לפני כארבע שנים וחצי, ענבל אושרנקו-פריד בחרה לעשות שינוי ולעזוב מקום עבודה בטוח ואהוב ולעבור לחברת שטראוס. "זו הייתה תקופה מורכבת, שנה לאחר שבעלי נפטר ונולדה לנו בת שנייה. זו לא הייתה בחירה פשוטה ומובנת מאליה - אבל כן ראיתי את ההזדמנות, כמו גם ארגון שחלמתי לעבוד בו".
2 צפייה בגלריה
ענבל אושרנקו-פריד
ענבל אושרנקו-פריד
"ארגון שחלמתי לעבוד בו". ענבל אושרנקו-פריד
(צילום: פרטי)

אושרנקו-פריד עובדת כמנהלת תהליכי פיתוח ארגוני. התפקיד כולל הובלת תהליכים ארגוניים חוצים הנוגעים לאנשים שלנו בשטראוס. לדוגמה: פיתוח מנהלים, סקרים ארגוניים וניהול ביצועים", היא מסבירה.
אבל זו לא הייתה הבחירה היחידה של ענבל, הבחירה השנייה הייתה להוביל את נושא הגיוון והכללה בחברה.
מה הכוונה מאחורי זה?
"חברת שטראוס בחרה, כחלק מהייעוד והערכים שלה, לשים את הגיוון כנושא מרכזי שאנו נוביל. אנחנו רוצים להיות ארגון שיש בו נוכחות לכל הקבוצות בחברה הישראלית, שנותן הזדמנויות שוות ומעצימות לכולן ולכולם, וארגון שבו כל אחת ואחד, לא משנה מי הוא, מרגיש שהוא שייך ויכול להביא את עצמו לידי ביטוי. בתוך ההיבט הזה אנו עושים תהליכים ומהלכים רבים, בין אם מדובר על קידום נשים, העצמת אוכלוסיות שנמצאות בייצוג חסר בשוק העבודה, תוכניות עבור נשים חרדיות, תוכנית לקליטת אקדמאיים ואקדמאיות צעירים מהחברה הערבית - עבורם אנו מהווים את ההזדמנות הראשונה לכניסה לשוק העבודה ועוד.
"כשהייתי טרייה בתפקיד בכלל לא הכרתי את העולם הזה, והתחלתי ללמוד על הנושא המרתק הזה בכל מיני דרכים. בין היתר דרך הרבה מאוד שיחות עם א.נשים שונים ממני, דרכם למדתי על תפיסות, אתגרים וחסמים. זה אחד הנושאים שתופסים אצלי נפח וממלאים אותי בתחושת משמעות ענקית.
התפקיד להוביל נושא כזה בחברת אוכל ומשקאות ישראלית, הוא הזדמנות לייצר אימפקט על חיים של אנשים ועל החברה הישראלית בכללותה".
כיצד הבחירה השפיעה על המשפחה?
"הבחירה במעבר לשטראוס דרשה תמיכה והתגייסות מצד המשפחה בגלל המצב האישי הייחודי. לצד זה, אני מרגישה ש"שטראוס", וכמובן המנהלות שלי לאורך הדרך - נתנו לי הרבה תמיכה ואיפשרו לי להביא את עצמי באופן מלא לידי ביטוי ללא חשש".
ספרי על התגובות.
המשפחה שלי רק מרוויחה (צוחקת) "התגובה הכי חמודה היא מהבנות שלי שמאושרות בגלל האוכל והחטיפים הטעימים שהן מקבלות. מבחינתן אמא עובדת במפעל ממתקים".
כיצד קיבלו את הבחירה שלך בעבודה?
"באופן כללי ידעו על המצב שלי כשהגעתי לשם, הכירו בו ונתנו לי את הגב והתמיכה שהייתי צריכה. זה נשמע אולי מובן מאליו, אבל החשש מלהרגיש שונה בארגון גדול בהחלט קיים, כשרואים אותך ונותנים לך תחושה שווה זה עוזר מאוד".
מה למדת בזכות הבחירה האמיצה שעשית?
"למדתי על הכוחות שיש בי בעצם המעבר הזה, וכמובן על המשפחה המדהימה שתומכת, עוזרת ומעודדת. למדתי ששינויים זה דבר טוב ויציאה מאזור הנוחות יכולה להיות מאוד מבורכת. בנוסף, נכנסתי לתחום מרתק שבשנים הללו לא הפסקתי ללמוד בו דברים חדשים, ליזום וליצור.
האם היית מציעה לאנשים אחרים לעשות את הבחירה שלך?
"לגמרי כן, הבחירה לעסוק בגיוון היא בחירה שהייתי מציעה לכל אחד ואחת לעסוק בו. הבנתי עד כמה היכרות ועבודה עם אנשים ששונים ממך היא מרתקת ופותחת את הראש. ועד כמה כל אחד ואחת מאיתנו מצליח להתחבר לנושא הזה ולרצון לייצר אימפקט מזוויות שונות.
"בסופו של דבר, לצערי, במציאות הישראלית, בטח בתקופה הזאת, מי שלא דומה לנו מהווה עבורנו איום ולכן אני ממליצה לכולם כן להכיר וכן להתחבר. הגיוון הזה שיש לנו בישראל אמור לגרום לנו לרצות להכיר את האחר, בלי סטיגמות, מה שיהפוך אותנו לחברה טובה יותר".
מה את מאחלת לעצמך בשנה הקרובה?
"אני מאחלת קודם כל למדינה שלנו שנה של בשורות טובות ושקט והחזרת החטופים. שנדע לחיות ביחד, להכיל ולכבד אחד את השני. לעצמי אני מאחלת להמשיך להנות ממה שאני עושה ובאמת שרק בריאות".


2 צפייה בגלריה
סימפוניה. הבחירה הכי ישראלית
סימפוניה. הבחירה הכי ישראלית
סימפוניה. הבחירה הכי ישראלית
(צילום: באדיבות חברת שטראוס)

הבחירה הישראלית - סימפוניה


היא נימוחה, עשירה וקרמית. קבלו את סימפוניה - הגבינה הכי טעימה על המדף!
סימפוניה היא גבינה במקרם עשיר ובאחוזי שומן נמוכים המיוצרת במגוון טעמים כמו בצל מקורמל, שיפקה, בצל ירוק, שום שמיר ומרקם שמנת קלאסי ב-5 אחוזי שומן וב-9 אחוזי שומן.
לפני כארבע שנים גובש קונספט חדש לפרסומות סימפוניה, והוחלט להציב בלב הסיטואציות היומיומיות ייצוגים של מגוון משפחות וקהילות המייצגות את הפסיפס הישראלי הרחב, שהוא חלק בלתי-נפרד מסל הערכים של קבוצת שטראוס - ומטמיע הלכה למעשה את החזון לקידום גיוון והכלה גם בפרסומות שלנו.
השנה עם השקת הסדרה החדשה והמפנקת בסימפוניה - גבינות שמנת עם 16% שומן, שטראוס תעלה עם קמפיין בליווי עמותת "הצעד הבא", הפועלת לסיוע ותמיכה בקטועי גפיים בישראל תחת קרן הל"ב – הקרן לרפואה בישראל.
רוצים לקרוא עוד על הבחירות הכי ישראליות? לחצו כאן

בחסות חברת שטראוס