עולם האינטרנט הוא חלק מאוד משמעותי בחיי היום יום שלנו. אין יום שאנחנו לא נמצאים באתרים השונים אם זה במחשב, טלוויזיה ובנייד שלנו. הטכנולוגיה מאוד מתקדמת והעולם הדיגיטלי הפך לעולם מאוד מרכזי בחיינו. עם התגברות התלות שלנו בממשקים דיגיטליים, מתגברת גם הצורך לקדם מוצר, חברה או כל דבר אחר שעולה בדעתכם, ועל כן נוצר צורך באיש מקצוע בעל רמת מיומנויות מאוד גבוהה בתחומים הבאים: עיצוב גרפי, אנימציה, עיבוד תמונה, צילום, עיצוב אתרים ואפליקציות, אפיון ועיצוב ממשקי משתמש (UI/UX) מיתוג ועוד.

4 צפייה בגלריה
לימודים במכללה
לימודים במכללה
לימודים במכללה
(צילום: יח"צ המכללה)

כיום, תואר הנדסאי בעיצוב מדיה, המכונה גם "תקשורת חזותית" במכללה הטכנולוגית באר שבע, מקנה לבוגריו אפשרות ולהשתלב בעולמות ההייטק, הגיימינג, הפרסום והשיווק הדיגיטלי, ולכן כדאי ללמוד מקצוע מבוקש המאפשר עבודה דינאמית, מספקת והיברידית.
תקשורת חזותית היא היבט חיוני בחיינו, והיא מתפתחת ללא הרף. עתיד התקשורת החזותית צפוי להיות מושפע מהתקדמות טכנולוגית, שינוי העדפות הצרכנים והצורך בתקשורת מושכת ומשפיעה עוד יותר.
עתיד התקשורת החזותית צפוי להיות סוחף יותר מאי פעם, אינטראקטיבי, מותאם אישית, נייד לפני הכל ובר קיימא. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתקדם, התקשורת החזותית תתפתח עוד יותר ותענה על הצרכים המשתנים של צרכנים ועסקים.
אופק תעסוקתי
לימודי התקשורת החזותית פותחים בפניכם אינספור אפשרויות לעסוק בתחום שלמדתם ובמגוון תחומים, החל מעבודה כמעצבים במשרדי פרסום, בעיתונות הכתובה, בבתי דפוס וכעובדים עצמאיים הבוחרים לעסוק בעיצוב ומיתוג של חברות וארגונים ומהווה גם פתח לעבודה בעולם התקשורת והפרסום, ועד עבודה נחשקת בעולם העיצוב הדיגיטלי,
תכנית הלימודים לתקשורת חזותית במכללה הטכנולוגית באר שבע היא רב-תחומית ומכשירה אתכם בתחומים: עיצוב אתרים, אפליקציות, אפיון ועיצוב מוצר (UI/UX) ועוד, תחום המדיה הדיגיטלית נמצא כיום בפריחה ומאפשר למעצב התקשורת החזותית לבטא את עצמו ולהשפיע באמצעות העברת מסרים באופן ויזואלי וייחודי בממשקים דיגיטליים רבים.
ראש החוג במכללה הטכנולוגית בבאר שבע, עידית רון, מספרת כי "חווית המשתמש, המכונה גם UI/UX והעיצוב הדיגיטלי - זהו התחום החם והמבוקש ביותר על ידי חברות ההייטק כיום. מה שחשוב, שכמעט כל הסטודנטים שמגיעים אלינו לא בהכרח מחזיקים בצד קריאטיבי, או אין להם ראש טכני. אצלנו מלמדים הכל מאפס ועד הרמה הכי הגבוהה שיש, ויש לנו גם המתקנים והטכנולוגיה הכי מתקדמים בארץ. לכן, הבוגרים שלנו מחוזרים מאוד ומוצאים עבודה ממש מיד בתחום הממשקים, עיצוב מוצר, הגיימינג וכדומה. מחלקות העיצוב של חברות ההייטק נחשבות לחלק מן האגפים החשובים ביותר ועד הקריטיים להצלחתה של כל חברת הייטק - זה בוודאי המקצוע הכי חם בשוק היום".

