ברק בן ימין (43), נשוי לאיה ואב לארבעה בנים (5,9,12,14) ותושב נתיב העשרה, חווה טרגדיה קשה ב-7 באוקטובר. הוא איבד את גיסו, חברים ושכנים. הקהילה ובתוכה גם משפחתו, פונו מביתם. למרות זאת, ב-7 לנובמבר, חודש בדיוק לאחר השבת השחורה, כאשר מפעל יד מרדכי נפתח שוב, הוא עשה בחירה אמיצה וחזר לעבודה כמנהל היצור והלוגיסטיקה במפעל, שם הוא עובד מזה כשלוש וחצי שנים.
3 צפייה בגלריה
ברק בן ימין
ברק בן ימין
"היה לי ברור שאני חוזר עם העובדים שלי". ברק בן ימין.
(צילום: פרטי)

איפה אתה גר היום?
"בהתחלה עברנו למלון בתל אביב ולפני כחודש וחצי עברנו לאשקלון, עם עוד 45 משפחות מהמושב. כרגע אנחנו פה ולא ידוע עד מתי. הלוואי שנוכל לחזור הביתה, לנתיב העשרה, בקרוב".
ספר על הבחירה שלך.
"הבחירה הייתה לחזור לעבוד ב-7 בנובמבר, עם פתיחת המפעל, כשאני קרוע מביתי, באבל עם הקהילה שלי ועם המשפחה. הכל היה באוויר, בלי קרקע יציבה מתחת לרגליים.בחרתי להגיע למפעל ולהיות ביום הראשון יחד עם העובדים. היה לי ברור שאם העובדים מגיעים אני שם איתם".
מה הניע את ההחלטה?
"החלטתי שלמרות הכל אני מנסה להמשיך בחיים. הבנתי שהאבל לא הולך לשום מקום. אנחנו הולכים להתאבל כל החיים על מה שקרה באותו בוקר, ומתישהו צריך לקום על הרגליים וללכת. אחד הדברים שאני אומר לעצמי הוא ציטוט מהמזמור ששרים בקבלת השבת "לכה דודי": "הִתְנַעֲרִי מֵעָפָר קוּמִי לִבְשִׁי בִּגְדֵי תִּפְאַרְתֵּךְ עַמִּי". זה משפט שמדבר על עם ישראל: קומי, תנערי את הלכלוך והאבק ואין ברירה אלא לקום ולהמשיך הלאה".
כיצד השפיעה הבחירה על המשפחה?
"היה לא פשוט. גרנו במלון בתל אביב, אשתי הייתה צריכה להתמודד עם ארבעת הילדים שבשלב זה כבר התחילו להשתלב במסגרות, עם כל הקשיים והטראומה הגדולה, ואני קם בבוקר ונוסע ליד מרדכי. הנסיעות היו ארוכות, הייתי רגיל לעבוד 3 דקות מהבית, ופתאום התמודדתי עם פקקים והגעה מאוחרת הביתה, סיוט".
ספר על התגובות, היו תגובות יוצאות דופן?
"כשהגעתי ביום הראשון למפעל שלנו שנפתח מחדש, זה היה מאוד מרגש. בפתיחה נכח מנכ"ל שטראוס ישראל, רענן קובלסקי וקיבלתי תמיכה נרחבת מהמנהלים והקולגות שגיבו אותי לאורך כל התקופה, הציעו עזרה ותמיכה כל הזמן, זה מאוד עזר לחזור לשגרה".
כיצד קיבלו את הבחירה שלך בעבודה?
"התמיכה הייתה עצומה. כל מה שהייתי צריך, נענו מייד. כולם היו מאוד מכילים ומפרגנים. בהתחלה לא יכולתי לעבוד כמו שצריך, חוסר ריכוז וחוסר יעילות, לא הרגשתי שאני עצמי, אבל לרגע לא נתנו לי להרגיש רע לגבי זה. להיפך, התחושה הייתה שכל מה שאני יכול לתת זה בסדר גמור והם רק מברכים ומודים. לא מובן מאליו לקבל תמיכה כזו".

