חודשיים לפני המלחמה הוצג לאלוף בכיר בצה"ל תרחיש שהוכן במכון למדיניות נגד טרור, אבל לתרחיש - שהזכיר מאוד את מה שאירע ב-7 באוקטובר - לא היתה תגובה של ממש. כך חשף היום (א') פרופ' בועז גנור, נשיא אוניברסיטת רייכמן, בוועידת חידוש העוטף של ידיעות תקשורת, שהתקיימה באוניברסיטת רייכמן היום (ב').



פרופ' גנור סיפר: "במשך 30 שנה הייתי ראש המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, והעיסוק העיקרי שלו היה לנסות להבין ולזהות את האתגרים של מלחמה רב אזורית. מלחמה שנפתחת בגבול אחד ומתפשטת לנוספים.
"הגענו לתרחיש שהיה חמור הרבה יותר מהצה"לי, והראינו אותו כולל ההצעות לפתרון לכל מי שהיה מוכן לשמוע - מראש הממשלה הקודם בנט ומטה. ראש הממשלה הנוכחי סירב לפגוש אותנו.

3 צפייה בגלריה
פרופסור בועז גנור
פרופסור בועז גנור
פרופסור בועז גנור
(צילום: אביגיל עוזי)

"חודשיים לפרוץ המלחמה קיימנו את הפגישה האחרונה בנושא עם אלוף בצה"ל שלא אחשוף את שמו. הצגנו את התרחיש, ובסיום האלוף פנה לאחד מראש המחלקות שלו ושאל מה דעתו. ואותו אל"מ ישב עם חיוך מתנשא ואמר לו - המפקד, אני לא יכול להתייחס לתרחיש הזה, משום שאני לא יודע על מה הם התבוססו, התרחיש שלנו מבוסס מודיעין.
"רעייתי שאלה אותי בבית, איך היה? השבתי לה בשתי מילים -יום כיפור".

3 צפייה בגלריה
פרופ' בועז גנור, נשיא אוניברסיטת רייכמן
פרופ' בועז גנור, נשיא אוניברסיטת רייכמן
פרופ' בועז גנור, נשיא אוניברסיטת רייכמן
(צילום: )

פרופ' גנור העריך עוד: "אני לא חושב שהמלחמה הזו תהיה ארוכה מאוד - משום שלא יתנו לנו להשיג את היעדים שלנו. היא תסתיים בניצחון ישראלי, בכל מקרה. אבל בתקופה הנוראה מאז ה-7 באוקטובר ספגנו נזקים אדירים - פיזיים, כלכליים, נפשיים. אנחנו מאבדים מידי יום אנשים מדהימים".
הוא הביע הערכה לכינוס הוועידה של "ידיעות תקשורת" והדגיש את הצורך בחשיבה סינרגית לצורך שיקומו של הדרום והישובים שנפגעו בעקבות המלחמה. "אני מקווה שנוכל להציע לתושבי העוטף חיים טובים ומספקים יותר, אין מי שזה מגיע לו יותר".