משה דוידוביץ', יו"ר פורום קו העימות וראש המועצה האזורית מטה אשר, התארח בוועידת צפון אדום של ידיעות תקשורת שנערכה היום (ד'). צפו:

משה דוידוביץ' בוועידת צפון אדום
(צילום: לייבגיבינג)


דוידוביץ' פתח ואמר: "אין ממשלה בישראל. שגרת היום שלי כראש רשות היא לעשות קודם כל עבור התושבים כדי שאוכל לתת להם מענה. אני יכול לספור על פחות מיד אחת שניים וחצי משרדים שמתפקדים ומתקשרים איתנו: הנגב והגליל, משרד הפנים וקצת משרד החינוך. אני כראש רשות צריך לעשות הכל כדי לטפל בסוגיות שקשורות לכלכלה ולפרנסה. כל אזור ראש הנקרה עד אלון, זה אחד האזורים הכי מתויירים בארץ – הכל מת".

3 צפייה בגלריה
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
(צילום: גיל נחושתן)

דוידוביץ' הוסיף: "תחשבו מה קורה ביישובים שהביוב לא זורם בהם – החולדות והג'וקים יוצאים. כשיש ביוב זורם הם ניזונים מזה, כשאין ביוב זורם הם יוצאים ה. אתמול גלנט היה אצלנו ואמרתי לו – גלנט, מתי אני מחזיר את התושבים למצובה, לחניתה, לאלון, לאדמית? אין לו תשובות.
מה צריך לעשות כעת, האם לפעול באופן יזום?
"צה"ל חייב לקבל הוראה לפעול. אנחנו לא יכולים כרגע לחסל את החיזבאללה. עשרה חודשים לא חיסלנו את החמאס, ואתמול ירו על תל אביב. אבל צריך להכניס את חיזבאללה לפרופורציות, להראות שמדינת ישראל היא לא אריה בלי שיניים. וזה לא קורה כרגע. כל יום וכל לילה התושבים לאורך הגבול חווים עשרות רקטות – וטיל בורקאן יכול לרסק בניין כמו זה שאנחנו יושבים בו.
דוידוביץ' המשיך ותקף: "למה אנחנו לעזאזל לא משכימים ופוגעים אנושות בחיזבאללה? אני לא איש מדון, אבל נסראללה לא מבין שום שפה זולת אחת. צריך שהוא יתחנן על נפשו, זה לא קרה באוקטובר – אבל זה לא מאוחר".

3 צפייה בגלריה
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
משה דוידוביץ' בוועידת ידיעות תקשורת
(צילום: גיל נחושתן)

מה התחושות בקרב התושבים באזור שלך?
"אני לא אסטרטג צבאי אבל אני חש יום יום את הדופק של התושבים. הם קמלים, תחשבו מה זה להיות עשרה חודשים בחדר מלון של שני מטר. מבחינת הממשלה דואגים להם ויש להם 3 ארוחות ביום. לאנשים האלה שבנו את המדינה העיניים כבויות ואני לא יודע לתת להם תשובות לדבר הזה".
ועידת "צפון אדום" של רשת "ידיעות תקשורת" שהתקיימה בחיפה עסקה במצבם של תושבי הצפון, אלה שנותרו בישוביהם תחת אש ואלה שנאלצו להתפנות ומתמודדים כעת עם עתיד לא ידוע.
סיקור מלא ברשת mynet של כל הנאומים, הראיונות והפאנלים שהתקיימו בוועידה ניתן לראות כאן.