כולנו מוטרדים מירידת ערך הלימודים בקרב התלמידים, ההישגים ירדו פלאים, קיים חוסר מוטיבציה ואלה באים לידי ביטוי בתוצאות המבחנים הבינלאומיים במקצועות הליבה. אנו תוהים על אובדן הערכים וחוששים לבאות. מתוך כך, אנו מזמינים כל ילד וילדה לחוות את המסורת היהודית יחד עם הקנית ערכים בשילוב לימודים ברמה גבוהה. ה"אני מאמין" של בית הספר "אוצר החיים" הוא "לבנות את העתיד של אנשי המחר" בשילוב מנצח של הענקת חום, אהבה ורמת הישגים גבוהה עם מימוש הפוטנציאל הטמון בכל ילד וילדה.
3 צפייה בגלריה
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
(צילום: באדיבות בית הספר אוצר החיים)
בית הספר אוצר החיים וגני מעונות יום אוצר החיים הינם רשת הפועלת במסגרת החינוך המוכש"ר. במוסדות אלה מתחנכים כ- 1,000 ילדי ישראל שזוכים לקבל חינוך של ערכים לדרך ארץ ואהבת ישראל. הרשת מעסיקה סגל הוראה וצוותי חינוך מן השורה הראשונה, אנשי מקצוע בעלי תואר אקדמאי, צוות מקצועי עם הכשרה בתחומי הדעת השונים בכפוף לתוכנית הליבה של משרד החינוך. רמת הלימודים בבית הספר הינה מהגבוהות בעיר ובכלל, הישגי התלמידים נמדדים במבחנים הנעשים על ידי משרד החינוך בהם הם עומדים בהצלחה רבה. המוטו המלווה את מנהלת בית הספר, הגב' עליזה ביטון, הינו הגישה המטפחת מיטביות. בית הספר רואה את התלמיד בגישה ההוליסטית כאשר נלקחים בחשבון כל מרכיביו ומאפיניו.
כיתות לימוד א-ח
תלמידי כיתות א' מצטרפים למשפחת אוצר החיים ומתקבלים בהתרגשות רבה. במשך שהותם בגני אוצר החיים הם מקבלים מעטפת רחבה ומקצועית של הקנית ידע וערכים. הקשר בין הצוות החינוכי לבין הגננות הוא לאורך כל הדרך, נבחר צוות מיומן שמוביל תוכנית יחודית הנקראת "מוכנות לכיתה א"- במסגרת זו צוות ביהס בשיתוף מלא עם הגננות מקנה מיומנויות חשיבה וביסוס של אסטרטגיות למידה לקראת כיתה א. בשונה לרפורמה הארצית, בית הספר אוצר החיים מלווה את התלמידים עד לסיום כיתה ח'. לאחר 8 שנות לימוד הצוות החינוכי עושה כל מאמץ ללוות כל בוגר/בוגרת למסגרת המשך עם התאמה מיטבית העונה לדרישות התלמיד.
3 צפייה בגלריה
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
(צילום: באדיבות בית הספר אוצר החיים)
אנו עדים לתגובות של הורים ותלמידים שהמשיכו במסגרות ההמשך כי התלמידים שלנו בין המובילים ברמת ההישגים במקצועות הליבה ומביעים התפעלות יתירה מהחינוך הערכי והיחודי של ביהס. בנוסף קיים בבית הספר מענה של כיתות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים וכיתת שילוב אלה נותנים את המענה המקצועי עם הרבה סבלנות חום ואהבה על מנת שכל ילד/ה יממש את כישוריו ויכולותיו בצורה המקסימלית ביותר.
פרויקטים מיוחדים
הנהלת בית הספר אינה שוקטת על השמרים ונמצאת תמיד בתנופה של עשיה וחיבור לפרויקטים ומיזמים חיצוניים. את הפרויקטים מובילים רכזי המקצוע בביהס כאשר כל פרויקט מציג מטרות ויעדים בהתאם לדרישות.
פרויקט קידומטיקה מטעם אונברסיטת בן גוריון - פותח עוד ערוצים לחשיבה מתמטית. פרויקט קנגרו - שעשועון וחידות מתמטיות אלברטו - חשיבה מתמטית מחוץ לקופסא אמירים - פרויקט המטפח למצוינות בתחומי הדעת השונים עם מטלות חקר מבחני סינון מחוננים - בביצוע מכון הנרייטה סולד בית יציב - פעילות אסטרונומיה - חקר החלל נתיב האור בנושא חשמל מרכז מדעים סיורים וביקורים מותאמים לתוכנית הלימודית על מדע - הכשרת צוותים בהכנת מערכי שיעור מגוונים וחויתיים לא שגרתיים הסמכה לביה"ס ירוק מתמיד – ביה"ס קיבל הסמכה על הצטיינות בשלושה תחומים: תוכנית לימודית בנושא הסביבה, תרומה לקהילה, שימוש מושכל במשאבים.
היום יותר מתמיד עולה הצורך בשימוש טכנולוגי לכן סביבת התלמידים בביהס מותאמת בהתאם לדרישות התקשוב,הלמידה משולבת באמצעים טכנולוגים הן בביהס והן בלמידה מרחוק.
3 צפייה בגלריה
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
בית ספר אוצר החיים
(צילום: באדיבות בית הספר אוצר החיים)
העצמה ומענה רגשי
בית הספר שם דגש לנפש הילד ומעניק מענה טיפולי ורגשי בהתאם לצורך העולה. לבית הספר יש את אנשי המקצוע המנוסים והמיומנים לכך. בין השירותים הקיימים: יעוץ חינוכי, פסיכולוגיות, תרפיה באומנות, גינון טיפולי, פרויקט פר"ח, סחל"ב ותוכנית רווחה חינוכית. לצד זה אנו מאמינים ודוגלים בחינוך לערכים והעצמת תלמידים בתחומים נוספים וחויתיים. ההווי החברתי בבית הספר שופע בפעילויות מגוונות וחינוכיות התלמידים שותפים במבצעים שונים התורמים לבנית האישיות שלהם כאשר כל ילד/ה מקבל ביטוי וחיזוק דימוי העצמי. כל ילד/ה בונה את סולם הערכים שלו בקצב שלו עם עידווד ואמונה כי כל אחד מסוגל לתת לעצמו כדי שיוכל לתת גם לאחר.
לפרטים צרו קשר: 053-4277580 / 08-9570705