4 צפייה בגלריה
 עידית רון - ראש החוג במכללה הטכנולוגית בבאר שבע
 עידית רון - ראש החוג במכללה הטכנולוגית בבאר שבע
עידית רון - ראש החוג במכללה הטכנולוגית בבאר שבע
(צילום: פרטי)

סטודנטית שסיימה את הלימודים במכללה הטכנולוגית בבאר שבע לפני שנתיים, ועובדת כיום בחברת גוגל ישראל, מספרת: "אני מאוד שמחה שלמדתי במכללה הטכנולוגית באר שבע. בזכות ציונים טובים ותיק עבודות נכון – התקבלתי מיד לעבודה. אני היום גאה שאני עובדת באחת החברות הגדולות והחשובות בעולם, ומייצרת חלק מהגרפיקות שכולכם מכירים ורואים. למדתי את כל הכלים והשימוש בתוכנות במכללה, ואני מודה להם על כך".
שכר התחלתי ממוצע
91% מבוגרי הנדסאי עיצוב מדיה של המכללה הטכנולוגית באר שבע עובדים היום בהיי-טק, אם זה בחברות גיימינג, הייטק, וחברות שוות ומוצלחות אחרות. עידית רון מוסיפה, כי "מעצב בחברת הייטק יכול להרוויח יפה, כלומר כהייטקיסט לכל דבר, וישנם מעצבי מוצר דיגיטלי מאוד מוכרים".
בין הבוגרים המפורסמים של המכללה הטכנולוגית באר שבע, אפשר למנות גם את ניקול ארליכמן – אחראית ממשק משתמשים בחברת MoonActive, גל בונומו – מעצב מונטציה בפלייטיקה, אביבית אלעזר – בעלת סטודיו למיתוג ושפה ויזואלית לעסקים וכן בן בנימין נבון – מעצב מוצר ב-Overwolf.
פולי גופאילו, בוגרת המכללה ועובדת כיום ב-Signature IT, מספרת כי "הגעתי בלי להכיר את הכלים והמקצוע, אבל כן קיבלתי את הכלים שיתנו לי להתקדם בתחום". מיכל בוזנח, שנה שנייה בחוג מספרת כי "אני מאוד נהנית, כי יש אווירה מאוד ביתית ומאוד חמה במכללה ובמיוחד בכיתה – גם מבחינת המרצים ובעיקר מבחינת הסטודנטים. כך למשל, המרצים נותנים לפנות אליהם גם אחרי שעות הלימודים לשאלות ולעזרה. והכי חשוב, בסוף הלימודים – המכללה מסייעת לנו למצוא עבודה בחלק מחברות ההייטק המובילות, וכבר עכשיו אני מרגישה שפונים אליי – עוד אפילו לפני שסיימתי את הלימודים".

4 צפייה בגלריה
לימודים במכללה
לימודים במכללה
לימודים במכללה
(צילום: יח"צ המכללה)

