ההורים תמיד רצו שתהפכו לרופא, לעורך דין או לרואה חשבון. העיקר שתעבדו במקצוע "טוב" ושתעודה תהיה תלויה על הקיר שלכם. ההורים שלכם, רק לא הבינו דבר אחד קטן... התחומים האלה ממש לא מעניינים אתכם. אתם לא רוצים לחשב מספרים, להתעסק בבירוקרטיה או להכיר מאות חוקים בע"פ.
מאז שאתם זוכרים את עצמכם אתם חולים על כדורגל. משהו עמוק בפנים גם אומר לכם שאתם חייבים לעסוק בזה, כי אחרי הכל חיים רק פעם אחת. כל גול של ברסה, מדריד או מכבי מקפיץ אתכם לשמיים. אתם מרגישים ששם אתם רוצים להיות. בין אם זה בעמדת המאמן, עוזר המאמן, הסקאוט או בתפקיד אחר. החלום שלכם הוא לעבוד רק במה שאתם באמת אוהבים - כדורגל.
איך תהפכו לאיש מקצוע מצליח בכדורגל?
אף אחד לא נולד מאמן מצליח ובטח שלא ברמה עולמית. כדי להשיג את החלום הגדול הזה, צריך לעבוד קשה וללכת בדרך הנכונה. אז הנה 5 דרכים שיכולות להפוך אתכם לאיש כדורגל מצליח:
להיוולד באמסטרדם או ברצלונה או לעבור לחיות לשם - הדרך הראשונה היא הדרך הברורה ביותר. אם נולדתם באחת הערים המובילות בעולם בתחום הכדורגל, אז החיים שלכם יותר קלים – הרווחתם. תוכלו ללמוד מהאקדמיה העצומה של אייאקס באמסטרדם או מהלה מאסיה בברצלונה. אם נולדתם בנתניה, רמת גן או חולון, כנראה שתצטרכו לעבור לאמסטרדם, ללמוד הולנדית כמה שנים ולנסות את מזלכם מלמטה. היתרון של הדרך הזו, הוא שתהיו קרובים לאנשים המובילים בכדורגל האירופי. החיסרון של הדרך הזו, הוא שתהיו רחוקים מאוד מהאוכל של אמא.
2 צפייה בגלריה
גווארדיולה
גווארדיולה
גווארדיולה
(צילום: שאטרסטוק)
לשחק כדורגל בנבחרת ישראל – משחקים כדורגל בנבחרת ישראל? מזל טוב, אתם בדרך הנכונה. אם תרצו (ותהיו מספיק טובים כמובן), בעתיד תוכלו לעבוד בתחום הכדורגל. אתם הרי תכירו את כל המי ומי בתחום וכולם יכירו אתכם. גם אז, אחרי שתתלו את הנעליים תצטרכו לעשות כמה קורסים באימון, כדי להתחיל לאמן או לנהל בצורה מוצלחת. תשאלו את אלי גוטמן שבתחילת הדרך שלו למד במכללה האקדמית בוינגייט והיום אחרי הקריירה המוצלחת שלו הוא מלמד בה.
ללמוד תואר ראשון בחינוך גופני - אם תלמדו תואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט, תוכלו לקבל את כל הכלים שאתם צריכים כדי לעבוד בתחום הכדורגל. תוכלו לקבל תעודת מאמן כדורגל מוסמך, לצבור ניסיון (במסגרת סטאז') באחת מקבוצות הכדורגל בישראל (*בכפוף למנהל הספורט) ולייצר קשרים עם אנשי מקצוע שעובדים במכבי חיפה, מכבי ת"א, מכבי נתניה ובשאר קבוצות הליגה. אם אותם אנשי כדורגל יחפשו מאמן כושר לשנה הבאה, אז למי אתם חושבים שהם יפנו במידה שהרשמתם אותם? נכון, הם יפנו אליכם. במסגרת התואר הראשון במכללה תוכלו להשתתף בקונגרס בינלאומי למדעי הספורט שמקיימת המכללה מדי כשנתיים. בקונגרס תוכלו להכיר אנשי מקצוע בתחום הספורט מכל העולם.
לעבוד קשה ולקוות לטוב – דרך נוספת להצליח היא להתחיל מלמטה. כמו בכל תחום, גם בעולם הכדורגל אפשר להצליח אם עובדים מאוד קשה ומתחילים לעבוד מלמטה ללא שכר. מה זה למטה? ליגה ג'. תיסעו למקומות כמו לוד, תרשיחא, דיר חנא ואחרים ותנסו להתקבל לכל תפקיד שיציעו לכם. החדשות הטובות הן שקרוב לוודאי שתתקבלו לאחת הקבוצות. החדשות הרעות הן, שכנראה תקבלו שקל וחצי (אם בכלל) ולא בטוח שיהיה לכם איש מקצוע אמיתי שממנו אפשר ללמוד, להתקדם ולהגיע לספסל באנפילד.
2 צפייה בגלריה
שחקן כדורגל נעצר
שחקן כדורגל נעצר
משחק כדורגל
(צילום: shutterstock)
מי צריך קשרים כשיש פרוטצקיה? – חלקכם בטח שואלים את עצמם, מה הטעם בכלל ללמוד אם אין לי קשרים? ובכן, אתם צודקים חלקית. מחקרים שונים כבר הוכיחו שאחת הדרכים להצליח בתחומי החיים היא בעזרת קשרים. עם גישת הקשרים שמובילים להצלחה יש שתי בעיות. הראשונה, היא איך לייצר את הקשרים הרלוונטיים בעולם הכדורגל? הבעיה השנייה היא, מה תעשו כשבזכות הקשרים שלכם תזכו להזדמנות ולא יהיו לכם את הכישורים המתאימים? את שתי הבעיות הללו תוכלו לפתור כשתלמדו תואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט. כך תקבלו את כל הכלים המעשיים שתצטרכו כדי להפוך לאיש מקצוע בתחום הכדורגל. במקביל, תוכלו לייצר לעצמכם קשרים טובים עם מיטב אנשי הכדורגל בישראל.
לפרטים לגביי תואר ראשון בחינוך גופני במכללה האקדמית בוינגייט לחצו כאן