יותר מעשור שבמערכת החינוך מחפשים את ׳הדבר הבא׳. הכלי החינוך החדש שיסחוף את תלמידי ישראל ויאתגר אותם להיות תלמידים טובים יותר. ההתפתחות הטכנולוגית שלא עוצרת לרגע, לצד דור ה-Z שנולד עם סמארטפון ביד מצריכה חשיבה מחודשת בכל הקשור לספסל הלימודים.



עיריית ירושלים ומינהל החינוך העירוני (מנח״י) מצאו דווקא באתר העתיק חירבת ארזה, בלב שכונת גילה, את הפתרון החדשני. ואם לשפוט על פי המבקרים באתר, יכול להיות שהמיזם שהתחיל בקטן יהיה הבשורה הבאה של עולם החינוך הגלובלי. תשאלו את אנשי החינוך מסין שהגיעו לבקר.
מרכז ׳חוות דעת׳ – המרכז לחדשנות פדגוגית בטבע, הוא מיזם של מינהל החינוך בעיריית ירושלים שמטרתו היא להקנות למורים כלי חינוך נוספים. בשונה מהשתלמויות קלאסיות, המורים שפועלים בתוכנית מגיעים אחת לשבוע עם תלמידיהם ומיישמים הלכה למעשה את מה שהם לומדים מהמדריכים המנוסים שבמרכז.

1 צפייה בגלריה
מרכז ׳חוות דעת׳
מרכז ׳חוות דעת׳
מרכז ׳חוות דעת׳
(צילום: מתוך הסרטון)

״שיטת ההוראה שלי התפתחה כאן מאוד״, מספרת המורה מיכל שוורץ מבית הספר ׳אריאל׳ בשכונת גילה, אותה תפסנו לשיחה באמצע יום הלימודים של כיתה ד׳ במרכז ׳חוות דעת׳. ״אני מקבלת כאן כלים וידע ולמדתי לסמוך על התלמידים שלי. הפעילות כאן קירבה בינינו מאוד״.
״המטרה שלנו היא לייצר משהו חדש כאן״, מסביר מוישי פרידמן, מנהל מרכז ׳חוות דעת׳. ״המטרה היא לא ללמד את הילדים כאן על הטבע, אלא לקחת את מה שהם לומדים בבית הספר ולהראות להם שגם בטבע אפשר ללמוד. אנחנו בהחלט רואים הלימה בין העבודה במרכז לבין השיפור ביכולות ובהישגיות של התלמידים״.
יואב (זימי) זמרן, ראש מנח״י: ״ברמה הפדגוגית, אנחנו חותרים למצוינות גם בציונים וגם בהוראה הכי טובה שיש, וזה כולל הרבה חדשנות ויציאה מהקופסא. מרכז חוות דעת מעניק לתלמידים ולתלמידות, ולצוות ההוראה חוויה לימודית מיוחדת וראשונה מסוגה בכל הארץ. התלמידים יוצאים מהמחברות והמסכים ומתרגלים למידה בטבע, דבר שמוסיף ומשפר את היכולות הלימודיות והחברתיות שלהם.
"עיריית ירושלים ומנהל החינוך ימשיכו לקדם ולפעול למען הקמת מרכזים שיקדמו את תלמידי ירושלים למצוינות, כי אין על החינוך הירושלמי".

מוגש מטעם עיריית ירושלים
פורסם לראשונה: 09:31, 31.05.23