כיום, הביקוש לאנשי מקצוע מתחום העיצוב הדיגיטלי בשנים האחרונות גדל מכיוון, שכל עולמנו כיום נמצא בעולם הדיגיטל. חברות גדולות מבינות היום, שאם הן לא נמצאות בעולם הדיגיטל, הן לא קיימות - ולכן הדרישה לאנשי מקצוע מתחום העיצוב והדיגיטל גדל ומעסיקים רבים מוכנים לתת שכר הולם. בשנים הראשונות אפשר להגיע לשכר שבין 15,000 ל-18,500 שקל בממוצע. ככל שתצברו יותר ניסיון בתחום אפשר יהיה להגיע למשכורות של 30,000 שקל וצפונה.
למי מתאים ללמוד הנדסאי עיצוב מדיה?
לימודים אלו מתאימים בעיקר לאנשים בעלי זיקה לתחום העיצוב והדיגיטל, אך כאלו שהם גם טכנולוגיים בעלי חוש טכני לעבודה עם תוכנות מתקדמות לעיצוב במחשב. נושאי לימוד בלימודי הנדסאי עיצוב מדיה ילמדו הסטודנטים נושאים מגוונים הקשורים לעולם העיצוב וגם לתחומי הדיגיטל. לדוגמה: עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב אתרים ואפליקציות, עיצוב בתוכנות גרפיקה של אדובי (פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין), עיצוב בתוכנות ממשק (XD, FIGMA), עיצוב ואפיון ממשק משתמש (UX/UI), מיתוג, צילום, טיפוגרפיה, תולדות העיצוב ועוד.
למה כדאי ללמוד תקשורת חזותית במכללה הטכנולוגית באר שבע?
עידית רון מספרת, כי "היום צצו אינספור קורסים קצרי טווח בכל הארץ, אבל ההתמחות במכללה הטכנולוגית באר שבע היא שזהו תואר הנדסאי מוכר, שעובד טוב מאוד בשוק, ובמכללה נותנים את כל המעטפת, לא רק חווית משתמש, אלא גם איך להיות מעצבים - מרמת הרעיון, המחשבה והמחקר ועד התוצר הסופי. כמובן, כאשר התוצר הוא דיגיטלי – כמו אפליקציה או אתר אינטרנט, זה משמש גם כתיק עבודות לכל מקום עבודה. כלומר, כל בוגר בית הספר מוכן להשתלב בשוק העבודה בכל תחום הדיגיטל".
תוכנית הלימודים
תכנית הלימודים בנויה סביב החיבור שבין העולם היצרי לעולם המעשי. בתחילתו של תהליך הסטודנטים לומדים בעיקר את הכלים המקצועיים והיותר נוקשים של תחום העיצוב והדיגיטל ועם המעבר לשנים מתקדמות יותר משוחרר הרסן והחשיבה האמנותית, החופשית משולבת פנימה אל תוך העשייה. לימודי המחשב על התוכנות השונות נלמדים במקביל לתכנית הלימודים באופן שוטף. בין היתר הסטודנטים לומדים תוכנות כגון- פוטושופ, אילוסטרייטור, אינדיזיין, XD, FIGMA ועוד קורסים על פי בחירה וצורך.

4 צפייה בגלריה
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
המכללה הטכנולוגית באר שבע
(צילום: באדיבות המכללה הטכנולוגית באר שבע)

התמחויות
חווית משתמש UI/UX)) - איפיון ועיצוב ממשקים, מחקר וקהל יעד, עיצוב אתרים ואפליקציות. תוכנות לעיצוב ממשקים (FIGMA) הכרות עם המדיות החברתיות השונות
עיצוב - היכרות עם תולדות האמנות והעיצוב, יסודות העיצוב, מיתוג, צבע, טיפוגרפיה, עיבוד תמונה, עימוד והבאה לדפוס, דפי נחיתה, פוטושופ, אילוסטרייטור ועוד.
למה כדאי ללמוד דווקא במכללה הטכנולוגית באר שבע?
"השיח במחלקה הוא פתוח, מסקרן, מאתגר ומכיל מגוון רחב של קולות", מספרת עידית רון, "הסטודנטים מגיעים מכל רחבי הארץ – ובעיקר מהדרום. הם מחזיקים בגישות שונות, מגוונות ולעתים מנוגדות, ויוצרים דיון מפרה ומרחיב דעת. הסטודנטים מסיימים את הלימודים עם תיק עבודות שמותאם לשוק העבודה. סגל המרצים מורכב ממעצבים ומעצבות פעילים ומובילים בתחומם, שמשכללים ומרחיבים את חווית הלמידה, ומפתחים שיטות הוראה חדשניות תוך חתירה מתמדת למצוינות".