופו של דבר, זה מה שצריך כדי להוציא תמונות טובות. צילומי תדמית - בד"כ תמונות יותר רציניות, אבל לעיתים מכניסה גם את הנגיעות האמנותיות" צילומי בוק שחקן/ית - זה כמו צילום תדמית אבל עם הרבה יותר פלפל ומלח צילומי זוגיות - גם כאן כמו בצילומי נשיות יש את הפן האינטימי והאמנותי, אבל הפעם בשניים, וכן צילומי הריון.
מה את הכי אוהבת בעבודה שלך? "הכל! אני בכלל לא מרגישה שזו עבודה כי לקחתי את התחביבים שלי והפכתי אותם למקצוע, אני אוהבת את התקשורת הבין אישית, אני אוהבת אנשים באופן כללי, אני אוהבת לראות את התוצרת, את התגובות, את הפידבק, אני חיה בתוך לה- לה- לנד, בסטודיו אני מתנתקת מהעולם האמיתי. אין אצלי בנאלי, כל החוויה פה היא מטורפת. זה לא סטודיו שאת באה מצטלמת והולכת, זה עולם ומלואו בתוך ה-140 מ"ר הזה. אני באה ממקום של אהבה ותשוקה למה שאני עושה ולכן גם המחירים שלי נוחים יחסית, כי הכסף אומנם חשוב במדינה שלנו... אבל בעיקר חשוב לי ליהנות מהעבודה ולשמח אנשים, ולכן גם התוצאות מעולות ולכן חוזרים אלי".
3 צפייה בגלריה
שלי גרינברג
שלי גרינברג
שלי גרינברג
(צילום: עצמי )
מה לא תסכימי לצלם? "אני לא מוכנה לצלם אירועים, זה לא מספיק אמנותי לטעמי. לצילומים כאלה אני אומרת לא באופן קבוע".