● מתי מתחילה השבת שלך?
"השבת שלי מתחילה ביום חמישי בערב, אחרי שאני סוגרת את המחשב ומסיימת את הישיבה האחרונה לשבוע או אחרי המענה על המייל האחרון בעבודה באגודה הסטודנטיאלית של אוניברסיטת בן גוריון".
1 צפייה בגלריה
שיר צדוק
שיר צדוק
שיר צדוק
( צילום: הרצל יוסף)
● מי מכין ומה מכינים לארוחת השבת?
"לרוב אני מגיעה להורים לארוחת השבת ונהנית מהמאכלים המיוחדים שאמא שלי עמלה עליהם. לעתים, כשאני לא נוסעת לבית הוריי, אני מנסה להתחקות אחרי המאכלים המסורתיים במשפחה שלי ולהכין את מאכלי השישי. אני עדיין לא ברמת הבישול של אמא שלי, אבל משתדלת לשחזר כמה שיותר את הטעמים המיוחדים של הבית".
קראו עוד:
● מה המאכל המועדף על שולחן השבת?
"בשנה האחרונה הפסקתי לאכול בשר, ומאז אני חוקרת את המטבח הצמחוני. בימי שישי אני מנסה מאכלים צמחוניים שונים ונהנית מהמגוון של הטעמים בארוחה ללא בשר".
● הולכים לבית הכנסת?
"גדלתי בבית חילוני בו לא הולכים לבית כנסת בימי שישי, אלא שומרים על מסורת השישי שלנו בבית".
● את מצליחה לנוח בשבת?
"אני מאמינה שהשבת נועדה לעצור מכל מלאכה. לכן, זה יום מנוחה מבחינתי ואני שומרת עליו נקי מעבודה וממטלות יומיומיות, לפחות עד מוצאי השבת. כך אני מנחה גם את צוות ההנהלה באגודה. השבועות שלנו עמוסים ומלאים בעשייה, ולכן חשוב לי שכלל עובדי האגודה לא יעסקו בעבודה במהלך סוף השבוע. מבחינתי, זה זמן לנוח ולהיות עם הסביבה הקרובה של חברים ומשפחה, המטעינים את הכוחות והנפש לשבוע העבודה הבא".
● מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף עלייך?
"גדלתי בבית מאוד משפחתי ואנחנו שומרים את סוף השבוע לבילוי משותף. בדרך כלל זה גם כולל לא מעט אוכל. סוף השבוע הוא מבחינתי הזדמנות טובה לטייל בארץ ולהכיר מקומות שונים".
● זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"גדלתי בעיר יבנה והייתי פעילה בתנועת הנוער 'הצופים'. בימי שישי הייתי מעבירה פעילות לחניכים שלי, ומיד אחר כך חוזרת הביתה לארוחת שישי רגע לפני כניסת השבת. בנוסף, זכורה לי במיוחד התקופה הזאת של תחילת החורף, בה נהגנו לטייל בימי שבת בבוקר כל המשפחה בפרדסים ליד הבית. היינו הולכים בין עצי ההדר, טועמים מהפירות ונהנים מריח הפריחה המשגעת".
כל העדכונים - חדשות באר שבע