אלון רז (50) ואיילת שרם (46) מחולון הם קולגות מתחום הספורט שהחליטו להעניק קצת טוב לקהילה. רז הוא קצין משטרה בפנסיה, מאמן כושר, ריצה וטריאתלון ושרם היא מאמנת כושר וריצה, בעלת קבוצת הריצהRun&Fun Shremsrunning וסטודיו לאימונים Afit.
2 צפייה בגלריה
איילת שרן
איילת שרן
איילת שרן
(צילום: פרטי)
קראו גם:
למרות ששניהם בריאים ולא מכירים אף אישה שחלתה בסרטן השד, הם החליטו לפתוח עבור תושבות חולון והסביבה את "גמאני רצה" קבוצת ריצה עבור נשים שמתמודדות עם המחלה או החלימו ממנה. "הגענו לזה במקרה", נזכר רז, "לפני חצי שנה פגשנו את מי שיזם את הרעיון באירוע השקה ושאלנו אם יש לו קבוצה בחולון, כשהוא השיב בשלילה אמרנו לו 'עכשיו יש לך', ומאז אנחנו מאמנים את הקבוצה ביחד".
אין לכם שום קשר למחלה.
"ספורט עוזר לאנשים להתמודד בהרבה תחומים: הורדה במשקל, דימוי עצמי וצליחת אתגרים, אז זה נשמע לנו מרתק לסייע גם לאנשים להחלים", אומר רז ושרם מוסיפה: "בתחום שלנו ובכלל במקצועות עם תרומה לאדם חייבים ערך מוסף, בלעדיו אין תוכן. רק לעבוד לפרנסה זה סבבה אבל צריך משהו מעבר, משהו שמעניק לקהילה ולאחר".
איך אתם עובדים יחד?
"כולנו אנשים עסוקים ולא קל להתחייב למשהו, אבל דווקא כשאנחנו ביחד זה יותר מקל ועוזר. אנחנו מאוד שונים וקל לראות את זה, אבל שנינו אוהבים לתרום מעצמנו. אפשר לומר שאלון הוא המשוגע ואני העדינה, ממש כיף לחבור אליו ואנחנו מחזקים אחד את השני".
2 צפייה בגלריה
אלון רז
אלון רז
אלון רז
(צילום: פרטי)
עם כל הכוונות הטובות, צמד המאמנים יודעים שכשהם ניצבים מול קבוצה של רצות חולות או מחלימות הם חייבים לקחת בחשבון מספר היבטים: "אני אישה שתמיד מחייכת, גם אם עבר עלי יום קשה תמיד אקבל את המתאמנים בשמחה. בניגוד לעבודה כאן זו התנדבות, ולכן כשאני באה לקבוצה יש לי מלא אנרגיות ושמחה בלב. כמובן שאנחנו מאמנים אותן בעשר עיניים ולוקחים בחשבון את הנושא הרפואי, אבל הן ממש מעוררות השראה. אלו נשים שהרבה פעמים שומעות שמותר להן לוותר לעצמן, שהן יכולות להתבטל או להתמסכן, אבל הן בוחרות בחיים, הן מסרבות להיכנע ונותנות הכל מעצמן. זה ממלא בהשראה. כשפתאום אין לי כוח להתאמן או לרוץ אני נזכרת בהן ואומרת שאם הן לא מוותרות ועושות את הבלתי אפשרי אז מי אני שאעז לוותר?"
מיזם "גמאני רצה" הוקם לפני כשלוש שנים וכיום מונה 50 קבוצות בכל רחבי הארץ, עם 90 מאמנים ומאמנות מתנדבים ו־1,000 מתאמנות. במהלך חודש המודעות העולמי לסרטן השד, קבוצות "גמאני רצה" בכל הארץ מובילות קמפיין מודעות ארצי מקורי בו לוקחים חלק כל חובבות וחובבי הריצה בישראל, לרבות קבוצות ספורט מקצועיות, ספורטאים אולימפיים, חיילים ושוטרים. מטרת הקמפיין, שנקרא "מקיפים את כדור הארץ בריצה", היא להעלות את המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד ואת חשיבות הפעילות הגופנית לנשים שמתמודדות עם סרטן השד. במהלך הקמפיין יאספו 40,075 ק"מ (היקף כדור הארץ) מרצות ורצים שיצטלמו בוורוד וכל אחד מהם יקדיש את הריצה שלו לבריאותה של אישה ספציפית.
סרטן השד הוא הסרטן הנפוץ ביותר בקרב נשים: מעל 5,000 חולות חדשות מצטרפות לסטטיסטיקה מדי שנה בישראל. רבים יודעים כי לגילוי מוקדם יש השפעה רבה על סיכוי ההחלמה, אבל מעטים יודעים כי ריצה מסוגלת להפחית את תופעות הלוואי הנלוות לטיפולים, לשפר את סיכויי ההחלמה ולהוריד את הסיכון לחזרת המחלה.