ביצעתם את אחת ההחלטות החשובות ביותר בחיים שלכם - אתם הולכים ללמוד משפטים. ביניכם לבין הגלימה והאובג'קשן עומדות כעת מספר לא מבוטל של שנות לימוד, התמחות ובחינות לשכה, ספרי לימוד, סעיפים, תתי סעיפים ושלל מילים בארמית. את כל התהליך הזה כדאי להתחיל במקום רציני ומקצועי, באווירת לימודית מרגיעה ומתוך מחשבה על העתיד.
אז רגע לפני שאתם מכריעים איפה אתם מחליטים ללמוד, בואו נראה מה יש לבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת להציע לכם, ולמה כדאי לרכוש את ההשכלה המשפטית דווקא שם.

4 צפייה בגלריה
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
(צילום: יוני לובלינר)

בגלל המרצים

יש הרבה אנשים שמנסים ללמד אותנו דברים בחיים, אבל החוכמה היא לדעת למי כדאי להקשיב. זהות הדובר לפעמים יכולה לעשות את כל ההבדל, במיוחד כשמדובר בחומר משפטי רב ולפעמים טכני ודידקטי. סביר להניח שתעדיפו להקשיב לסגל בכיר ומנוסה, שמסוגל לשלב בחומר ההוראה אנקדוטות מתוך קריירה משפטית מפוארת ועשירה.
בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת רעננו לאחרונה את השורות בכל הנוגע לאנשי ההוראה, ובראש בית הספר עצמו עומד כעת פרופ' מוחמד ותד, שהיה בן טיפוחיה של שופטת בית המשפט העליון (בדימוס) דליה דורנר. פרופ' ותד נבחר לאחרונה פה אחד על ידי דיקני הפקולטות למשפטים בישראל להיות לנציגם בוועדה הציבורית הממליצה על המועמדים לתפקיד היועץ המשפטי הבא לכנסת. בנוסף, פרופ' ותד הוא אורח של קבע בכל הפאנלים הכי נחשבים בארץ ובעולם בנושא מערכת המשפט בישראל ובנושא בית המשפט העליון, בפרט.

4 צפייה בגלריה
סטודנטים במשפט מבויים
סטודנטים במשפט מבויים
סטודנטים במשפט מבויים
(צילום: יוני לובלינר)

מעבר לכך, נוספו לסגל ההוראה בבית הספר לא פחות מאשר 7 פרופסורים (ביניהם: פרופ' רינת קיטאי-סנג'רו, פרופ' פבלו לרנר, פרופ' נלי מונין, פרופ' גדעון לייבזון, פרופ' איריס קנאור, פרופ' תמר גדרון ופרופ' נמרוד שתיל), 4 מרצים בכירים (סגנית ראש בית הספר, ד"ר יעל עפרון, שמונתה לאחרונה נציגת ציבור המעסיקים בבית הדין לעבודה, כשלצידה חוקרים ומרצים בולטים כדוגמת ד"ר אסף הרדוף, ד"ר מיטל פינטו וד"ר עופר סיטבון), וכן שורה של מרצים צעירים, המככבים בשמי האקדמיה בישראל.
כמו כן, מציג בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת מציג נבחרת רצינית ואיכותית של מרצי חוץ, כאשר מטרת הסגל המורחב היא לשקף גיוון גדול ואיכותי בכל תחומי המשפט השונים, ולוודא שהסטודנטים מקבלים את מלוא היקפו של החוק בישראל.
בין המרצים מן החוץ נמנים עורך הדין איתן לדרר, פרקליט מחוז הצפון (אזרחי-מנהלי), ד"ר זאיד פלאח, שופט בית משפט השלום בחיפה, עורכת הדין רימונה שלג, ראש תחום הערעורים בסנגוריה הציבורית במחוז הצפון, עורכת הדין רנא מטאנס, הממונה המחוזית בלשכת הסיוע המשפטי הממלכתי במחוז הצפון, ועורך הדין ד״ר עלא חיידר, בעל משרד עורכי דין מוביל בתחום דיני הביטחון הלאומי ודיני איכות הסביבה.

4 צפייה בגלריה
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
בית רוטשילד הדסה, המכללה האקדמית צפת
(צילום: יוני לובלינר)

בגלל שכר הלימוד

תואר אקדמי, ככל שהוא מעשיר את המוח ואת הנפש, הוא לא דבר זול. במיוחד עבור צעירים בתחילת חייהם, שלא ממש יכולים להרביץ משמרות כפולות בעבודה, תוך כדי למידה למבחנים, שינון פסקי דין וכתיבת רפרטים. האוניברסיטאות אמנם מסובסדות בחלקן, אבל לא תמיד מעמידות תנאי קבלה ריאליים, ומכללות פרטיות אמנם פותחות את שעריהן בפני יותר סטודנטים, אבל עולות כמעט פי שלוש משכר לימוד אוניברסיטאי.
במכללה האקדמית צפת, לעומת זאת, אפשר ליהנות משני העולמות: גם תואר אקדמי מוכר, גם לימודים במסגרת של מכללה וגם שכר לימוד אוניברסיטאי, שכר לימוד שפוי יותר מזה של מכללה פרטית, שכר לימוד שלא יכריח אתכם לרוקן את המענק ואת החסכונות של תחילת החיים.

