"אני מפנה היום זרקור לעשייה המופלאה של נשים פורצות דרך, וחשוב מכך לכוחן של נשים מזמן מלחמה.". כך אמרה מיכל הרצוג, רעייתו של נשיא המדינה יצחק הרצוג, בוועידת "גיבורות מקומיות" של ידיעות תקשורת שהתקיימה היום (א') במכללה האקדמית נתניה.



הגברת הראשונה, מיכל הרצוג, שפועלת מזה שנים רבות לקידום תחומים חברתיים שונים כגון בריאות ומחקר מדעי, חינוך ורווחה בישראל, והייתה מעורבת בקידום פרויקטים להעצמת אוכלוסיות שונות, ולשילובן בשוק העבודה תוך יצירת מסלולים לעצמאות כלכלית, הוסיפה כי, "הכנס מתקיים בנסיבות מאתגרות במיוחד כשאנו נמצאים בעיצומה של לחימה קשה, ואנחנו נחשפים לגילויים יוצאי דופן בעוצמתם של גבורה, עוצמה ואצילות נפש".
"מקור ממשי לנחמה בימים קשים אלה הוא סיפורם של וכוחם של אנשים ונשים שאנו זוכים להכיר ממש מקרוב ולא מדפי ההיסטוריה. קשה לא להבחין בדוגמאות הללו ברמה הארצית ועל אחת כמה וכמה בזירה המקומית - סיפורן של נשים לוחמות עזות רוח שניצבות במלוא העוצמה כגיבורות השעה. בטנקים, בבתי החולים, במשטרה בצה"ל, בשירותי הבטחון וברשויות המקומיות", הוסיפה הרצוג.
לדבריה, "בין אם בהתארגנויות ספונטניות, בצוותי חינוך ורפואה, בעורף ובחזית, כחיילות או כנשות חיילי מילואים שנושאות את כל כובד הבית על כתפיהן. וכמובן, נשים שנרתמו להצלת ילדיהן הרכים, ונלחמות גם בימים אלה בגבורה להצלת חיי אהוביהם החטופים, וגם בהספדים עוצמתיים, מלאי גאווה וגבורה של אמהות ונשים שזה הרגע שכלו את היקר להן מכל".

1 צפייה בגלריה
מיכל הרצוג
מיכל הרצוג
מיכל הרצוג
(צילום: יגאל סלבין)

מודל הגבורה שהציגה הרצוג הייתה הצנחנית חביבה רייך שבמלחמת העולם השנייה אמרה: "עלינו לצנוח לתוך אירופה כאם הפורצת לבית בוער כדי להציל את ילדיה. "כל כך הרבה נשים סביבנו מתגלות במלוא עוצמתם ברוח ובגוף, עם כוח פנימי שאין לו שום רשות פנימית לוותר גם כשהבית בוער", אמרה הרצוג והדגישה:
"צריך את הכוח הנשי הזה גם סביב שולחנות מקבלי ההחלטות בכל רמה, ובמיוחד ברמה האזרחית המקומית שמשפיעה ישירות על כל תושב ותושבת. הרי למדנו על בשרנו עד כמה מכפלת הכוח הנשי הזו חשובה. חשוב לתת כוח לאמהות, לנשים, לאחיות שעשויות ללא חת".
לסיכום הודתה הגברת הראשונה על הההזדמנות הזו, הכנס שהופק בשיתוף ידיעות תקשורת, המכללה האקדמית נתניה, והשותפים לדרך: "אתם דוגמא והשראה, מי יתן ותובילו את כולנו, החברה הישראלית, לעבר חוף מבטחים במהרה ובבטחה. תבורכו".
הדברים נאמרו ביום הצדעה מיוחד, במסגרתו אירחה הוועידה "גיבורות מקומיות" נשים מובילות מתחומי הפוליטיקה, האקדמיה, העסקים - וגם נשים שמצאו את עצמן הופכות לפעילות ויוזמות בעקבות המצב שיצרה המלחמה, למען החזית ולמען העורף. את הוועידה הנחו העיתונאיות שרון כידון וענת לב אדלר.

רוצים לצפות בכל הפאנלים והנאומים בוועידת "גיבורות מקומיות"? לחצו כאן.