תכירו את שי בניאל (52), שבחר להפוך את הקפה לתחום המומחיות שלו בשטראוס. שי הוקפץ בשבעה באוקטובר ביחד עם שני בניו (אחד במילואים לגזרת הצפון והשני בסדיר לעזה) כדי להגן על מדינת ישראל במלחמת חרבות ברזל.
3 צפייה בגלריה
שי בניאל
שי בניאל
שי בניאל. הוקפץ למילואים עם בניו
(צילום: פרטי)

במקביל שי לא זנח את התשוקה שלו לקפה ובכל התקופה בחר להיות בקשר עם כל הלקוחות של החברה על מנת לשמר ולהגביר את התשוקה שלהם לקפה. זאת, על אף ההתמודדות היומיומית שלו ושל משפחתו, שכולם היו מגויסים ובחוסר ודאות לגבי מצבם. עד היום שי מגויס ולא מפסיד אף אפשרות להגיע ללקוחות של החברה ולהגביר אצלם את התשוקה והאהבה לקפה. שי נשוי להילה ויש להם שלושה ילדים: שחר (23), אור (21) וזיו (12).
"נולדתי במדרשת בן גוריון בנגב ובגיל 4 עברתי לקיבוץ שדה בוקר", הוא מספר. "שם גדלתי כבן קיבוץ וחייתי עד גיל 25. אבי היה בבריגדה היהודית ונלחם בפלמ"ח. בשנות ה-60 ירדה המשפחה לגור בנגב אחרי בן גוריון ומתוך אידאולוגיה. למדתי חקלאות באשל הנשיא וכשסיימתי עשיתי שנת שירות בקיבוץ לוטם בצפון.
"התגייסתי לקורס טייס ואחרי צ'ק 15 (15 שעות טיסה) נפלתי ועברתי לחיל השריון. בשריון עשיתי מסלול קרבי והשתחררתי בשנת 1994 בדרגת סגן".
איך התחלת לעבוד בשטראוס?
"ההתחלה בחברה הייתה בשנת 1996 במתחם הקפה בנתב"ג שהיה בשדה הישן (טרמינל 1) ומהר מאוד התקדמתי לעמדת ניהול. העבודה במתחם הייתה עבודת סטודנטים, כשהקפה מרכיב עיקרי. כמות עסקאות הקפה במתחם בזמנו הייתה הגדולה בארץ (כ-2,500 כוסות קפה בשעה) ונדרשה התמקצעות גדולה בקפה, בהכנת הקפה ובמתן שרות".
איך הצלחת להתקדם עד לתפקיד הנוכחי?
"כאשר סיימתי את הלימודים, עדי שטראוס הציע לי לפתח את תחום הקפה מחוץ לבית ולבנות מערך הדרכה מסודר ויעיל שיספק את הידע הנדרש ללקוחות הקפה של שטראוס ולצרכני פנים כגון שיווק אנשי מכירות ורשת קפה עלית. בשלב זה נשלחתי להכשרה במפעל הקפה בלוד אצל ציון כהן המומחה שלנו ובחברת iliy האיטלקית באיטליה. משנת 2000 התחלתי לעבוד בתפקיד מנהל ההדרכה בתחום הקפה.
"כחלק מהתפקיד פיתחתי מערכת הדרכה ייחודית ויעילה שכוללת ידע ואימון (לבריסטה). בנוסף ובמקביל הקמנו איגוד קפה ישראלי, ערכנו תחרויות בריסטה וכנסים על מנת לפתח את שוק הפולים הישראלי וגם כתבנו מערכי ידע. שטראוס היא חברה בינלאומית ולכן במקביל לעבודה בארץ הכשרתי מדריכי קפה במדינות שבהן יש לשטראוס מפעלים ובניתי איתם את מערכי ההדרכה המותאמים למדינה שלהם. עד היום הדרכתי כ-40 אלף בריסטות בארץ ובחו"ל".

