תנועת הנשים "בונות אלטרנטיבה" החלה לפעול לפני שלוש שנים וחצי. מורן זר קצנשטיין, מייסדת התנועה סיפרה היום (א') בפאנל מיוחד במסגרת וועידת "גיבורות מקומיות" של ידיעות תקשורת עד כמה הת נועה הזו חשובה, עבור כולנו.



נדמה שיש לכן עוד הרבה עבודה בנוגע לקידום נשים. מה התפקיד ש"בונות אלטרנטיבה" לקחו על עצמן בהקשר הזה?
בונות אלטרנטיבה זו תנועת נשים שמכילה כיום כמעט 100 אלף נשים. את התנועה הקמתי לפני שלוש שנים וחצי אחרי האונס של הנערה באילת. החלטתי שצריך לעשות הפגנות ולהעלות מודעות. מאז, ובמיוחד לאחר עליית הממשלה הנוכחית הקמתי את קואליצית אירגוני הנשים. השילוב של הרכב הממשלה שכנע אותנו להכנס לאירוע. היינו פעילות במחאה, אבל ב-7 באוקטובר הכל השתנה. כל התשתיות שבנינו הכינו לרגע הזה. כבר בתשע בבוקר הסטנו את כל המשאבים לחמ"לים ועזרה אזרחית".

1 צפייה בגלריה
מורן זר קצנשטיין
מורן זר קצנשטיין
מורן זר קצנשטיין
(צילום: אביגיל עוזי)

מה החזון שלך?
הרעיון של בונות הוא שכל אחת יכולה לעשות משהו. לי חשוב לקדם את מה שחשוב להן. ואפשר לעשות דברים מדהימים. לא צריך לחפש את מנהיגות המחר הן כבר נמצאות בינינו. הרבה פעמים לא נותנים להן מקום ליד השולחן. 30 פעילות שלנו כבר התחילו לרוץ לבחירות המוניציפאליות, והמקום שלנו הוא לתת להן את המקום הזה, את החשיפה, הדחיפה".
הדברים נאמרו ביום הצדעה מיוחד, במסגרתו אירחה הוועידה "גיבורות מקומיות" נשים מובילות מתחומי הפוליטיקה, האקדמיה, העסקים - וגם נשים שמצאו את עצמן הופכות לפעילות ויוזמות בעקבות המצב שיצרה המלחמה, למען החזית ולמען העורף. את הוועידה הנחו העיתונאיות שרון כידון וענת לב אדלר.

רוצים לצפות בכל הפאנלים והנאומים בוועידת "גיבורות מקומיות"? לחצו כאן.
פורסם לראשונה: 13:44, 18.02.24