"עולים ממשיכים להגיע לישראל. כמעט 150 עולים בכל שבוע מגיעים לישראל ולמרות המצב הם בוחרים לבוא. מפרוץ המלחמה אנחנו רואים גל התעניינות אדיר בעלייה וזה גל מעשי. בחודש וחצי האחרונים עברנו את ה-700 בקשות". כך מספר בראיון מיוחד שי פלבר, סמנכ"ל העליה והקליטה בסוכנות היהודית.

שי פלבר
(צילום: לייבגיבינג)


בשונה ממדינות אחרות שנמצאות במלחמה, בישראל לא רק שאין פליטים אלא הקשר בין היהודים לארץ מתחזק. איך מסבירים את התופעה ההפוכה הזו? "חלק מהשיגעון היהודי", אומר פלבר בחיוך. "זה חלק מהקשר העמוק של היהודים עם ארץ ישראל. המון יהודים רואים את הצורך לחזק את המדינה וההבנה שיש פה אירוע גדול ונצטרך הרבה שנים ושיקום גורם להם לרצות להיות חלק מזה".

2 צפייה בגלריה
שי פלבר
שי פלבר
שי פלבר
(צילום: יריב כץ)

הדברים נאמרו במסגרת הוועידה "עסקים לא כרגיל" ביוזמת "ידיעות תקשורת", קבוצת המקומונים הגדולה בישראל, שהתקיימה באוניברסיטת רייכמן.
הוועידה, בשיתוף הסוכנות היהודית והפקולטה לכלכלה על שם טיומקין באוניברסיטת רייכמן, היתה הראשונה מסוגה בתקופת המלחמה, ועסקה בין היתר בסוגיות כגון סוגיית הפיצויים לעסקים, הקפאת תקציבים, שינוי תפיסה פיננסית בזמן משבר וכיצד ניתן לסייע לעסקים בגדלים שונים לצלוח את התקופה המורכבת הזו.
בין הדוברים על הבמה היו כלכלנים בכירים, ראשי רשויות, נציגי הממשלה וכמובן בעלי עסקים ומובילי חברות.
צפייה בכל הדוברים והפאנלים במסגרת הוועידה - בעמוד המיוחד ב-mynet.
פורסם לראשונה: 10:09, 23.11.23