בחינת תמונת המצב האקדמית בישראל מעלה תמונת מצב ברורה, מצד אחד - ירידה מתמדת במספר הסטודנטים הנרשמים ללימודי מדעי הרוח – משיא של 16,718 סטודנטים בתחילת העשור ועד ל-10,431 בלבד בשנה הנוכחית. ומהצד השני - עלייה עקבית במספר הסטודנטים הנרשמים ללימודי תעודה. במילים אחרות, הסטודנטים מצביעים ברגליים - פחות פילוסופיה, ספרות וקולנוע ויותר מקצועות שלצידם רווחה כלכלית ותעודה מעשית.
6 צפייה בגלריה
סטודנטים
סטודנטים
(צילום המחשה: Shutterstock)
היתרונות הברורים של קבלת מקצוע מבוקש תוך לימוד ממוקד והתנסות מעשית מציבים את לימודי התעודה כפתרון מתבקש עבור דור ה-Y, שמחפש מענה איכותי – פחות לימודים תאורטיים ויותר הכנה פרקטית לעולם התעסוקה הנוכחי.
מהם מסלולי התעודה המבוקשים ביותר? קבלו את שלוש האופציות החמות של 2023:

1. תעשיית ההייטק


על פי נתוני הרשות לחדשנות, תעשיית ההייטק הישראלית סובלת ממחסור של כ-18.5 אלף עובדים. מה שמוביל לפריחתן של מכללות בתחום, המאפשרות הסבה מקצועית וכניסה לתעשייה הנחשקת והמתפתחת בעולם, במסגרת קורסים לתעודה מעשית שאורכם כמה חודשים עד שנה.

6 צפייה בגלריה
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

למי זה מתאים? חלק מהמסלולים מיועדים לאקדמאים המעוניינים להתברג בתפקידי מפתח בתעשייה, ובהם הדרישה היא לתואר ראשון מעולמות הנדסה והמדעים בלבד, בדגש על קבלת מצטיינים בלבד. מסלולים אחרים פתוחים גם לחסרי ידע קודם ומתבססים על בדיקת התאמה בלבד.
שכר צפוי: משתנה בהתאם לתפקיד. מפתח אלגוריתמים כ-15,000-25,000 שקל בחודש, מומחה אבטחת מידע -12,000-21,000 שקל ומנהל רשתות 9,000-15,000 שקל.

2. לימודי רפואה משלימה


אם ניסיתם לקבוע תור לאחרונה לדיקור סיני, אז בטח נאלצתם לשמוע "אני מצטערת, יש לי תור פנוי רק בעוד שלושה שבועות", ואתם לא לבד. מאות אלפי ישראלים גילו את עולם הרפואה המשלימה, והביקושים רק עולים. קופות החולים מצידם מדווחות על מיליוני טיפולים ברפואה משלימה המבוצעים כל שנה במדינת ישראל
"המודעות ליכולותיה של הרפואה המשלימה, כחלק אינטגרטיבי מהרפואה, גדלה מאוד בשנים האחרונות. לצד הצורך ברפואה קונבנציונלית, ישנו ביקוש גובר לטיפולים משלימים למגוון בעיות ומצבים רפואיים. דיקור סיני, שיאצו, טווינא, רפלקסולוגיה ותזונה טבעית מבוקשים מאד בקרב מבוטחי הקופה", כך מספרת ד"ר גלי שטופמן, מנהלת אגף הרפואה של מכבי טבעי.

6 צפייה בגלריה
(צילום המחשה: shutterstock)

וד"ר שטופמן לא לבד, מרכזי הטיפול של כל קופות החולים מדווחות על מחסור משווע בידיים עובדות ובמטפלים מוכשרים, כניסה לאתרי הגיוס שלהם מראה את התמונה בזו בבהירות רבה.
למי זה מתאים? לכל מי שמעוניין להשתלב בשוק התעסוקה בטווח קצר מסיום הלימודים ומחפש מקצוע המשלב עשייה משמעותית לצד יציבות תעסוקתית ותגמול הולם. כך למשל, תכנית הלימודים במכללת רידמן, בית הספר המוביל לרפואה משלימה ואינטגרטיבית, מאפשרת התמחות בזמן בלימודים ובכך מצמצמת את פרק הזמן שבין תחילת הלימודים להתנעת הקריירה. בוגרי המסלולים השונים משתלבים בעבודה בבתי חולים, במרכזי הטיפול של קופות החולים ובמוסדות בריאות שונים וכן בקליניקות עצמאיות ומכוני ספא בבתי המלון ובשוק הפרטי.
שכר צפוי: שעת טיפול למטפל עצמאי הינה 250- 500 שקל, כאשר לפי נתוני המשק שכר ממוצע למעסה במשרה מלאה או בעל קליניקה פרטית הינו 30,000-15,000 שקל ובכל רגע נתון מתחרים עשרות מעסיקים מצד קופות החולים, רשתות בתי המלון וקליניקות ספא על כל מועמד.

