עתיד אקדמי טכנולוגי חדש לחיפה: עם תחילת שנת הלימודים הקרובה (התשפ"ג - אוקטובר 2022) יעתיקו אלף סטודנטים וסטודנטיות מהחוג למדעי המחשב ומערכות מידע את מקום לימודיהם מהאוניברסיטה בהר הכרמל לקמפוס החדש "קמפוס העיר" ע"ש לארי לוקיי בעיר התחתית.
5 צפייה בגלריה
בניין דילן טאובר
בניין דילן טאובר
בניין דילן טאובר
(צילום: יח"צ)
"הקמת הקמפוס היא חלק מחזונה החדש של אוניברסיטת חיפה, שהתחייבה לעמוד ב־17 מדדי האו"ם להתפתחות בת־קיימא. כחלק מחזון זה האוניברסיטה רואה חשיבות רבה בירידה שלנו לתוך העיר", אמר רקטור אוניברסיטת חיפה פרופ' גור אלרואי.
לדברי נשיא אוניברסיטת חיפה, פרופ' רון רובין, "מיקומו של קמפוס העיר במקום האטרקטיבי ביותר, בלב החדשנות הצעיר והמתפתח של חיפה, וסמיכותו לאמצעי תחבורה מגוונים - יגבירו את הנגישות ויהפכו את 'קמפוס העיר' לאטרקטיבי במיוחד עבור הסטודנטים וחברי הסגל. הסטודנט יגיע אליו בקלות ברכבת מכל רחבי הארץ, ייצא מהכיתה וייכנס היישר לתוך אחת מחממות ההייטק הרבות שצמודות לקמפוס, ויסיים את היום באזור הצעיר והתוסס ביותר של העיר, וזה יתרון משמעותי.
5 צפייה בגלריה
הקמפוס - בלב העיר התחתית
הקמפוס - בלב העיר התחתית
הקמפוס - בלב העיר התחתית
(צילום: יח"צ)
"החוויה האקדמית והסטודנטיאלית הולכת להיות כזאת שמוכרת לנו רק מאוניברסיטאות מובילות בחו"ל. קרי: קמפוס חדש וחדשני, שמעניק הוראה אקדמית מצטיינת, אקו־סיסטם יזמי וטכנולוגי, המאפשר לסטודנטים להיות בלב תעשיית ההייטק, ואזור צעיר, תוסס ומלא באפשרויות בילוי. המשמעות היא שלמעלה מ־1,000 סטודנטים נוכחים כל הזמן בעיר התחתית. במסעדות ובבתי הקפה, בקשר בלתי אמצעי עם היזמים וחברות ההזנק במקום, והופכים לחלק פעיל בחיי הקהילה. מדובר בפועל בנטילת חלק פעיל בחיי העיר", סיכם פרופ' רובין.
5 צפייה בגלריה
קמפוס חדשני
קמפוס חדשני
קמפוס חדשני
(צילום: יח"צ)
מדובר בקמפוס הטכנולוגי החדש ע"ש לורי לוקיי, בלבה של העיר התחתית המתחדשת בחיפה, השייך לאוניברסיטה היוקרתית בצפון. הקמפוס נבנה בהתאם לחזונה של האוניברסיטה להשתלב במרחב אקוסיסטם עירוני בצמוד למרכזי ההיי-טק והסטארט אפ של חיפה.מתוך מחשבה גם על חיי החברה של הסטודננטים.ות הוא נבנה במקום הצעיר והתוסס ביותר בעיר שהוא גם מרכז רובע החדשנות וממוקמים בו עשרות חברות סטארט אפ והייטק. כלומר, הקמפוס הטכנולוגי יהיה במרכז העשייה החדשנית והיזמית של העיר חיפה.
5 צפייה בגלריה
הלימודים בלב המתחם העירוני
הלימודים בלב המתחם העירוני
הלימודים בלב המתחם העירוני
(צילום: יח"צ)
בנוסף, הקמפוס שוכן בסמיכות לעורקי תחבורה עיקריים ובכלל זה תחנת הרכבת, הכרמלית מדרום צפון ומזרח, וצירי התחבורה הראשיים, מה שמגביר את הנגישות והופך את קמפוס העיר לאטרקטיבי במיוחד לסטודנטים ולחברי הסגל מכל רחבי מדינת ישראל.

מה לומדים?

הקמפוס החדש יתמקד בתחומי מדעי הנתונים בדגש על מדעי המחשב ומערכות מידע. תחום מדעי הנתונים הוא ייחודי, והפך בשנים האחרונות לתחום המרכזי המיושם בכל תחומי החיים: BIG DATA, בינה מלאכותית, כריית נתונים או למידת מכונה, שמיושמים בתחומי הרפואה, החקלאות, המסחר, הכלכלה ועוד. מדובר במושגים שאין כיום תחום לימודים, החל במדעי הרוח ועד לשפיץ של עולם ההייטק – שהם לא מהווים מושגי מפתח בו. הלימודים בקמפוס והשילוב המקצועי באקוסיסטם יאפשרו לסטודנטים לפתח קשרים ורשתות מקצועיות וחברתיות ולשתף פעולה גם עם תחומים שיאנם ממדעי הנתונים באופן בין־תחומי, וכל זאת עדיין בתוך התחום של מדעי הנתונים.
5 צפייה בגלריה
רובע החדשנות
רובע החדשנות
רובע החדשנות
(צילום: יח"צ)
בקמפוס החדש תפעלנה גם מעבדות מתקדמות שתאפשרנה לסטודנטים בתוך התחומים לעבור התנסויות מחקריות, למשל במסגרות המעבדה לרובוטיקה וביג דאטה. מעבדות החדשנות, המתמקדות בחדשנות חברתית ויזמות אימפקט - יעברו אף הן בהמשך לקמפוס החדש. גם מרכז המחקר במדעי הנתונים ומכון קיסריה למחקר בין־תחומי של יישומים במדעי המחשב יעברו לקמפוס החדש ויעניקו לסטודנטים מעטפת אפשרויות ללימודים אקדמיים מעשיים.

איפה לומדים?

אוניברסיטת חיפה מימשה את חזונה להקים קמפוס טכנולוגי המשתלב במרקם העירוני המתחדש לא רק בשל מיקומו הגיאוגרפי, כאמור בלב ההייטק התוסס של עיר התחתית בחיפה, אלא שהוא גם מתפרש על פני שלושה בניינים משופצים ומותאמים ללימודים, ואשר מרוחקים אחד מהשני מרחק של כמה דקות הליכה: בניין כתות בנמל 16, בניין מעבדות ומתחמי לימוד בנמל 63-67 ובניין פלמר 4 למעבדות, חללי מחקר משותפים ומרכז יזמות.