אם הסבא והסבתא שלהם בטוחים כשהם בבית האבות או בבתים שלהם? האם יהיה להם מקום עבודה לחזור אליו אחרי החל"ת? האם העסק שלהם ישרוד את הסגר השלישי? כל אלו ושאלות רבות נוספות מעלות את מפלס הלחץ של האנשים. פגיעה בזיכרון, כאבי ראש, חוסר שינה והתקפי לב הם רק חלק מהנזקים שיכולים להיגרם ע"י לחץ נפשי. אז איך ניפטר מהלחץ הזה ונרגע מעט?
בדיוק לשם כך, פנינו לד"ר היילי רוזנבלום, מומחית לטיפול ברגשות וראש התוכנית להכשרת מטפלים בתנועה ובאומנויות במכללה האקדמית בוינגייט.
2 צפייה בגלריה
האקדמית וינגייט
האקדמית וינגייט
האקדמית וינגייט
(צילום: stock.adobe)
לפעול למען החברה: כשאתם פועלים למען האחר ולמען החברה אתם בעצם פועלים עבור עצמכם. אם תעוררו את עצמכם לעשייה איכפתית ולמען אחרים, אז הנתינה הזו לאחר תהיה בעצם נתינה עבורכם. זה קורה, כי הנתינה לאחר מחזקת גם את האדם שמעניק אותה. במקום להיות חסר אונים בסגר, אתם הופכים לאדם שמעניק למישהו אחר בצורה אקטיבית. זה בעצם מעניק לאדם הנותן חוויה של שליטה על החיים שלו. המציאות שלנו כל כך מפורקת ואין בה קרקע יציבה. זה מאוד מפחיד, מאיים ומערער גם עבור אדם חזק שהופך ברגע לחסר אונים. אנחנו נעביר את חוסר האונים לעוצמה באמצעות עשייה למען האחר.
ציור: אומנות קיימת מאז תקופת האדם הקדמון. כשהאדם הקדמון היה יוצא לצוד, הוא היה מצייר את הציד שלו ומביע את עצמו רגשית לפני ואחרי הציד. בתקופת הסגר חשוב שנקנה לעצמנו מוצרי אומנות ונתחיל להביע את עצמנו רגשית בעזרת אומנות. אפשר אפילו לקחת את הצבעי איפור שכעת לא נשתמש בהם יותר מדי ולצייר באמצעותם. אפשר גם להשתמש בתבלינים בבית ולצייר באמצעותם. רגשית חשוב לצייר, כי זה נותן לנו הרגשה של עשייה חיובית. באמצעות הבעה רגשית בציור, אנחנו לוקחים את העניינים לידיים שלנו ולא מחכים שיקרה משהו בחוץ. זה עוזר לנו להתמקד במה שיש ולא במה שאין. יש לנו הכל בבית ואנחנו יכולים ליצור באמצעות זאת.
סרטים: לרוב, במהלך היום אנחנו עסוקים ואין לנו זמן לעצמנו או למשפחה שלנו. הרבה פעמים לא מצליחים להגיע לסרטי מופת ולקלאסיקות שאנחנו אוהבים. זו הזדמנות לשבת יחד עם המשפחה, להכין פופקורן ולהיות ביחד בזמן שקבענו לעצמנו. זה לא חייב להיות מאוחר בלילה, אלא בשגרת הסגר. למשל אפשר לראות סרטים נוסטלגיים, כמו הגשש החיוור, שמחבר אותנו לעצמנו ולאיך שהתקופה היתה נראית פעם. היום העולם רץ מאוד מהר והסגר הוא הזדמנות לראות סרטים "של פעם". אנחנו יכולים לחזק את הקשר שלנו לעם ולהיסטוריה של עם ישראל. אנחנו אפילו יכולים לכוון את ולצפות בסרטים שתורמים לתפיסת העולם שאנחנו רוצים להשריש במשפחה. למעשה, נטפליקס יכול להיות כלי שמסייע לנו להטמיע ערכים בבני המשפחה שלנו.
מוסיקה: יש לנו אהבה גדולה מאוד למוסיקה. אנחנו יכולים לקחת כלי מטבח ובן משפחה אחד ישיר והאחר ייתן רק את הקצב. אנחנו יכולים להקשיב למוסיקה דרך היוטיוב, או הרדיו ולהוסיף את הדברים שאנחנו אוהבים, למשל ריקודים. זה הזמן לעודד את בעלי הבית ליישם חלומות. לכל אחד יש חלומות וזה הזמן ליישם אותם. החלום שלכם לשיר? תעודדו את בני הבית שלכם לשיר ואפשר להקליט את זה באמצעות הטלפון שלכם.
2 צפייה בגלריה
האקדמית וינגייט
האקדמית וינגייט
האקדמית וינגייט
(צילום: shutterstock)
וולוגים וראיונות: כל חייכם חלמתם להפוך לעיתונאים ומעולם לא העזתם? הסגר הזה זו ההזדמנות שלכם. אפשר לעשות ראיונות עם בני הבית, שבהם כל אחד מבני המשפחה יספר לאחרים על העבר שלהם, או על מה שהם רוצים לעשות בעתיד. רוצים לדבר על נושאים שמעניינים אתכם ויש לכם הרגשה שתוכלו לתרום בהם לאנשים אחרים? מעולה! תפתחו וולוג שבו תדברו על הדברים הללו, בין אם זה ספורט, אפייה, תיקונים בבית או כל דבר אחר. זה הזמן שלכם לעשות את הדברים שאתם הכי אוהבים.
להרשמה לקורס הכשרת מטפלים בתנועה ובאומנויות במכללה האקדמית בוינגייט: לחצו כאן