6 צפייה בגלריה
 עיסוי
 עיסוי
עיסוי
(צילום המחשה: shutterstock)

מי שהפכה למוקד עלייה לרגל עבור אותם מעסיקים היא מכללת רידמן אשר פתחה קמפוס חדש בב"ש בקניון הנגב , שכבר שלושה עשורים מצליחה בזכות שילוב מדויק של טובי המרצים, קליניקות מתמחים ופריסה ארצית רחבה להיות הקרקע הטובה ביותר לצמיחתם של מטפלי המחר ברפואה סינית, רפואה טבעית ותרפיות מגע.
סוד הצלחתם של בוגריה בקרב בתי חולים ומוסדות ציבוריים בכל רחבי הארץ אינו טמון במרכיב בודד אלא במצוינות כמודל. כך למשל, הסטודנטים במסלולים השונים זוכים בהתנסות מעשית, בליווי צמוד והנחיה אישית של בכירי המרצים כבר במהלך הלימודים, מה שמעניק להם הלכה למעשה את הניסיון הקליני ואת הביטחון העצמי הדרוש להמשך דרכם כמטפלים עצמאיים ומקצועיים.
"הבוגרים שלנו זוכים גם בליווי לקריירה עם "רידמן קריירה/השמה", היות ורידמן מחזיקים בהסכמים עם גדולי המעסיקים בתחום הרפואה המשלימה בישראל, המעניקים עדיפות לבוגרי רידמן, ובכך אנחנו מסייעים לסטודנטים שלנו בתהליך כניסתם לשוק העבודה, מה שעשוי להבטיח להם קריירה מצליחה ומתגמלת לאורך זמן", אומר ד"ר משה קטן, מנכ"ל המכללה ומוסיף "רידמן נתפסת מזה עשורים כ'הארוורד' הישראלי בתחום הרפואה המשלימה והאינטגרטיבית לכן, זה לא מפתיע שרוב המטפלים המוסמכים והמקצועיים בישראל הם בוגרי מכללת רידמן".

6 צפייה בגלריה
הקמפוס החדש של מכללת רידמן בקניון הנגב באר שבע
הקמפוס החדש של מכללת רידמן בקניון הנגב באר שבע
הקמפוס החדש של מכללת רידמן בקניון הנגב באר שבע
(צילום: מכללת רידמן)

בימים אלו מתקיים יום פתוח בקמפוס ב"ש בו ניתן להכיר את המרצים ומנהלי המגמה, להפגש עם יועצי הלימוד ולקבל הכוונה מקצועית בבחירת הקריירה הנכונה. המפגש הוא חינמי וללא שום התחייבות ופתוח לקהל הרחב. היום הפתוח מתקיים בתאריך 18.6 בשעה 17:00 בקניון הנגב, בניין המשרדים קומה 2. כמו כן ניתן לתאם הגעה מסודרת עם מנהל הקמפוס, עילם מזור בטלפון 050-894-2738.

3. ייעוץ פיננסי


תחום נוסף שצפוי להצעיד קדימה את שוק העבודה הוא ייעוץ פיננסי בדגש על יעוץ משכנתאות. זה לא סוד, כי שנת 2020 קטפה את התואר של שנת השיא בהיקף המשכנתאות בישראל – 78 מיליארד שקלים, שיא כל הזמנים, כך על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ובנק ישראל. מה שהוביל לפריצה מטאורית של יועצי משכנתאות ועלייה בהיקף המכללות המאפשרות לימודי תעודה בתחום.

6 צפייה בגלריה
סטודנטים
סטודנטים
(צילום המחשה: Shutterstock)

למי זה מתאים? אנשי מקצוע מתחום הפיננסים והנדל"ן – יזמים, מתווכים, בנקאים לשעבר, פנסיונרים בקריירה שנייה ובעיקר למי שמתעניין בעולמות גיוס ההון והמערכות הבנקאיות וידע למנף את הידע הזה לכדי חסכון בסכומי ההחזרים ללקוחותיו. מסלולי הלימוד נעים בין מספר חודשים – לשנה ללא צורך בתואר אקדמי.
שכר צפוי: יועצי משכנתאות שכירים פועלים לרוב במסגרת בנקים או חברות לייעוץ משכנתאות בשכר של 7,000-10,000 שקל, יועצי משכנתאות פרטיים מתבססים על שכר טרחה של כ-4,000-7,500 שקל לייעוץ מלא.
אכן, המסע לבחירת מקצוע, עובר דרך דרישות השוק, ורבים בוחרים בדרך בה לאחר סיום הלימודים תחכה להם משרה בטוחה. אך ד"ר משה קטן, מנכ"ל מכללת רידמן, מביא גם בשורה מרעננת: "הבחירה של יותר ויותר צעירים לבחור במקצוע שהוא גם מתגמל כלכלית וגם בעל משמעות והגשמה עצמית מאפיין את הדור הנוכחי, שאכן קשוב לשוק ולדרישותיו אך גם משלב בתבונה תגמול גם בפן החומרי וגם בפן האישי".

רוצים לקבל עוד מידע על לימודי רפואה משלימה במכללת רידמן? לחצו פה לפרטים.
יום פתוח בקמפוס ב"ש יתקיים ב 18.6 בשעה 17:00 ובו יתקיימו ייעוצים חינם להכוונה הנכונה לקריירה בעולם הרפואה המשלימה ואינטגרטיבית. מיקום: קניון הנגב- קומה 2. להרשמה לחצו כאן. להתקשרות: 5284*

מוגש מטעם: מכללת רידמן

פורסם לראשונה: 13:04, 06.06.23