כשחושבים על הסלטים שנמכרים בסופרמרקט, לא תמיד שמים לב לאריזות. ובכן, חשוב לדעת כי האריזות הן חלק בלתי נפרד מהאוכל ויש להן חשיבות עצומה בכל מה שקשור לבריאות שלכם. מוחסן אבו חמיד, בן 62, הוא איש מפתח בתחום הזה מכיוון שהוא אחראי על ביקורת קבלת חומרי גלם ואריזות של מפעל הסלטים בכרמיאל. כמו כן מוחסן הוא יו"ר ועד העובדים של המפעל ודואג לכל הצרכים שלהם.
3 צפייה בגלריה
מוחסן אבו חמיד
מוחסן אבו חמיד
מוחסן אבו חמיד. איש מפתח
(צילום: באדיבות שטראוס)

מוחסן, נשוי פלוס שישה ילדים מהכפר כסרא ליד מעלות בצפון, הוא הנדסאי כימיה ומזון. מוחסן בן גאה לעדה הדרוזית ונחשב לאדם אחראי ומוערך מאוד בחברת שטראוס.
"אני עובד יותר מ-37 שנה בחברה", הוא אומר. "היום אני עושה ביקורת איכות על קבלת חומרי גלם ואריזות של מפעל הסלטים בכרמיאל".
הבחירה של מוחסן בלימודי הנדסאי כימיה ומזון ובהמשך לעסוק בנושא בטיחות ואיכות המזון שאנו אוכלים, נותנת לו הרבה סיפוק בעבודה. "אני גאה בכל מה שאני עושה. ברגע שאני בא לעבודה אני מוודא שהדברים שעוברים דרכי באמת תקינים ובטוחים להמשך עבודת הייצור. אני המסנן הראשון שדרכו עוברים כל חומרי הגלם, גם הירקות וגם האריזות - וזה לא דבר מובן מאליו.
מוחסן מוסיף: "אם לא עושים את זה בקפדנות, אחריות ומסירות הדבר לא ייעשה כמו שצריך ועלול להגיע למקום לא טוב ואף עלול לפגוע בבטיחות של הצרכן שלנו. בטיחות המזון והלקוחות שלנו הן בראש סדר העדיפויות שלנו, לצד בטיחות העובדים כמובן.
איך בדיוק מתבצעת העבודה שלך?
"כשחומר הגלם מגיע למחסן אני עושה עליו בדיקות של ניקיון, נראות, צבע, מרקם, הכל בשביל לוודא שאנחנו עובדים עם חומר גלם תקין לפני שמכניסים את הסלטים. הנושא של תקינות האריזות מאוד חשוב לבריאות, מכיוון שאריזה לא תקינה עלולה להיות מסוכנת. לכן אנחנו עובדים באופן קפדני ביותר למען הבריאות של הלקוחות שלנו".
כיצד המשפחה מגיבה לעבודה המסורה שלך?
"קודם כל המשפחה מאוד תומכת ומבינה את העניין, כי בסופו של דבר זה הפרנסה שלי ושלה. אשתי והילדים תומכים בכל מה שאני צריך בנוגע לשעות העבודה, יש גם גמישות מצד החברה כשצריך חופש כדי לבלות עם המשפחה וזה נהדר".
אתה חושב שזאת הייתה הבחירה הנכונה שלך בחיים?
"עברתי כל מיני תחומים ותחנות. עבדתי בתפקיד של ביקורת איכות בתוך הייצור של המוצרים, עבדתי גם במעבדה, עשיתי כל מיני בדיקות מיקרוביאליות ובדיקות כימיות טרם אריזתו. עבדתי כמעט שש שנים בייצור, בין היתר כדי לבדוק את הניקיון, לאשר את האריזות לפני תחילת העבודה, לבדוק ניקיונות, חיטוי וכו'. אני בהחלט שמח על הבחירה שלי ואני חושב שאם הייתי צריך לבחור שוב הייתי עושה את אותו הדבר".

