"זכות גדולה להיות משמעותית ומשפיעה"


מירי ביטון (49), מנהלת סיעוד במרפאת נתניה, גאה להיות אחות: "הבחירה בסיעוד באה מהרצון לעשות משהו משמעותי ובעל השפעה". מירי נשואה לאושרי, אמא למתן-דרור, איתן-יאיר, תמיר-מאיר ואריאל. מתגוררת כיום בנתניה.
3 צפייה בגלריה
מירי ביטון
מירי ביטון
מירי ביטון
(צילום: נמרוד גליקלמן)
ספרי על הדרך המקצועית שלך.
"בצעירותי נמשכתי לכיוון הטיפולי, הייתי מתנדבת פעילה במד"א כנערה כמדריכת אב"כ לאוכלוסייה. עם שחרורי נרשמתי ללימודי סיעוד בבי"ס לסיעוד דינה (בבילינסון). לאחר הלימודים התחלתי לעבוד כאחות במלר"ד בילינסון ומאיר, לאחר הכשרה בהדרכה קלינית, עבדתי כמורה בכללית האקדמיה לסיעוד מאיר, וכיום אני מנהלת סיעוד במרפאה יועצת במחוז שו"ש. אני בוגרת תואר ראשון ושני מאוניברסיטת תל אביב, ומשלימה תזה לדוקטורט באוניברסיטת חיפה.
למה בחרת במקצוע הזה?
"הבחירה בסיעוד באה מהרצון לעשות משהו משמעותי ובעל השפעה".
ספרי על התגובות שאת מקבלת כששומעים שאת אחות.
"מתאים לך".
ספרי על מטופל בלתי נשכח.
"גבר כבן 35 הגיע עם אשתו ושני ילדיו הקטנים למיון בשל מיחושים בחזה. במשרד הקבלה הוא התמוטט. צוות המיון ואני עטנו עליו והחלנו בפעולות החייאה נמרצות, כולם פעלו במקצועיות וכמכונה משומנת. לאחר ייצוב מצבו העברנו אותו לטיפול נמרץ. ביקרנו אותו בכל יום במהלך שהותו בבית החולים כדי לעקוב מקרוב אחר מצבו. הסיפוק הגדול היה לראותו יוצא על הרגליים בליווי משפחתו".
מה המחמאה הכי מרגשת שקיבלתי ממטופל?
"תודה שלא ויתרת".
למה את ממליצה ללמוד סיעוד?
"אין עוד מקצוע כזה! זה מקצוע בינלאומי שמאפשר גיוון, רק תראו את הדרך המקצועית שלי, ביצעתי תפקידים מרתקים שונים ומגוונים והיד עוד נטויה, צריך תמיד להעז ולצאת מאזור הנוחות. העיסוק במקצוע זה משפיע בצורה ישירה ומשמעותית על חיים של אנשים בכל שלבי החיים מהריון ולידה ועד שיבה.
"אני גאה להיות חלק ממערך ענקי של נשים (גם גברים אך בעיקר נשים): מובילות, מקצועניות, אנושיות איכותיות, שכל מה שהן עושות ביום יום הוא לקדם את הבריאות של הפרט, החברה והקהילה. זכות גדולה להיות משמעותית ומשפיעה!".

"אף אחד לא יחליף אותנו ברובוטים"


לובה טדלה (30), מנהלת סיעוד במרפאת קדימה, אומרת שאם יש מקצוע שלעולם לא יוכלו להחליף את העובדים במכונות זה במקצוע הסיעוד. לובה נשואה, אמא של זוהר וניצן, מתגוררת בנתניה מזה 4 שנים.

3 צפייה בגלריה
לובה טדלה
לובה טדלה
לובה טדלה
(צילום: נמרוד גליקלמן)

