פרופ' יעקב הרט, נשיא המכללה האקדמית נתניה, אירח היום (ראשון) את ועידת "גיבורות מקומיות" בשיתוף ידיעות תקשורת ומיינט.



במהלך האירוע אמר פרופ' הרט: "134 יקירנו ואחינו עדיין חטופים וכולנו מתפללים לשחרורם המיידי. לכבוד הוא לנו שיתוף הפעולה של המכללה האקדמית נתניה בכנס החשוב הזה. יום זה זהה לימים קודמים, גם בו ניתן לראות את החוסן שלנו כעם בזכות הנשים היושבות כאן ובזכות נשים שמאז השבעה באוקטובר לא מפסיקות ליזום, לתת ולחבק. אתן התקווה.
"המלחמה הדגישה את כוחן של הנשים בכל העיסוקים: כוחות הביטחון וההצלה, היזמיות המובילות בכל הזירות. אני מוקיר את תרומתכן לא רק בימי מלחמה, אני יודע שהדרך ארוכה לנו כחברה. אני מבקש להודות לכן על עשייתכן המשפחתית והנשית. אני מודה לכל הגיבורות על העשייה למען החברה, למען משפחות החטופים והמפונים ובמיוחד לכל מי שזקוק לסיוע".

1 צפייה בגלריה
פרופ' יעקב הרט
פרופ' יעקב הרט
פרופ' יעקב הרט
(צילום: אביגיל עוזי)

פרופ' הרט פנה ישירות לסטודנטיות. "מבחינתי אין גיבורות מקומיות - אתן גיבורות עולמיות. גם אצלנו במכללה האקדמית נתניה יש גיבורות: סטודנטיות שגוייסו בצו 8 ורק לאחרונה חזרו ללימודים, סטודנטיות שמשפחתן איבדה את הפרנסה והן במצוקה כלכליות. סטודנטיות עם אתגרים אישיים וכלכליים ממשיכות בלימודים.
"וכן, יש לנו מרצה בכירה ד"ר מעיין פרל, אמא לארבעה ילדים קטנים, שהיא ובעלה גרים סמוך לראש הנקרה ובתחילת המלחמה פונו לאילת. אבל היא ממשיכה בהרצאות והיום היא הגיעה למכללה כי יש בחינה לסטודנטים שלה".

הנשיא המארח: פרופ' יעקב הרט


פרופ’ הרט הוא בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנה בעולם האקדמי. בין תפקידיו הרבים באקדמיה כיהן כראש החוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת באוניברסיטת ת”א, כראש הסקציה לרפואה כללית ללימודי המשך ברפואה באוניברסיטת ת”א. פרופ’ הרט שימש כיו”ר חבר הנאמנים של ההמכללה האקדמית נתניה בהתנדבות מעל 20 שנה ופרסם כ-120 מאמרים מדעיים בעיתונות המקצועית.
בנוסף לעבודתו בתחום האקדמי, לזכותו ניסיון של 30 שנים בשורה של תפקידים בכירים במערכת הבריאות ובפעילות ציבורית. הרט ניהל במשך כ-20 שנה את בי”ח השרון ובתקופתו נבנו מחלקות חדשות, נעשתה פעילות מקצועית ואיכותית, ובית החולים הגיע להישגים פורצי דרך. הוא ניהל מעל 12 שנים את בי”ח השיקומי לוינשטיין, ובתקופת כהונתו הביא לשיפור תדמיתו והקנה לו מוניטין בינלאומי. פעל רבות לגיוס תרומות לבינוי האגף החדש ולהסכם לשיפוץ יסודי של האגף הישן וציודם בטכנולוגיות הכי מתקדמות והכל תוך איזון כלכלי של בית החולים.
בנוסף מכהן פרופ’ הרט כנשיא איגוד בתי החולים בישראל, שימש כיו”ר האיגוד הישראלי לבריאות הציבור, כיו”ר איגוד מנהלי בתי החולים בישראל (כיום נשיא האיגוד משנת 2011), כחבר במועצת הבריאות במינוי שר הבריאות כנציג קופ”ח כללית ועוד. הרט הוא גם זוכה פרס בן גוריון למחקר אקדמי מטעם ההסתדרות הכללית וכיהן כיו”ר ועדת הלסינקי בשירותי בריאות כללית בין השנים 2012-2017.

רוצים לצפות בכל הפאנלים והנאומים בוועידת "גיבורות מקומיות"? לחצו כאן.