"תחום בריאות האישה הוא מהות חיי"


ענת שרה מורד, אחות במרכז לבריאות האישה דגני של כללית בחדרה, היא בת זוג לעדי, אמא גאה ל-3 נסיכים ולנסיכה טרייה, בדיוק חוזרת מחופשת לידה, מתגוררת בחדרה.
3 צפייה בגלריה
ענת שרה מורד
ענת שרה מורד
ענת שרה מורד
(צילום: נמרוד גליקמן)
ספרי על הדרך המקצועית בכללית.
"אני עובדת כמעט שבע שנים וחצי בכללית, כולן במרכז בריאות האישה בחדרה. אני מדריכה קלינית, מרצה בתחומי בריאות האישה, מרכזת תחום "חוסן נפשי" וליווי הריון אצלנו במרכז. בעלת הכשרה כמנחה למיניות בריאה וכעת לומדת לתואר שני במיגדר".
למה בחרת דווקא במקצוע הזה?
"תחום בריאות האישה הוא מהות חיי, הגשמת הייעוד שלי ובחירה שממלאה אותי באושר כל יום מחדש. כבר 14 שנים שאני מלווה נשים ואני לא מצליחה לראות את עצמי עוסקת באף תחום אחר. התחלתי כדולה (תומכת לידה) ושם הבנתי שכדי ליצור שינוי אמיתי כדאי להיכנס לתוך המערכת. לכן חזרתי לבית הספר לסיעוד וסיימתי את הכשרתי כאחות".
מה את הכי אוהבת בעבודה?
"את הרגע הזה שמישהי יוצאת מהפגישה אחרי שקיבלה ממני ערך מוסף כלשהו - ידע חדש, מילה טובה, עזרה בהתמודדות עם חוויה קשה, נקודת הסתכלות אחרת על דילמה שהיא חווה, אוזן קשבת".
ספרי על מטופלת בלתי נשכחת.
"אחת שאני זוכרת במיוחד היא מישהי שזכיתי ללוות אותה בכל תהליך ההיריון - החל מהשלב בו הייתה מטופלת אצלנו במרפאת פוריות, דרך מפגשי ליווי הריון ואפילו זכיתי ללוות אותה בלידה עצמה".
מה המחמאה הכי מרגשת שקיבלת ממטופל?
"יום אחד חזרתי הביתה מהעבודה ובדיוק חציתי את הכביש. עצר לידי רכב ומישהי פתחה את החלון וצעקה אליי: "את! את האחות שאני רוצה שתעשה לי ליווי הריון! שמעתי עלייך כל כך הרבה! אני חושבת שזה הפירגון הכי גדול שיש".
למה את ממליצה ללמוד סיעוד?
"מבחינתי סיעוד (על אף השם הלא-מפתה בעליל) הוא אחד המקצועות הכי נהדרים שיש. הגיוון, המסלול האישי שאת יכולה ליצור לעצמך, תחומי העניין הרבים, המפגש עם אנשים. אם תקחי 10 אחיות ואחים אקראיים - לכל אחד מהם יהיה מסלול שונה".

המטופל שהצליח לרגש


אנה קופילוב, מנהלת סיעוד במרפאת אולגה של כללית, זוכרת הרבה מטופלים מרגשים אבל היה אחד שנצרב במיוחד. אנה נשואה ואמא לבן ובת, מתגוררת במושב אלישיב בעמק חפר.

3 צפייה בגלריה
אנה קופילוב
אנה קופילוב
אנה קופילוב
(צילום: נמרוד גליקמן)