3 צפייה בגלריה
שי בניאל
שי בניאל
שי בניאל. מתמחה באספרסו
(צילום: שטראובס)

מה ההתמחות שלך בתחום הקפה?
"ההתמחות שלי היא אספרסו ושיטות מיצוי אחרות כגון פילטר/מקינטה/ארופרס, כל מה שדורש התמחות בפולים והיום אני נחשב מומחה בתחום".
ולמרות הכל, ברגע שהמלחמה התחילה החלטת לצאת למילואים בלי לחשוב פעמיים.
"המילואים היו תמיד חלק מחיי ובשנה נדרשתי ל- 40-60 יום מילואים- אני סגן אלוף ומשמש בתפקיד קמב"ץ במילואים של פיקוד דרום. בבוקר ה-7/10 התעוררתי כמו כולם למטח הטילים וכאשר ראיתי בטלוויזיה את החמאס בשדרות הבנתי שמשהו נורא קרה. אור בני, שהוא לוחם בסיירת גבעתי, היה בבית. אמרתי לו להתלבש ויצאנו מהבית, הסעתי אותו לבסיס (משמר הנגב) ונפרדתי ממנו בשער הבסיס במחשבה שאני לא יודע אם נפגש יותר. אור נלחם בשבת השחורה 7/10 בנחל עוז.
"הגעתי לפיקוד ב-8 בבוקר ונשאבתי ללחימה עם אנשי המילואים. רק בערב הצלחתי לדבר עם אור ולהבין ששרד. לי היה ברור שזה המקום שלי ואני נלחם על המדינה שלי והמשפחה שלי. במשך 4 חודשים נשארתי בפיקוד כאשר אני עושה משמרות בתפקיד קמב"ץ מסביב לשעון. כאשר המצב התייצב ונכנסנו לשגרת מלחמה בחרתי לחזור לעבוד בימים ובשעות שאני לא בפיקוד, על מנת לחזור לחיים. אני ממשיך במילואים ובמקביל עובד נותן שרות ללקוחות ולחברה".
מה התגובות של המשפחה והחברים ששומעים שאתה עדיין במילואים?
"התגובות מפרגנות, אבל לפעמים אנשים תוהים למה אתה ממשיך כאשר כל כך הרבה חזרו לשגרה. שטראוס היא חברה ישראלית, החברה מורכבת מאנשים מכל אורחות החיים ולכן החברה והאנשים מאוד מפרגנים".

3 צפייה בגלריה
הבחירה הישראלית - פולי beanz
הבחירה הישראלית - פולי beanz
הבחירה הישראלית - פולי beanz
(צילום: שטראוס)


הבחירה הישראלית - פולי beanz


פולי הקפה של beanz עוברים תהליך של התאמה לחיך הישראלי ומגיעים מ-4 מדינות.
פולי הקפה של beanz מאפשרים ללקוחות לקבל פולי קפה טריים הביתה מחוות קטנות ומובחרות שבחרו בחברת שטראוס באופן קפדני באופן אישי ושמירה על קשר עם החוואים.
פולי הקפה משווקים ללקוחות כמקור בודד או כבלאנד ומותאם לטעם הישראלי
beanz הוא מותג 'גל שלישי' שמיועד לאספרסו ולקפה שטוחנים בבית.
הקפה מותאם במיוחד למכונת קטנות ומיוצר בקלייה מיוחדת תוך הקפדה על טריות מרבית.
פולי הקפה מגיעים מיבשות שונות אפריקה, דרום אמריקה ואסיה ומדינות ובהן ברזיל, קולומביה, אתיופיה, הודו ועוד לפי בחירת המומחים ולפי עונות השנה.
הקפה מהחוות הוא מזן ערביקה שטעמי הקפה הם פירותיים מתקתקים ונגיעות של חמיצות. כאשר משוקים תערובות, אנחנו מערבבים גם קפה מזן הרובוסטה שיש בו מלאות ומרירות (שנתפסת כטעם עוצמתי חזק).

רוצים לקרוא עוד על הבחירות הכי ישראליות? לחצו כאן

בחסות חברת שטראוס