כיצד, אם בכלל, השתנה מצבן של הנשים המובילות בעולם הפוליטי המקומי, בעקבות המלחמה? מהם האתגרים החדשים-ישנים הניצבים בפניהן? בסוגיות האלה דנו היום (א') בפאנל "בוחרות להוביל" במסגרת וועידת "גיבורות מקומיות" של ידיעות תקשורת.



בפאנל בוועידה, שהתקיימה במכללה האקדמית נתניה, השתתפו מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה, מרים סלע, סגנית יו''ר סיעת התעוררות בירושלים ורותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר.

4 צפייה בגלריה
מרים פיירברג איכר
מרים פיירברג איכר
מרים פיירברג איכר
(צילום: אביגיל עוזי)

הפאנל החל עם ראש עיריית נתניה, ותיקת ראשות העיר בישראל. פיירברג נשאלה את שאלת השאלות: 25 שנה את בראשות העיר, אז למה עוד פעם? מאיפה התיאבון לעוד?
"קודם כל אני לא מרגישה שעשיתי הכל. יש לי עוד הרבה הרבה תוכניות מה לעשות, וכשאחליט לפרוש אעשה את זה כשאדע שיש מי שראוי לכהן וראוי למנף את העיר נתניה. כרגע אין כזה".
בפאנל המרתק התייחסה פיירברג להיבט הבטחוני: "מנהיג צריך לשמש דוגמא אישית. בכל אירוע הייתי מגיעה לפני כוחות הבטחון", וגם הצורך בחיזוק נשים בעמדות המפתח בזירה המקומית והארצית.
"אני חושבת שיש לנשים גם אמביציה וגם מין יתרונות על פני גברים", אמרה והוסיפה: "אצלי רוב התפקידים הבכירים מאויישים על ידי נשים לאישה יש ערך מוסף. גבר כשהוא הולך הוא הולך ישר עם הראש בקיר, גם אם הוא יודע שישבור את הראש ,אישה הרבה יותר גמישה ויכולה להתאים את עצמה למצבים משתנים. נשים משתלבות הרבה יותר מהר ומתאימות את עצמן. הגמישות הזו היא היתרון הגדול של הנשים".

4 צפייה בגלריה
ראשות הרשויות בפאנל משותף
ראשות הרשויות בפאנל משותף
ראשות הרשויות בפאנל משותף
(צילום: אביגיל עוזי)

לסיום הצטרפו לשיחה מרים סלע, סגנית יו''ר סיעת התעוררות בירושלים, ורותם ידלין, ראשת מועצה אזורית גזר. ראו בחלקו השני של הפאנל:



מרים סלע: "אני באה מבית חרדי, היום כבר לא דתיה. חיפשתי שנים את הדרך שלי להשפיע על ירושלים כמו שאני מכירה אותה. מצאתי את הדרך שלי ב'התעוררות'. והכל התחיל מכנס בו ביקשו מבנות צעירות להתכסות. זה היה אחד הטריגרים. המטרה שלי היום היא לשמור על ירושלים משגשגת שיוויונית ושופעת. זו המשימה שלי. אני חרדית לשעבר שמדברת חרדית ולכן יכולה לעשות דברים בירושלים".

4 צפייה בגלריה
מרים סלע
מרים סלע
מרים סלע
(צילום: אביגיל עוזי)

רותם ידלין: "בשבעה באוקטובר ההבנה הכי גדולה שהייתה לנו שאנחנו לבד. שהשלטון המקומי הוא זה שצריך להיות אחראי על המרחב המקומי, הממשלה לא תפקדה. בשעה 10:35 אני כבר שלוש שעות בחמ"ל. הייתי אשת הקשר עם המשפחות. מאותו רגע ההבנה מאוד ברורה שצריך לבנות את הקהילה שלנו מחדש. הסתכלתי בכל שלב מי הקהילה החלשה שלי. וזה היה הכוח שלנו".

4 צפייה בגלריה
רותם ידלין
רותם ידלין
רותם ידלין
(צילום: אביגיל עוזי)

הוועידה "גיבורות מקומיות" אירחה נשים מובילות מתחומי הפוליטיקה, האקדמיה, העסקים - וגם נשים שמצאו את עצמן הופכות לפעילות ויוזמות בעקבות המצב שיצרה המלחמה, למען החזית ולמען העורף. את הוועידה הנחו העיתונאיות שרון כידון וענת לב אדלר.

רוצים לצפות בכל הפאנלים והנאומים בוועידת "גיבורות מקומיות"? לחצו כאן.