חדשנות. כולם רוצים להתגאות במילה הזו, אבל יש מוסד אקדמי אחד לחינוך, שבו היא באה לידי ביטוי בצורה מפורשת. זה לא פלא שדווקא המוסד הזה, האקדמית גורדון לחינוך, הסתגל במהירות לעידן הסגרים והזום, ומוביל את הסטודנטים שלו לעתיד תעסוקתי יציב ומובטח בתחום.
ודוגמאות לחדשנות הזו לא חסרות. בוגרי המכללה משמשים בעשורים האחרונים שגרירים מחוללי שינוי בבתי הספר. כל סטודנט לתואר ראשון מקבל עם תחילת לימודיו אייפד חינם ככלי עבודה ומשתתף בקורסים המכשירים אותו לשלב פדגוגיה חדשנית. מרחבי הלמידה הטכנולוגיים כוללים, בין השאר, מרחב אימרסיבי (למידה אופפת) המערב את כל החושים, חדר בריחה, ניידת טכנולוגית שמביאה את החדשנות לתוך בתי הספר, כיתת עתיד המעודדת סקרנות ומסדרון חדשנות הכולל עמדות התנסות מגוונות.
בין היתר, הושלמה גם בנייתה של "קומת החדשנות הפדגוגית", ובה מרחבים נוספים המאפשרים למידה פעילה וגמישות בהוראה, הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הפדגוגי. בהיבט הפיזי - הלומד יכול לחקור וללמוד בכל דרך שימצא לנכון - בעזרת מחשב, כלים טכנולוגיים מתקדמים ואפילו תוך דיווש על אופניים. ובהיבט הפדגוגי - לרשות הסטודנטים כלים חדשניים וחווייתיים, שאותם יוכלו להטמיע בעתיד במערכת החינוך. למשל, שימוש במציאות מדומה מאפשר המחשה רב-חושית והבנה מעמיקה של תופעות שונות. לאחרונה הושלמה במכללה גם הקמתו של אולפן צילום מקצועי, המאפשר לצלם כנסים והרצאות ברמה הגבוהה ביותר, יתרון משמעותי עבור הסטודנטים - בעיקר בעת למידה מרחוק.
"האקדמית גורדון מובילה בתחום החדשנות הטכנו-פדגוגית", אומרת לימור הררי, ראש המרכז לחדשנות וטכנולוגיה בהוראה. "אנחנו חושפים סטודנטים, מנהלים ומורים לפדגוגיה חדשנית בהוראה ומכשירים אותם ליישם ולשלב מגוון רחב של טכנולוגיות, כדי שיוכלו לאמץ שיטות הוראה ולמידה אלו בבתי הספר כחלק בלתי נפרד מהעשייה החינוכית. מערכת החינוך כמהה למורים טובים, מנהיגי חינוך, שהוכשרו להוראה חדשנית. סטודנטים רבים שסיימו ללמוד אצלנו, 'נחטפו' למערכת החינוך והפכו מיד לרכזי טכנולוגיה ומדריכים".
והסטודנטים מרוצים מאוד, כך עולה מהנתונים: האקדמית גורדון הוצבה במקום הראשון בסקר שביעות רצון סטודנטים לשנת 2020, מבין כל המכללות בישראל בכלל ולהכשרת מורים בפרט. כמו כן דורגה במקום הראשון מבין כל המוסדות להשכלה גבוהה בקטגוריות "חוויית הלמידה הביתית בזמן הקורונה" ו"איכות הלמידה". הסקר, שנערך על ידי התאחדות הסטודנטים הארצית ומכון המחקר "מאגר מוחות" בקרב כ-10,000 סטודנטים ממרבית מוסדות הלימוד בארץ, דירג את שביעות רצונם מהמוסד בו הם לומדים במגוון היבטים בעידן משבר הקורונה.
האקדמית גורדון לחינוך נוסדה ב-1953 מתוך חזון להכשיר מורים, מחנכים ומנהיגים מובילי חידושים בהוראה ובחינוך, שמגלים מעורבות בקהילה. במהלך השנים הצמיחה המכללה מתוכה עשרות אלפי מורים ומנהיגים, שלמדו במגוון תוכניות לתואר ראשון, תואר שני, הסבת אקדמאים להוראה, מכינה קדם אקדמית ולימודי המשך. התארים האקדמיים של המכללה - שבה מלמדים 220 מרצים מובילים, רובם בעלי תואר ד"ר - מוכרים במועצה להשכלה גבוהה. מוסדות החינוך מכירים בהישגי המכללה, והדבר בא לידי ביטוי באחוז העסקה גבוה במיוחד במערכת החינוך – מעל 90% מהבוגרים מועסקים כאנשי חינוך גם בתקופת משבר הקורונה.