במכללת תלפיות בחולון מאמינים שהוראה היא שליחות. אלפי מורים וגננות הוכשרו במהלך 83 שנות קיומה, ובשנים האחרונות נפתח מסלול "הסבת אקדמאים" שאליו מגיעים בעלי תואר ראשון ושני ואפילו דוקטורים, המבקשים לעשות הסבה להוראה. "הקורונה חידדה את היותה של ההוראה מקצוע יציב ובטוח, ויותר ויותר אנשים מבינים זאת", אומרת ראש מינהל הסטודנטים, ד"ר טובה קוטינסקי.
ההבנה כי להיות מורה או גננת בישראל מהווה שילוב של פרנסה עם שליחות חברתית ממדרגה ראשונה, מושכת רבים לעסוק בה. מערכת החינוך משוועת לאנשי הוראה, בעיקר בימים אלה, כך שתמיד יש תעסוקה. במכללה מציינים כי הביקוש גובר בשנה האחרונה עם דרישה למורים נוספים נוכח שיטת הקפסולות והפיצולים, שכפתה הקורונה על מוסדות החינוך.

3 צפייה בגלריה
מכללת תלפיות
מכללת תלפיות
מכללת תלפיות
(יח"צ)

בתלפיות תמצאו אווירה משפחתית של ממש. מנעד הגילאים של הלומדים רחב מאוד, והוא כולל בעלי משפחות שהחליטו להחליף מקצוע להוראה, אנשים שהחליטו באמצע החיים להתחיל ללמד, בוגרי צבא שמתעתדים לעסוק גם בניהול, צעירים הרואים בכך ייעוד ומקצוע אידיאלי לחיים, וגם אנשים שהחליטו להצטרף למערך ההוראה בישראל אחרי שסיימו את עבודתם במקום אחר, עם או בלי קשר לקורונה, ומבקשים לתרום לחברה.
תוכנית הלימודים להסבת אקדמאים של תלפיות מתחשבת בכך שהסטודנטים משלבים גם עבודה וחיי משפחה. במכללה יוצרים בהתאמה לכל סטודנט את שעות הלימוד הנוחות לו ביותר בשיטתmade Tailor הייחודית, המשקללת את כל צרכיו: מצבו התעסוקתי, האישי, הכלכלי, המשפחתי ועוד, במטרה לייצר את תוכנית הלמידה האפקטיבית והנוחה ביותר עבורו.
אמנם מדובר במכללה המלמדת ברוח החינוך הממלכתי-דתי, אך היא נוקטת בגישה פלורליסטית ומקבלת את כל מי שעומד בתנאי הסף. פועלים בה כמה מסלולי לימודים המכשירים מורים וגננות בנושאי התמחות שונים, המאפשרים להם להשתלב בהצלחה בתפקידים שונים במוסדות החינוך בארץ ובתפוצות. המכללה מוכרת על ידי המל"ג, ורשאית מאז 1995 להעניק תואר ראשון בהוראה. לפני 4 שנים אף החלה להכשיר לתואר שני, כאשר היום קיימות כבר שלוש תוכניות: באנגלית, בגיל הרך ובלקויות למידה.

3 צפייה בגלריה
מכללת תלפיות
מכללת תלפיות
מכללת תלפיות
(יח"צ)

תמצאו במכללה גם את המדרשה התורנית "אביב", ומרכז ללימודי המשך והשתלמויות שהכשיר במשך השנים אלפי מורים ושמו יצא למרחוק לאור רמתו האקדמית הגבוהה והפתיחות המחשבתית והאינטלקטואלית המאפיינת אותו. הסגל האקדמי במכללה הוא מהטובים שיש, והיא נגישה תחברותית וקרובה לרכבת. תוכלו לפנות בכל יום ולקבל ייעוץ, ולבוא להתרשם, ולהרגיש בבית.
בימי הקורונה נעשו התאמות ללימודים מרחוק, לצד השתלמויות מתחייבות בקבוצות על פי ההנחיות. "יש כאן אווירה ביתית ותחושה של שליחות לצד פרנסה. אנחנו גאים להיות חלק משמעותי בחינוך של ילדי ישראל בגנים ובבתי הספר", מסכמת ד"ר קוטינסקי.
לעוד פרטים על מסלול הסבת אקדמאים לחצו כאן.