ספרי על הדרך המקצועית בכללית.
"אני אחות מעל ל-20 שנה, עבדתי בבית חולים "לניאדו" ולכללית הגעתי לפני חמש שנים, אני מנהלת סיעוד במרפאת כללית גבעת אולגה בחדרה".
למה בחרת במקצוע הזה?
"אני אוהבת לעבוד עם אנשים, יש מגוון רחב של תחומים שמאפשרים לי להשתמש בכישורי ובידע שרכשתי, כמו כן, ישנה אפשרות להתפתחות מקצועית, והרבה סיפוק בנתינה לאחר".
מה את הכי אוהבת בעבודה?
"אני מאוד אוהבת תקשורת עם אנשים, לתת להם תחושה אופטימית, לעזור להם לשנות את חייהם לבריאים וטובים יותר, לראות אותם מרוצים מהטיפול שהענקתי להם. אני גם מדריכה קלינית 18 שנה ורואה חשיבות גבוהה בחינוך דור העתיד בסיעוד".
ספרי על מטופלת בלתי נשכחת.
"הייתה לי מטופלת שהסתבכה בריאותית בגלל חוסר הענות שלה לטיפול. אך בעקבות התערבותי העיקשת היא לקחה את עצמה בידיים, ובמשך שנתיים של טיפול וליווי צמוד שלי רואים שיפור, כמו אור בקצה המנהרה".
מה התגובות שאת מקבלת כאשר שומעים שאת אחות?
"בדרך כלל המשפט הקבוע- 'את עושה עבודת קודש".
מה המחמאה הכי מרגשת שקיבלת?
"מטופל בעל אופי קשה ומורכב מאוד מבחינה בריאותית, סרבן ועקשן, חיכה לי בתחילת העבודה וכאשר ראה אותי נכנסת למרפאה צעק צעקת שמחה! לא ציפיתי ממנו לתגובה כזאת לכן זה מאוד ריגש אותי.
"כל הערכה שאני מקבלת ממטופל שטיפלתי בו היא מרגשת, חיוך בסוף הטיפול, או כאשר רק נכנסים להגיד לי שלום בדרך למקום אחר, תגובות מסטודנטים שהדרכתי, פרחים קטנים שילד קטף מחוץ למרפאה והביא לי".
למה את ממליצה ללמוד סיעוד?
"כי יש הרבה סיפוק בנתינה לאחר, זה מקצוע רב תחומי עם מגוון אפשרויות להתפתחות מקצועית, ויכולת השפעה על הסביבה בתחומי קידום הבריאות".

"למדתי על תקומת המדינה ממקור ראשון"


לתומר פלקוב, אשר עובד ביחידה להמשך טיפול שקד במינהלת שומרון של מחוז שרון שומרון, האחראי על מחלקת מרותקי בית, לא חסרים סיפורים מרגשים על מטופלים. הוא נמצא בזוגיות, גר בבית עם גינה ושני חתולים ש"אימצו אותנו, לינדה והרצל".

3 צפייה בגלריה
תומר פולקוב
תומר פולקוב
תומר פולקוב
(צילום: נמרוד גליקמן)

ספר על הדרך המקצועית שלך בכללית.
"עברתי מבית חולים ממשלתי היישר ליחידה להמשך טיפול, פגשתי צוות מקצועי ואנשים נפלאים".
למה בחרת דווקא במקצוע הזה?
"לא התקבלתי לדוגמנות או טייס".
מה אתה הכי אוהב בעבודה?
"אני אוהב במיוחד את המפגשים עם המטופל ואז עם משפחתו, כל ביקור צופן חוויה שונה, העבודה דינמית ומאתגרת ומערבת רציונל ורגש".
ספר על מטופל בלתי נשכח.
"היו לי שניים שהם בלתי נשכחים. איש מקסים בן 100 ואחר בן 94 עם סיפורי חיים מדהימים, היסטוריה מאלפת, אני זוכר את התמונה הזו: אנחנו יושבים בסלון ביתם ואני לומד על תקומת המדינה ממקור ראשון".
מה התגובות שאתה מקבל כששומעים שאתה אח?
"שואלים אם יש לי פלסטר ואני עונה שלא אבל יש קטטר במקום".
מה המחמאה הכי מרגשת שקיבלת ממטופל?
"הייתה אישה שבתה סעדה אותה בבית במשך זמן רב, טיפלה בה באהבה ובחמלה. אחרי שהאישה נפטרה, בתה אמרה לי שרק בזכותי היא שרדה את התקופה הקשה הזו של טיפול באדם קרוב".
למה אתה ממליץ ללמוד סיעוד?
"אם את.ה מחפש.ת עבודה קשה אך מתגמלת, אפשרויות קידום כיד המלך, יכולת לסייע לאחר כשהוא ממש נזקק לעזרה, בוא.י ללמוד סיעוד וכולם ייצאו מורווחים".
בשיתוף כללית מחוז שרון שומרון.