ספרי על הדרך המקצועית שלך בכללית.
"התחלתי את דרכי בכללית עם סיום הלימודים בשנת 2019 אז השתלבתי במרפאת אזורים וקריית השרון בנתניה כאחות מן השורה. בשנת 2022 קודמתי לתפקיד מנהלת הסיעוד במרפאת קדימה".
למה בחרת דווקא במקצוע הזה?
"זה מקצוע שמשלב בתוכו אנושיות חמלה ומקצועיות. אף אחד לא יחליף אותנו ברובוטים!".
מה את הכי אוהבת בעבודה?
"אני אוהבת את היחס האישי למטופל, שאני מהווה עבורם מעבר לדמות טיפולית אוזן קשבת, לראות איך מישהו מגיע מפוחד, חושש או כעוס ובסוף יוצא עם הרגשה טובה, זה נותן תחושת סיפוק אדירה".
ספרי על התגובות שאת מקבלת כששומעים שאת אחות.
"מצד אחד - 'וואו זה בטח מאוד קשה', ומצד שני - 'בואי תראי יש לי פה משהו'".
מה המחמאה הכי מרגשת שקיבלת?
"תודה רבה עשית לי את היום! זה מעלה בי צמרמורת כל פעם מחדש".
תני לנו עצה לחיים בריאים.
"לא להגיד לי זה לא יקרה. לעשות בדיקות סקר לגילוי מוקדם (סרטן מעי גס, שד) ולנסות ליהנות מכל רגע".
למה את ממליצה ללמוד סיעוד?
"מדובר על תחום רחב שעם השנים מתפתח יותר ויותר. יש בו מגוון אפשרויות מקצועיות ואישיות וכל אחד יכול למצוא את מקומו בתחום".

"למה אתה במקצוע הזה? היית יכול להיות בהייטק"


אלה התגובות שאגבאריה פאווזי (34) אח במרפאת יקינטון מקבל כששומעים שהוא אח, אבל הסיפוק והאנרגיה שהוא מקבל מהמטופלים שווים מבחינתו את הכל. שאגבאריה נשוי פלוס אחד, מתגורר באום אל פחם.

3 צפייה בגלריה
שאגבאריה פאווזי
שאגבאריה פאווזי
שאגבאריה פאווזי
(צילום: נמרוד גליקלמן)

ספר על הדרך המקצועית בכללית.
"אני בוגר אוניברסיטת תל אביב, יש לי תואר ראשון והסמכה בסיעוד, סיימתי בשנת 2013, לאחר מכן עבדתי כסטודנט באיכילוב והמשכתי בתור אח במחלקה קרדיולוגית. לאחר שנתיים עברתי לקהילה התחלתי במכבי עד שהגעתי לכללית לפני יותר משלוש שנים, מרפאת כפר יונה. במהלך עבודתי המשכתי את לימודיי, והשלמתי קורסים בפרמקולוגיה קלינית, טיפול פצעים, קורס על בסיסי בסוכרת".
למה בחרת דווקא במקצוע הזה?
"נתינה, אחריות, סיפוק, סיפוק וסיפוק. לנסות לעזור לכל העולם".
מה אתה הכי אוהב בעבודה?
"שהביקור עם המטופל יתחיל עם חיוך ויסתיים עם חיוך יותר גדול, לתת חוויה טובה למטופלים בצורה הכי אנושית ומקצועית שיש."
ספר לנו על מטופל בלתי נשכח.
"כל המטופלים בלתי נשכחים אבל אני זוכר במיוחד ילדה שמגיעה אלי לעשות זריקה פעם בשבוע כי יש לה בעיה במערכת העיכול. בהתחלה היה לה קושי רב, היא בכתה בכל פעם שהגיעה למרפאה, ולאט לאט הצלחתי לשנות לה את כל החוויה- בכל פעם הכנתי לה שקית עם הפתעות ועכשיו היא יודעת שהולכים לבקר את פאווזי במרפאה והיא מחכה לזה".
איזה תגובות אתה מקבל כששומעים שאתה אח.
"יש שתי תגובות. מצד אחד - מתאים לך, נולדת לעבוד במקצוע הזה. ויש את הצד השני - איך אתה מתמודד עם כל הקשיים? המטופלים? עם כל מה שאתה רואה? למה אתה לא מחליף מקצוע היית יכול להיות בהייטק".
תן לנו עצה לחיים בריאים.
"כל אחד צריך לקבל אחריות על הגוף שלו – אורח חיים בריא יחסכו ביקור אצל הרופא ואיכות החיים תהיה טובה".
למה אתה ממליץ ללמוד סיעוד?
"יש מגוון רחב של אופציות להתמקצע ולעבוד. וזה המקור והמקום לנתינה ולתרומה לחברה עם הרבה סיפוק עצמי".
בשיתוף שירותי בריאות כללית.