דנית ברביבאי (45), מועמדת לראשות קדימה צורן ופעילה חברתית מאז ומתמיד, הקפיאה ב-7 לאוקטובר את הקמפיין שלה והתגייסה אבסולוטית לסיוע בצרכי המפונים, החיילים ומשפחות החטופים.
1 צפייה בגלריה
דנית ברביבאי
דנית ברביבאי
דנית ברביבאי
(צילום: יוהנס פלטן )

בין שלל הפעילויות שהיא הייתה הרוח החיה מאחוריהן: טורניר אזורי של מאמא- נט צפון השרון , רכיבת אופניים והופעה של עוזי פוקס להעלאת המודעות לנושא החטופים, גיוס אלפי מזרנים לחיילים ושינועם והנעת סיוע מאסיבי לחקלאים באזור, שקרסו בהעדר ידיים עובדות.

חמ"ל מיוחד


"ה-7 באוקטובר תפס אותי ממש בישורת האחרונה של הקמפיין, וכמו כולם התעוררתי לבוקר של אסון לאומי מטלטל וכואב שהכניס הכול לפרופורציה. הבנתי שאני שמה את הקמפיין על 'הולד' ומחפשת איך לתרום ברמה האישית, יישובית והלאומית . גייסתי את חברי המדהימים לסיעה והודעתי בקבוצת התומכים והפעילים, שאנו מפסיקים כל פעילות פוליטית ומתמקדים נטו בהתנדבות”, סיפרה השבוע.
"פתחנו קבוצת ווטאספ לפרויקטים של התנדבות, ובין היתר היה לנו פרויקט איסוף מצרכים ותרומות למפונים, הכנת מנות אוכל וקינוחים לחיילים, דאגנו לאלפי מזרנים לכוחות בשטח ושינענו אותם, ממש הקמנו חמ"ל. נרתמנו גם לטובת חקלאים מאזורנו, שזעקו כי הגידולים שלהם הולכים להיהרס. גייסנו מערך התנדבותי, לרבות מכינות שיגיעו לקטוף . יש מגדל תירס שאמר לי 'הצלת לי את השדה בזכותך העסק שלי לא קרס'”.

לילות ללא שינה


ברביבאי גם שימשה כמנהלת מטה החטופים בקדימה צורן, הקימה עמדות להדלקת נרות ולתפילה, חילקה דיסקיות, יזמה אירועים ותלתה שלטים: "אחד הדברים הכי נוגעים לכולנו הם החטופים. עברו עלי לילות בלי שינה במחשבה של מה שעובר עליהם שם, אז חיפשתי איך להתחבר למטה החטופים ולעשות פעילויות למענם. הבהרתי להם שאני מבקשת לעזור בכל דרך", סיפרה.
עד לפני ההכרזה על התמודדות לראשות המועצה, שימשה כמנכ"לית פורום מסגרות הגיל הרך בישראל. טרם לכן הובילה את 'הקואליציה לחינוך מלידה' ובעשייה הקהילתית שלה , הקימה את המיזם מחמם הלב 'ילדים מתנדבים בקהילה' .
כמי שמרבית עשייתה המקצועית התמקדה בילדים, הבהירה ברביבאי כי תחום הגיל הרך הוא זה הנוגע לליבה בעיקר ומפעיל אותה. הוא זה שהביא אותה להתנדב במטה החטופים וכשפרצה מלחמת רוסיה באוקראינה אף נשלחה לשבוע התנדבות עם ילדים באוקראינה: ”הגעתי לגבול והתחלתי מיד לתקשר עם ארגונים כדי לעזור שם לילדים ולאימהות שלהם. היה שבוע מאד קשה שבו הייתי חצויה. מצד אחד בין ילדיי (7,9,10,11) שגם זקוקים לי, ומאידך יש שם ילדים שחייבים את העזרה ההומניטרית הזו. אי אפשר היה לעצום עיניים", סיפרה.
גם כעת, כשהבחירות המוניציפאליות בפתח, היא מתקשה להתרכז בפוליטיקה נוכח אירועי היום יום: ”לפני כשבועיים כשהודיעו שהבחירות יתקיימו בתאריך 27 בפברואר, שלחתי מכתב למשרד הפנים בבקשה לדחות את הבחירות, למרות שמבחינת קמפיין ועלויות כלכליות, דחייה נוספת הייתה יכולה להיות נוראית עבורי. אבל מנגד, איך אפשר להתרכז בבחירות כשכל זה קורה לנו?”.