התפרצות נגיף הקורונה שיתקה את המשק הישראלי ופגעה קשות במוסדות האקדמיה שנאלצו תוך זמן קצר מאוד לתת מענה ללימודים במסגרת ההשכלה הגבוהה תוך הגבלות והנחיות המשתנות ומתעדכנות חדשות לבקרים. כעת עם פגרת הקיץ ניתנה הזדמנות להתכונן לשנת הלימודים הבאה באופן מושכל יותר. לפיכך, במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע עומלים בימים אלו על הכנת מתווה לימודים חדש, שינויי סילבוסים והתאמת מתווי הלמידה וההוראה להוראות משרד הבריאות והנחיות התו הסגול.

3 צפייה בגלריה
מכללת קיי
מכללת קיי
מכללת קיי
(יח"צ)

"כשנגיף הקורונה הגיע לארץ, הגזרות של משרד הבריאות נחתו עלינו בהפתעה, מהיום למחר", מסבירה ד"ר מירב אסף, העומדת בראש התוכנית לתואר שני בחינוך בעידן טכנולוגיות מידע . "המרצים ששקדו במשך חודשים רבים על הכנת הקורסים ותכני הלימוד נחלו אכזבה גדולה כשהתבשרו כי כל תוכנית הלימודים צפויה להשתנות בשל משבר הקורונה. התמודדנו עם בעיות רבות: סטודנטים שהם הורים לילדים קטנים ללא מסגרות, סטודנטים שעובדים כמורים וצריכים ללמד וללמד במקביל. מחצית מהסטודנטים מגיעים מהחברה הבדואית וחלקם חיים ביישובים ללא אפשרות חיבור לאינטרנט בבית ואפילו ללא מחשב, כל זה לצד בני משפחה רבים הגרים באותו בית ללא סביבת למידה מתאימה והכל במעטפת של חוסר ודאות ודאגה". ד"ר אסף ממשיכה ומציינת כי המכללה התגייסה במהירות למציאת פתרונות שיתנו מענה לאותם סטודנטים שכללו הקמת קרן סיוע לרכישת מחשבים אישיים ודאגה לאינטרנט אלחוטי. "בימים אלו אנו עושים הכנות, כותבים מודלים ועורכים מחדש את הסילבוסים ומתאימים את עצמנו למצב החדש, כשאנו חושבים על כלל המשתנים שיש לקחת בחשבון- החל מהחוויה הלימודית של הסטודנט ועד החוויה האישית-משפחתית".
במכללת קיי ייערכו הלימודים בשנת הלימודים הקרובה על פי מודלים המותאמים לאופי הקורס. "קורסים מעשיים דוגמת חינוך גופני, אומנות ורובוטיקה הם קורסים שלא ניתן לקיים בלמידה מרחוק ולכן הם יתקיימו במכללה בכפוף להגבלות, בחללים גדולים הרבה יותר", ד"ר אסף מדגישה. "חלק מהקורסים יתקיימו במתכונת קפסולות – מספר מצומצם של סטודנטים בכל פעם. קורסים עיוניים לעומת זאת, יעברו ללמידה מרחוק באופן מלא, באמצעות דרכים שונות שיכללו הרצאות בזמן אמת, משימות וסרטונים מתוך הבנה שלסטודנטים קשה לשבת מול מחשב במשך שמונה שעות ברציפות.
"המתווה הלימודי שלנו כפוף למשרד הבריאות ולהגבלות התו הסגול", מוסיפה אסף. "גם אם תהיה החלטה שמותר ללמוד פנים מול פנים, לצערי נראה שהקורונה פה כדי להישאר ולכן אנו לוקחים בחשבון שמצבי בידוד ואפילו חולי הם חלק בלתי נפרד מהשנה הקרובה".

3 צפייה בגלריה
מכללת קיי
מכללת קיי
מכללת קיי
(יח"צ)

קראו עוד בקמפוס של מיינט
לא רק מתווה לימודי. "לסטודנט יש חיים סטודנטיאליים וזה ערך מוסף חשוב מאוד לכל סטודנט. עבודה קבוצתית בספריה, הפסקות בקפיטריה ואירועים חברתיים מגבשים במסגרת החיים הסטודנטיאליים. כל אלה נעלמו בתקופת הלמידה מרחוק. לכן, גם במהלך משבר הקורונה נפעל כל העת על מנת לשמר את החיים הסטודנטיאליים שמהווים חלק בלתי נפרד מהאווירה המכללתית גם במסגרת ההגבלות. ניצור מפגשי היכרויות, משחקים, מועדוני למידה חברתית ואפילו ספיד-דייטים עם שאלות מנחות. הכל על מנת לשמור על האווירה הקמפוסית ולא לתקשר רק באמצעות המשבצות שבמסך הזום".
לאה קוזמינסקי, נשיאת מכללת קיי: "הקורונה הביאה איתה אתגרים וקשיים רבים, אבל המשימה שלנו כמכללה אקדמית לחינוך היא ללמוד וללמד כיצד להתמודד עם האתגרים ולחתור להצלחה. אנו מוכנים לשנת לימודים אקדמית בתרחישים שונים לצד נגיף הקורונה בכפוף למשרד הבריאות. הקו המנחה אותנו הוא רווחת הסטודנט, ההצלחה בלימודים וכמובן – הבריאות".