בגלל הסדנאות והקליניקות

במכללה האקדמית צפת יודעים שלימודים לחוד ומעשים לחוד, ושאם לא מעגנים את החומר התיאורטי בפרקטיקה מעשית, הוא לעולם לא ייקלט כמו שצריך.
המהפכה שעבר בית הספר למשפטים במכללה האקדמית צפת כולל גם שילוב של סדנאות מעשיות רבות, כדוגמת סדנת שיפוט ושפיטה, סדנת זכויות החולה, סדנאות ליטיגציה (אזרחית, מנהלית ופלילית) וסדנת דיני הסחר הבינלאומי.
זאת, לצד היצע מרשים של קליניקות משפטיות, המסייעות בהנגשת הידע המשפטי אל הפריפריה בצפון ובסיוע לקבוצות מוחלשות בחברה הישראלית, כגון הקליניקה לזכויות נאשמים וחשודים, הקליניקה לסיוע משפטי לנזקקים, הקליניקה להגנת הצרכן והקליניקה, והקליניקה לאכיפת חיובים וחדלות פירעון.

בגלל האווירה הצפונית

אם כבר נגענו במצב הכלכלי, אין ספק שלחיים בגליל העליון יש לא מעט יתרונות, הן לכיס והן ללב ולנשמה.
אם בחרתם לגור באזור המכללה, ודאי תשימו לב למחירי שכירות נמוכים יותר ולאיכות חיים שקטה ורגועה יותר מאשר באזור המרכז או הדרום.
תוסיפו לזה מזג אוויר נוח, אוויר הרים משכר ונוף ירוק, שיגרמו לכם לפתוח כל יום בתחושה שלווה מוחלטת.
חכו, כי לא הזכרנו את התרבות, את ההיסטוריה ואת האדריכלות המדהימה.
המכללה האקדמית צפת שוכנת במרכז העיר צפת, בשורה של מבנים היסטוריים הגובלים עם העיר העתיקה ושתולדותיהם שזורים ישירות בהיסטוריה של מדינת ישראל ושל העיר צפת, מהמחצית השנייה של המאה ה-19 ועד היום.

בגלל האירועים המיוחדים

שנת לימודים אקדמית יכולה להיות מאוד יבשה, ובמיוחד בשנים הראשונות ללימודי משפטים, שיכולות להרגיש חסרות שינוי וגיוון וחוזרות על עצמן. זו הסיבה שבמכללה האקדמית בצפת מנסים מדי שנה לתבל אותה בשלל אירועים אקדמיים, כנסים, הרצאות ומפגשי העשרה. בשנה שעברה, למשל, יצאו תלמידי שנה ג' בבית הספר למשפטים של המכללה האקדמית צפת לסיור לימודי בבית המשפט העליון וזכו לשוחח עם השופטת דפנה ברק-ארז.
בנוסף, התקיימו מפגש שיח פתוח בין השופטים ועורכי הדין מאזור הצפון, סדנת מחקר, כתיבה ופרסום במשפטים לחברי הסגל בהנחייתו של פרופ' אריאל בנדור מאוניברסיטת בר-אילן, יום פתוח בשיתוף פעולה עם יחידות משרד המשפטים בנושא התמחויות במגזר הציבורי, ביקור של נשיא בית המשפט העליון (בדימוס), הפרופ' אהרן ברק, ביקור של השר וחבר הכנסת לשעבר, דן מרידור ועוד ועוד.
על כל אלה תוסיפו את המשפט המבוים השנתי המתקיים בבית הספר למשפטים מדי שנה, בו מופיעים סטודנטים מצטיינים בפני גדולי המשפט במדינת ישראל (שופטים, אנשי אקדמיה, פרקליטים, סנגורים ועורכי דין). כך למשל, בשנים שעברו אירח בית הספר את המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס), אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאת בית המשפט העליון (בדימוס), סלים ג׳ובראן, שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר, המשנה לנשיא בית המשפט העליון (בדימוס), שלמה לוין, ועוד משפטנים בכירים בעולם המשפט.
גם בשנת הלימודים הקרובה מבטיח בית הספר למשפטים להציג שורה של אירועים וכנסים משפטיים לאומיים ובינלאומיים, במסגרתם יתארחו בכירי מערכת המשפט בישראל ובעולם כדי לדון בשאלות משפטיות כבדות משקל, המעסיקות את עולם המשפט בעולם בכלל, ואת עולם המשפט בישראל בפרט.