חינוך על הכוונת: אילנה טרוק, ראש מינהל חינוך חברה ופנאי בעיריית חיפה, תמר מאיר, מנהלת מחלקת החינוך בשלומי ומנהלת מרחב מפונים חיפה והצפון וד"ר אלי וינוקור, סגן נשיא לאסטרטגיה ולבינלאומיות וראש החוג לחינוך חברתי וקהילתי באקדמית גורדון, השתתפו בפאנל על לימודים וחוסן שהתקיים היום (ד') בוועידת 'צפון אדום' של רשת 'ידיעות תקשורת' בחיפה. בואו לצפות:

פאנל חינוך על הכוונת
(צילום: לייבגיבינג)


אילנה סיפרה על הדאגה לשילוב הילדים שהגיעו מהצפון לחיפה. "עם הגעת הילדים ולאחר שדאגנו לכך שייכנסו למוסדות החינוך בעיר באופן תקין הבנו שיש לנו אחריות גם על החוסן המשפחתי. למשל, פתחנו למשפחות את בתי הקולנוע והג'ימבורי בחינם או במחיר סמלי. מתחילת הדרך הכנסנו ילדים למעונות במימון מלא של עיריית חיפה. דאגנו לכל דבר, שלא לדבר על ההבנה שהם צריכים כאן ועכשיו את השירות הפסיכולוגי שלנו. אנחנו עושים את זה כי אנחנו מבינים שכל המילים היפות האלה הן מחוייבות שלנו. אנחנו מקווים שלעולם לא נהיה במצב הזה יותר".


4 צפייה בגלריה
אילנה טרוק
אילנה טרוק
אילנה טרוק
(צילום: עדי אביקזר)

תמר מאיר, איך נראה השמונה באוקטובר מבחינתך?
"מספר ימים לאחר תחילת המלחמה קיבלנו הודעת פינוי במפתיע, הודיעו לנו שאנחנו ביישוב מפונה ומתפנים עכשיו. נאמר לנו שהפינוי יהיה למספר ימים להאנגר גדול בירושלים ולמשך כמה ימים. אף אחד לא דיבר איתנו על עשרה חודשים. הפינוי היה מוצלח ובהמשך קיבלתי את המינוי לתפקיד מנהלת מרחב מפונים שדואג לכל הצרכים: חינוך, רווחה וכל מה שצריך, אפילו אבקות כביסה. חשוב מאוד להבין - חינוך שווה ביטחון חברתי, חינוך יוצר שגרה חשובה שמאפשרת את המשך החיים בקהילה גם במצב חירום".
באיזה שלב משרד החינוך נכנס לפעולה?
"אנחנו בשלומי שייכים למחוז צפון של משרד החינוך ובהמשך הילדים שובצו לבתי הספר. אנחנו מודים לעיריית חיפה ולאילנה טרוק על הסיוע לילדי שלומי"

4 צפייה בגלריה
תמר מאיר
תמר מאיר
תמר מאיר
(צילום: פרטי)

ד"ר אלי וינוקור, ראש החוג לחינוך חברתי וקהילתי באקדמית גורדון, סיפר על השותפות העמוקה שנעשתה עם המפונים ועל הקשר עם הסטודנטים מהצפון שמקבלים תמיכה מלאה. הוא סיפר כי מדובר בשותפות מוצלחת מתוך ההבנה לצורך לסייע זה לזה במצב המלחמה.
ועידת "צפון אדום" של רשת "ידיעות תקשורת" שהתקיימה בחיפה עסקה במצבם של תושבי הצפון, אלה שנותרו בישוביהם תחת אש ואלה שנאלצו להתפנות ומתמודדים כעת עם עתיד לא ידוע.

4 צפייה בגלריה
ד"ר אלי וינוקור
ד"ר אלי וינוקור
ד"ר אלי וינוקור
(צילום: ענבל מרמרי)

סיקור מלא ברשת mynet של כל הנאומים, הראיונות והפאנלים שהתקיימו בוועידה ניתן לראות כאן.