ביקורת חריפה על משרד האוצר מפי מנכ"ל משרד הכלכלה, אמנון מרחב, שאמר בוועידת "עסקים לא כרגיל" של ידיעות תקשורת כי "המדינה בזבזה זמן יקר בהעברת כסף לעסקים. באוצר יושבים אנשים מוכשרים, אבל התפיסות הן של פעם, שצריך לשנות אותן, וזה הפער בינינו לבין האוצר".

אמנון מרחב
(צילום: לייבגיבינג)


מרחב הוסיף: "אנחנו אומרים לחברינו באוצר - תשנו תפיסות, אל תסתכלו על המגזר העסקי כאויב. צריך לשנות את סדרי העדיפויות התקציביים, בעיקר למנועי צמיחה כמו ההייטק".

2 צפייה בגלריה
אמנון מרחב, מנכ״ל משרד הכלכלה
אמנון מרחב, מנכ״ל משרד הכלכלה
אמנון מרחב, מנכ״ל משרד הכלכלה
(צילום: אתר משרד הכלכלה)

הדברים נאמרו במסגרת הוועידה "עסקים לא כרגיל" ביוזמת "ידיעות תקשורת", קבוצת המקומונים הגדולה בישראל, שהתקיימה היום (ד') באוניברסיטת רייכמן. לדברי מרחב, המטרה הראשונה שלו היא לייצב את העסקים במדינה ישראל. "אין מחלוקת שקודם כל צריך לתת להם כסף כדי לשרוד. כואב לי מאוד שעד היום, היום ה-45 למלחמה, הם לא ראו שקל. המדינה צריכה להיות גמישה ולפעול מהר".
הוועידה, בשיתוף הסוכנות היהודית והפקולטה לכלכלה על שם טיומקין באוניברסיטת רייכמן, היתה הראשונה מסוגה בתקופת המלחמה, ועסקה בין היתר בסוגיות כגון סוגיית הפיצויים לעסקים, הקפאת תקציבים, שינוי תפיסה פיננסית בזמן משבר וכיצד ניתן לסייע לעסקים בגדלים שונים לצלוח את התקופה המורכבת הזו.
בין הדוברים על הבמה היו כלכלנים בכירים, ראשי רשויות, נציגי הממשלה וכמובן בעלי עסקים ומובילי חברות.
צפייה בכל הדוברים והפאנלים במסגרת הוועידה - בעמוד המיוחד ב-mynet.