מי מאיתנו לא חולם לאכול כל יום שוקולדים ועוגיות, ועוד להרוויח על זה כסף? תכירו את שאול מרום, בן 49, תושב יודפת (נשוי פלוס שלושה) שעושה את זה כבר שנים ונהנה מכל רגע.
3 צפייה בגלריה
שאול מרום
שאול מרום
שאול מרום. נהנה מכל רגע
(צילום: פרטי)

שאול הוא חלק ממערך הקיימות בשטראוס. התחום המדעי תמיד היה תחום העניין המוביל בחייו ולכן הצטרף ל"שטראוס" כטכנולוג. בתפקידו הוא מקדם במפעל שיטות ייצור חסכוניות לצד שיפור ערכים תזונתיים והוצאת צבעי מאכל מלאכותיים, כאשר באמצעות שיטות אלה הוא משפיע כמעט על כל בית בישראל.
"אני עובד בשטראוס כבר 20 שנה והיום אני מנהל טכנולוגיות הפיתוח בחטיבת הממתקים שזה התפקיד הכי טוב בעולם", הוא אומר בחיוך. "אני אחראי על המוצרים החדשים בממתקים וכל יום טועם שוקולדים ועוגיות".
איזה מוצרים למשל אתם מפתחים?
"טבלאות שוקולד, חטיפי שוקולד, מאפי העוגיות שלנו, מסטיקים. אני אחראי גם על פיתוח האריזה - אריזות חדשות עם חומרים חדשים, כולל אריזות תצוגה".
אתה יכול לתת דוגמה למשהו שאתה גאה בו במיוחד?
"אני גאה במיוחד בצוות שלי, שפיתח הרבה דברים. שיפרנו מאוד את אריזות התצוגה של החטיפים המתוקים שלנו, הוצאנו סידרה חדשה של טבלאות פסק זמן (טבלת שוקולד עם ופל בפנים), חטיף מילקי בר ועוד".
אחד הנושאים הכי חשובים כיום בכל חברה הוא תחום הקיימות. תכליתו של התחום הזה היא לשמר את המערכת האקולוגית של כדור הארץ, לשמור על בריאות הציבור ולהפחית את כל מה שקשור לזיהום האוויר והקרקע.
שאול שם דגש חזק מאוד על נושא הקיימות. חשוב לו מאוד שכל מה שהמפעל מייצר ומשווק יהיה מותאם לטכנולוגיות של המאה ה-21. הבחירה שלו בתחום הקיימות אינה מקרית. כבר שנים שחשוב לו לשמור על הערכים של הגנת הסביבה וכדור הארץ ובחברת שטראוס ניתנה לו ההזדמנות לקחת את הערכים שהוא מאמין בהם וליישם אותם בפועל במוצרים שהוא וחבריו בצוות מפתחים.

3 צפייה בגלריה
שאול מרום
שאול מרום
שאול מרום. בוחר בקיימות
(צילום: שטראוס)

ספר על הבחירה שלך בתחום הקיימות, מה אתה עושה בפועל כדי לממש אותה?
"הבחירה שלי היא לקחת אחריות על תחום הקיימות בחטיבת הממתקים ולרכז את היוזמות השונות".
כיצד הבחירה שלך השפיעה על המשפחה?
"נושא הקיימות תמיד היה חשוב לי ולא ממש ידעתי מה אפשר לעשות, כך שגם המשפחה מחוברת לנושא ולומדת יחד איתי. לפעמים אני קצת נודניק לגבי מיון הפסולת בבית".
איך קיבלו את הבחירה שלך בתחום הקיימות בעבודה?
"ככל שמקדמים ועוסקים בנושאי קיימות בעבודה מגלים שכולם מתחברים, כולם רוצים לשפר את ההשפעה שלנו על כדור הארץ, לא תמיד יודעים איך ולא תמיד זה קל אבל כולם רוצים להצטרף. בסופו של דבר אם המודעות לנושא עלתה בזכות היוזמות שאני וחבריי עושים, אז זה תורם לכדור הארץ ולבריאות של כולנו ולכן חשוב מאוד להמשיך להעלות את הנושא הזה על סדר היום".
האם היית משנה את הבחירה שלך לו הייתה לך אפשרות?
"לא חושב, נושא הקיימות מתאים לערכים שלי ואני רואה שבזכות הדגש שאני שם עליו גם אחרים מתחברים ואני מאוד שמח על כך".
שאול מנסה להטמיע את החשיבות של נושא הקיימות גם בעובדים אחרים בחברה וגם באנשים אחרים שהוא מכיר. "חשוב שעוד אנשים יפעלו בתחום הזה כדי שנחיה בעולם טוב יותר", הוא אומר. "אם כולנו נפעל למען הסביבה, כדי שזיהום האויר והקרקע יהיהו נמוכים יותר, הבריאות של הציבור תהיה טובה יותר".
בפרספקטיבה של זמן: כיצד אתה רואה את הבחירה שלך בתחילת הדרך ואיך אתה רואה אותה היום?
"אני רואה שזה מסע ארוך ולא פשוט. כבני אדם קשה לנו לשנות הרגלים ולכן השינוי דורש מאמץ גם כחברה. זה לא תמיד בראש סדר העדיפויות וצריך למצוא דרכים יצירתיות כדי לקדם נושאי קיימות. יש כל מיני אפשרויות לקדם את הנושא הזה בכל הרמות ואני מקווה שזה רק ילך ויתגבר".
מה אתה מאחל לעצמך בשנה הקרובה?
"אני מאחל לעצמי שאמצא את הדרך לקדם את היוזמות ולהלהיב עוד אנשים לנושא החשוב הזה ושיהיו עוד אנשים שיראו אותו כנושא חשוב ויתנו לו עדיפות".

3 צפייה בגלריה
הבחירה  הישראלית - טעמי
הבחירה  הישראלית - טעמי
הבחירה הישראלית - טעמי
(צילום: שטראוס)

הבחירה הישראלית - טעמי


טעמי הוא חטיף שוקולד ישראלי המיוצר במפעל הממתקים של עלית בנוף הגליל. החטיף שעשוי פצפוצי אורז בתוספת קרם נוגט וקרמל שומר במשך שנים רבות על המקום הראשון במכירות בפלח חטיפי השוקולד. עובדה: שכל אזרח בשנת 2023 אכל לפחות פעם אחת טעמי.
החטיף הושק בדצמבר 1963 ונקרא טעמי בהשראת בתו של מנהל מפעל עלית, תמי והמילה העברית טעם.
עד שנות ה-90 טעמי יוצר במפעל עלית ברמת גן בתהליך ייצור ידני, רק כאשר הייצור עבר לנוף הגליל עבר לייצור ממוכן ללא מגע יד אדם.
במהלך השנים יוצרו לחטיף גרסאות רבות במהדורות מוגבלות ושונות כגון טעמי עם שוקולד מריר, שוקולד לבן, בוטנים, שברי עוגיות ומהדורת הבייגלה הקיימת כיום.

רוצים לקרוא עוד על הבחירות הכי ישראליות? לחצו כאן

בחסות חברת שטראוס