לא מתחרט: יממה אחרי שעלה להר הבית יחד עם השר איתמר בן גביר, הגיע השר יצחק וסרלאוף לוועידת "צפון אדום" של רשת ידיעות תקשורת שנערכה בעיר חיפה. וסרלאוף הוא שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי מטעם סיעת "עוצמה יהודית".
הוא נשאל על ידי המראיינת שרון כידון, האם בתקופה כזאת מתוחה כשאנחנו ממתינים למתקפה מאיראן וחיזבאללה זה הזמן הנכון לעלות להר הבית ולהפר את הסטטוס קוו. צפו:

השר יצחק וסרלאוף בוועידת ידיעות תקשורת
(צילום: לייבגיבינג)


"כשאני בא לתושבים, לרשויות ולמפונים לא מעניין אותי מה הדעה או המגזר אליו הם משתייכים", אמר השר וסרלאוף. "אני בתפקיד ממלכתי ואתן שירות לכולם בצורה ממלכתית. אני כבר 13 שנה עולה להר הבית פעמיים בשנה. כתבתי מכתב למשרד ראש הממשלה והודעתי להם מתי אני מתכנן לעלות להר הבית, כולל השעה. רק ברגע שהם מעודכנים אפשר לעשות את תיאומי האבטחה הרלוונטיים ואכן עשיתי את זה. אני מאמין שהזמן הנכון לעלות להר הבית הוא בתשעה באב וביום ירושלים. אני לא מבין מה הבעיה לעלות להר הבית שהוא המקום הקדוש ביותר עבורנו".

4 צפייה בגלריה
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
(צילום: גיל נחושתן)

יש סטטוס קוו שאתם מפרים אותו ומכריזים הכרזות בניגוד לעמדת ראש הממשלה.
"האם אנחנו רוצים להיות מדינה גזענית? אני לא חושב שאנחנו יכולים להשלים עם זה שיש מקום במדינה היהודית שלנו שיהודים לא יכולים להתפלל. אין שום חוק שאוסר על יהודים להתפלל בהר הבית, אני לא מוכן שאנחנו במצבים מסויימים נהיה גזענים עם כוכבית. המצב האבסורדי הזה חייב להסתיים. אנחנו מפחידים את עצמנו, על מה למען השם? אני עולה שנים להר הבית ומעוניין להתפלל בכבוד תוך כדי שאני מכבד את הנוצרים והמוסלמים שמתפללים שם".

4 צפייה בגלריה
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
(צילום: גיל נחושתן)

מבין השרים מרגישים אותך יותר בשטח. בתור שר הנגב והגליל, מה ההחלטות הראשונות שאתה מקבל בשבעה באוקטובר?
"3 שעות אחרי שהאירוע מתחיל אני מעביר תקציב ראשוני לרשויות, מה שאיפשר להם לבצע את הפעולות הבסיסיות ולתת את המענים הראשונים. אחרי שבוע שאני נמצא בדרום, עברתי לגור שם גם, אני מבין שהצפון במצב לא פחות פשוט ואני עולה צפונה ואני קצת מתבייש. אני מגיע לרשויות עם הראש למטה במחשבה שאני מגיע רק אחרי שבוע ובטוח שאני האחרון, והם אומרים לי אתה הראשון שמגיע לפה. אני לא מחלק ציונים לאף משרד. בתוך הממשלה אני אומר להם: תעלו לצפון, גם אם אתם לא יודעים מה צריך תסתכלו לתושבים בלבן שבעיניים – אתם שרים בממשלה. תריחו את ריח השריפה. בסוף מה שצריך זה להיות כאן, כשנמצאים בשטח ומבינים את הצרכים גם יודעים למצוא פתרונות".
7500 רקטות ומאות כטב"מים שוגרו לצפון. ישראל ויתרה על הצפון?
"לא. אנחנו נמצאים במלחמה, באופן זמני פינו את התושבים. המתח והלחץ וחוסר האמון שהיה בשבעה באוקטובר גרם לכולנו לעשות דברים שאולי לא היינו עושים בזמן אחר".

4 צפייה בגלריה
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
השר יצחק וסרלאוף בוועידת צפון אדום
(צילום: גיל נחושתן)

איך הם יחזרו?
"הם יחזרו כשניתן את הביטחון. בנוסף, צריך לעשות הרבה מאוד פעולות כדי לייצר אטרקטיביות ולמשוך אותם חזרה לבתים. אנחנו מנסים לייצר גיבושים לקהילה עצמה. כלומר, זמן של פגישות כמו הופעות ואירועים חברתיים. אנחנו חייבים להשקיע הרבה יותר משאבים, פי כמה וכמה מהמרכז. יש פערים מאוד מאוד גדולים כמו בתחום התעסוקה. יש מקומות שהבעיה המרכזית שם זה תעסוקה, כמו קריית שמונה והגליל העליון. כל דבר שנהרס במלחמה אני רוצה אותו הרבה יותר איכותי ויפה".
האם אתם תשתמשו בכוח הקואליציוני שלכם כדי לדרוש יותר עבור הצפון?
"כן. בתור שר צעיר, אני רוצה להצליח. תושבי הצפון הם הלקוחות שלי. אני רוצה לתת את השירות הכי טוב שאני יכול לתת".
ועידת "צפון אדום" של רשת "ידיעות תקשורת" שהתקיימה בחיפה עסקה במצבם של תושבי הצפון, אלה שנותרו בישוביהם תחת אש ואלה שנאלצו להתפנות ומתמודדים כעת עם עתיד לא ידוע.
סיקור מלא ברשת mynet של כל הנאומים, הראיונות והפאנלים שהתקיימו בוועידה ניתן לראות כאן.
פורסם לראשונה: 11:55, 14.08.24