3 צפייה בגלריה
מוחסן אבו חמיד
מוחסן אבו חמיד
מוחסן אבו חמיד. תחום מעניין ומאתגר
(צילום: באדיבות שטראוס)

היית מציע לאחרים לעסוק בתחום שלך?
"תחום האיכות הוא ממש מאתגר ומעניין. תמיד יש דברים חדשים. כל אחד והמנטאליות שלו, עד כמה הוא מוכן ואוהב את התחום הזה. זה תחום שמאוד אהבתי והתחברתי אליו, בעיקר איכות המזון. כשאני עושה את העבודה שלי ורואה את התוצאות של העבודה שלי אני מרגיש סיפוק. כשאני מונע מחומר שלא עומד בדרישות להמשיך הלאה זה עושה לי את היום ואפילו את החודש כי אני יודע שדאגתי לבריאות של האנשים שאוכלים את הסלטים האלה וזה מאוד חשוב".
ספר על המפעל בכרמיאל שבו אתה עובד
"המפעל התחיל לעבוד בשנת 1997, לפני כן הוא היה בדרום ולאחר מכן עבר לכרמיאל".
אתה גר קרוב לגבול הצפון, ליד היישוב מעלות. איך המלחמה משפיעה עליך?
"נכון להיום זה לא הגיע אלינו, אבל אנחנו שומעים את ה'בומים' כל הזמן. אנחנו נשאר כאן בכל מקרה ונקווה שיהיו לעם ישראל בשורות טובות".
היית רוצה שהילדים שלך גם יעסקו בזה?
"הילדים שלי, כל אחד עוסק בתחום שלו. הבן שלי היה בחיל האוויר בתחום האלקטרוניקה והוא מנהל מפעל היום, השני הנדסאי חשמל. אבל אם הם ירצו אני אגיד להם שכל האפשרויות פתוחות בפניהם. אני מקווה שהמפעל ימשיך לעבוד, לשגשג, להניב תוצאות טובות ושכולם יהיו בריאים".

3 צפייה בגלריה
 חומוס 'אחלה'. חוגג השנה 30!
 חומוס 'אחלה'. חוגג השנה 30!
חומוס 'אחלה'. חוגג השנה 30!
(צילום: באדיבות שטראוס)

הבחירה הישראלית - חומוס 'אחלה' שחוגג השנה 30!


ב"שטראוס" השיקו כבר בשנות ה-90 חומוס מוכן שזכה להצלחה פנומנלית. כיום, יש לאחלה כ-60 (!) סוגי סלטים על המדף. חומוס 'אחלה' הוקם בשנת 1994 מתוך הבנה של שטראוס כי הצרכן מעוניין בחומוס כמוצר מדף בסופרים וכיום כ-70% מהישראלים צורכים חומוס וסלטים באופן יום יומי.
30 שנה מיום הקמתו מותג אחלה מכנס תחתיו ומייצר 60 סוגי סלטים בגדלים שונים וטעמים.
בשנים האחרונות כחלק מקידום ערכים של בריאות וערכים תזונתיים טובים נעשו במותג שינויים במטרה לשפר את איכות המוצרים כמו שימוש בטחינה משומשום מלא ושימוש בשמן מסוג קנולה הנחשב לבריא ביותר.
'אחלה' רוכשת את חומרי הגלם שלה רק מחקלאים שנבחרו בקפידה ומלווה אותם בכל שלבי הגידול על מנת לקבל את החומוס, הכרוב החצילים ועוד באיכות הכי טובה וכחלק מבחירה ישראלית.
מרכז הפיתוח הקולינרי של המותג נמצא בכרמיאל.
לאחרונה הושק במותג רוטב חדש – בסיס לשקשוקה אליו צריך להוסיף ביצים ויש ארוחה שלמה, מוצר שעושה חיים קלים במטבח בלי להתפשר על איכות.

רוצים לקרוא עוד על הבחירות הכי ישראליות? לחצו כאן

בחסות חברת שטראוס