הם מלוות ומלווים אותנו מינקות ועד בגרות במרפאות וגם בבתי החולים. כל אחד זוכר היטב את האחיות שטיפלו בו ובבני משפחתו במסירות לאורך השנים. אז חשבנו שיום האחיות והאחים 2023 הוא הזדמנות מצוינת להציע למטופלים לומר להם פשוט - תודה:


״האחיות הן תמיד מנומסות מאוד״, אומר לנו אסף, אחד האנשים שממתינים בתור לבדיקות דם, ״אני מטופל חדש כאן לאחר שעברתי דירה והיחס הוא ממש אותו דבר״.
״גם אם יש עיכובים, ובאופן טבעי לפעמים יש עיכובים, פשוט אי אפשר להגיד עליהן שזה באשמתן״, אומרת בחיוך אפרת, שמחכה לבדיקה רגע לפני יום נוסף במכללה. ״הן אף פעם לא בלחץ שיש כמות של אנשים שממתינה לטיפול כלשהו״.
במרפאות הכללית השונות הפרוסות באזור חיפה והצפון הציבו עמדות ובהן פתקים ריקים ושוקולדים בצורת לב אותם יכולים הלקוחות להעניק לאחיות לרגל יום האחות הבין-לאומי. ״בשמחה אני ארשום להן משהו. שגרת החיים שלנו כל כך מהירה וזה נראה לנו כל הזמן מובן מאליו שהן כאן בשבילנו״, אומרת נורית, מטופלת במרפאה. ״אני רוצה להגיד להן שהן לא שקופות. הן עושות עבודת קודש, ובטח בתקופת הקורונה בה נחשפנו לעבודה שלהן אפילו יותר. אבל זה כל הזמן ככה. יהיה מקורי לאחל להן שיהיו בריאות?״


בשיתוף שירותי בריאות כללית