ראש עיריית חיפה, יונה יהב, פתח היום (ד') את ועידת 'צפון אדום' של רשת 'ידיעות תקשורת'. בדברים שנשא, שיבח את ראשי הרשויות בצפון שנמצאים בסיטואציה קשה במלחמה: "דור המנהיגים המקומיים בחזית הצפון וקו העימות עולה על דור המנהיגים המקומיים במלחמות התקומה של עם ישראל - אני מאמין בכך מעומק הלב, אתם ראויים כולכם למשואת המדינה". צפו:

יונה יהב בוועידת צפון אדום
(צילום: לייבגיבינג)
צילום: לייבגיבינג צילום ושידורים חיים


יהב הבהיר כי יש להגדיל את ההשקעות בצפון ובהקדם: "בואו לא נחכה לממשלה, היא תגיע באיחור. בואו נייסד ביחד את המטרופולין של הצפון - אני מוכן לקחת על עצמי את העניין. כל חבל הארץ הצפוני מונח כאן על כף המאזניים. אני דורש מהממשלה להשקיע ולפתח את כל מטרופולין חיפה והצפון. הגיע זמן חיפה, הגיע זמן צפון".
"איבדתי את האמון באנשים האלה", אמר יהב על מקבלי ההחלטות בממשלה. "איך הם לא חושבים על הצפון? אני צריך את נסראללה שיזכיר להם שאנחנו קיימים? לא רק מטרו בגוש דן אלא גם השקעות עתק במטרופולין חיפה. התשובה לאיומי נסראללה צריכה להיות השקעות ופיתוח. אם לא נעשה זאת, המצב בקו העימות הצפוני יגיע עד נתניה".

2 צפייה בגלריה
יונה יהב בוועידת צפון אדום
יונה יהב בוועידת צפון אדום
יונה יהב בוועידת צפון אדום
(צילום: גיל נחושתן)

ועידת "צפון אדום" של רשת "ידיעות תקשורת" שהתקיימה בחיפה עסקה במצבם של תושבי הצפון, אלה שנותרו בישוביהם תחת אש ואלה שנאלצו להתפנות ומתמודדים כעת עם עתיד לא ידוע.
סיקור מלא ברשת mynet של כל הנאומים, הראיונות והפאנלים שהתקיימו בוועידה ניתן לראות כאן.