3 צפייה בגלריה
ברק בן ימין
ברק בן ימין
"התמיכה הייתה עצומה". ברק בן ימין
(צילום: ניתי קידר)

היית משנה את הבחירה שלך לו הייתה לך אפשרות?
"לא. הייתה לי אפשרות לא להגיע לעבודה כתושב מפונה, אבל גם במחשבה לאחור ברור לי שזה היה חלק מתהליך הריפוי שלי. אני זוכר את עצמי בימים הראשונים חוזר ואומר לאיה: 'היה לי יום נורמלי פתאום'. כל מה שרציתי ורוצה עד היום זה רק שיהיה משעמם ושגרתי".
מה למדת בזכות הבחירה האמיצה שעשית?
"למדתי שהחיים חזקים מהכל. למדתי ששגרת עבודה משעממת זה הנורמלי וזה היה לי מאוד חסר".
היית מציע לאנשים אחרים לעשות את הבחירה שלך?
"כן. גם היום אני אומר לחברים מהמושב שעדיין לא חזרו לעבודה שיעשו את זה. אני אומר להם שיש בשגרה הזו משהו מרפא. זה עושה סדר, מעסיק אותך, מרחיק אותך ממחשבות, תהליך תרפויטי".
אם היית יכול לחזור לפני הבחירה מה היית אומר לעצמך?
"אולי הייתי אומר לעצמי 'קח לך עוד קצת זמן להתאבל רגע ולהתאפס'. אחד המשתנים שהובילו אותי לבחירה הזו הייתה שנכנסתי לתפקיד חדש שבועיים לפני ה-7 באוקטובר, וידעתי שאין מי שימלא את מקומי. הרגשתי מחויבות למקום העבודה. אולי היום הייתי אומר לעצמי לנוח עוד קצת, להיות עם המשפחה והקהילה, לתת לעצמי עוד זמן להתאבל ואז לחזור".
מה אתה מאחל לעצמך בשנה הקרובה?
"אני מאחל לנו לחבק 133 חטופים שישובו במהרה, שהקהילות מדרום הארץ וצפון הארץ ישובו לביתם בבטחה. שכולנו נחזור לשגרה יומיומית משעממת ושכל מה שיטריד אותנו זה הזבובים במושב".

3 צפייה בגלריה
הבחירה הישראלית – דבש יד מרדכי
הבחירה הישראלית – דבש יד מרדכי
הבחירה הישראלית – דבש יד מרדכי
(צילום: שטראוס)

הבחירה הישראלית – דבש יד מרדכי


דבש יד מרדכי ידוע באיכותו המעולה ולא בכדי, במפעל יש שיטות בקרה ייחודיות המפקחות על איכות הדבש המעולה. דרכו של דבש יד מרדכי מתחילה בשנת 1936 כאשר למדו מייסדי הקיבוץ את רזי הדבוראות מחיילים בריטים ואוסטרלים ששהו בארץ.
מיד עם העלייה הפך ענף הדבוראות לענף העיקרי של הקיבוץ והדבש הופץ לרחבי המדינה שבדרך. בשנת 43 אימץ הקיבוץ את שמו של מנהיג מרד גטו ורשה – מרדכי אנילביץ' והמכוורת שינתה את שמה למכוורת יד מרדכי.
במשך השנים פותחו שיטות חדשניות ואומצו שיטות בקרה מתקדמות לבקרה על איכות הדבש ומוצריו. לאורך השנים מותג יד מרדכי התפתח והחל לייצר ולשווק מוצרים נוספים כמו שמן זית, קונפיטורות פרי, סילאן, חומץ בלסמי, מיץ לימון, מייפל, רוטבי עגבניות ורטבים לבישול ועוד, והוא ממשיך להתפתח תוך קידום ערכים של טבעיות ואיכות בלתי מתפשרת.

רוצים לקרוא עוד על הבחירות הכי ישראליות? לחצו כאן

בחסות חברת שטראוס